Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

MUNTLIG EKSAMEN 16 JUNI 2011

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte at dette kunne være en bra tråd å opprette for alle oss som vil komme opp i muntlig eksamen i klasse vgs 2 :)

Saken er den at jeg trenger endel hjelp, og med så mange flotte brukere på denne siden her skal jeg være ganske ærlig å si at jeg også tror jeg vil få det :)

Er det slik at alle ungdommer i hele landet som går vgs2 vil få samme eksamen i f.eks Økonomistyring? Jeg har fagene økonomistyring - Markedsføring og Samfunnsøkonomi(av de muntlige fagene jeg kan komme opp i) og lurer egentlig på hva jeg kan forvente i hver og en av de mulige eksamene? Er det noen som vet hva som vil foregå på den muntlige eksamen i f.eks mine fag?

Sist men ikke MINST. Er nå litt over en uke til vi blir trukket, men føler meg hjelpesløs siden jeg ikke vet hvordan jeg skal forberede meg, noen som kan komme med tips? :)

Jeg åpner herved tråden "MUNTLIG EKSAMEN 2011"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir trukket ut på tirsdag (7. juni). Jeg har såvidt begynt å forberede meg nå, ved å repetere litt stoff i de fagene jeg kan komme opp i og tror det er størst mulighet for å komme opp i. Det er ikke stort mer en kan gjøre.

Og nei, alle vil ikke få de samme oppgavene. Selv om det finnes retningslinjer for gjennomføring av muntlig eksamen vil det alltid bli lokale variasjoner. Mest sannsynlig vil du få et hovedmål eller læringsmål som du skal forberede en presentasjon til fra faglæreren din. Så får du også spørsmål fra resten av pensum.

Markedsføring og Ledelse 1 og Samfunnsøkonomi 1 har en muntlig eksamensform, det betyr i utgangspunktet kun presentasjon og spørsmål fra pensum.

Økos har en muntlig-praktisk eksamensform. Det betyr vel at man i tillegg til presentasjon og spørsmålsrunde må forberede deg på å gjøre et "forsøk". Jeg har ikke økos og vet ikke hva dere gjør der, men ser for meg at det kanskje er å bruke en økonomisk modell av noe slag?

Du har vel forresten flere dag enn de to du lister opp, som du kan komme opp i:

- Språkfag (med mindre du MÅ ha neste år pga manglende språkfag fra u-skolen)

- Matte (ja, matte er også muntlig trekkfag.)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...