sector Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Har to fast-objektiv, et 50mm f/1,4G og et 85mm f/1,4D. Når eg skal ta bilder med disse opplever jeg av og til at hverken D80 eller D3 ikke vil ta bilde. Det blinker "fEE" på displayet, der hvor det skal vise hvilken blenderåpning det er stilt inn på. Nå skjedde det nettopp, og da var 85mm stilt inn på autofokus, det samme var D80. Den var også stilt inn på manuell på hjulet på toppen. Noen som kan forklare meg hva jeg gjør feil, og hva som skal til for at jeg ikke skal oppleve mer av dette? Opplever aldri noe tilsvarende med mine zoomobjektiver. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Nikon har en forklaring her. Prøv å ta av objektivet, puss litt på de elektriske kontaktene og sett det på plass. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Har de objektivene manuell blender-ring? Opplever det samme med dama sine om blender-ringen ikke er låst med den lille tappen. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 50 1/4G har ikke manuell blenderring. G = Gelded (manuell fokusring er tatt bort) Lenke til kommentar
sector Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Det var manuelle blenderringen ikke var plassert slik den skal. Vært ute og fotografert et par timer, og det ser ut til at alt er i orden.Takker for hjelpen og regner saken for løst. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Men du sier at det var samme problemet på 50mm 1/1.4G? Lenke til kommentar
sector Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Opplevde en gang at 50mm sammen med D80 låste seg, og det var ikke mulig å få tatt bilde. Da jeg satte på et annet objektiv fungerte D80 fint igjen. Får ta en testrunde i finværet idag og se hva som skjer, om det same problemet dukker opp igjen med den. Uansett er det nok bare jeg som ikke er flink nok med å stille inn utstyret eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå