Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lang vandring på bremsepedal

Anbefalte innlegg

Jeg har en Volvo V40 2004-modell.

Jeg har både sjekket bremsevæskenivået og bremseklossene, men alt ser ut til å være i orden.

Likevel har jeg påfallende lang pedalvandring før jeg får noe særlig bremseeffekt. Trykker jeg den godt inn får jeg god oppbremsning, men jeg skulle gjerne ha hatt litt kortere vandring før det "skjer noe".

Finnes det noe måte å justere denne vandringen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både sjekket bremsevæskenivået og bremseklossene, men alt ser ut til å være i orden.

Likevel har jeg påfallende lang pedalvandring før jeg får noe særlig bremseeffekt. Trykker jeg den godt inn får jeg god oppbremsning, men jeg skulle gjerne ha hatt litt kortere vandring før det "skjer noe".

Vandringen er normalt noe man ikke (kan) justere. Ta deg en tur til et merkeverksted. De kan ta seg en kjapp tur med bilen og gi deg et svar på om dette er normalt eller ei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vandringen er normalt noe man ikke (kan) justere. Ta deg en tur til et merkeverksted. De kan ta seg en kjapp tur med bilen og gi deg et svar på om dette er normalt eller ei.

Ok, det var som antatt :p

Takk!

Lenke til kommentar

Defekt selvjustering på trommelbremser kan gjøre at bremseskoene (og dermed også pedalen) får lang vandring før de tar. (Nei, jeg går ikke rundt og vet om V40 har tromler eller skiver på bakhjulene...)

Lang vandring på pedal kan jo også være luft, men da bør det merkes at den liksom "fjærer".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...