turana Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hvilken SSD er den beste når den ikke skal koste mer enn 1500kr? Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hva skal du bruke den til? OS, spill eller lagring? Lenke til kommentar
turana Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 generell bruk egentlig. Spiller ikke noe, men bruker macen til film, skolearbeid osv. Merker den har begynt å henge litt etterhvert som harddisken har blitt fylt opp Lenke til kommentar
aaad Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Kanskje det er et alternativ med en SSD-hybrid? Jeg oppgaderte nettopp min fire år gamle laptop med en Seagate Momentus XT 500GB, og har bestemt en følelse av ny PC...går så det griner. Et rimeligere alternativ enn renskåret SSD, med langt større lagringskapasitet... Jeg bestilte den hos it24.no for 750 kr. Denne testen på overclockersclub var nok litt utslagsgivende... NB! Oppgradering av firmware er anbefalt. Lenke til kommentar
turana Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har sett på den, men i og med at jeg ikke trenger så veldig stor plass så tenkte jeg å gå for en vanlig SSD. Noen der med anbefalinger på en SSD med mest mulig lagringskapasitet under 1500kr ? Lenke til kommentar
aaad Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 ....SSD med mest mulig lagringskapasitet under 1500kr ? Ikke helt under, men heller ikke så mye over kr 1500. Et raskt søk på prisguiden på hw.no gav denne: Patriot Fusion Series 128 Ikke av de aller raskeste, men likevel... Lenke til kommentar
aaad Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Denne er et par kroner dyrere, men en del raskere på skrivehastighet... Ellers får du jo SSD'er som er en del kjappere hvis du går et par hundrelapper opp i pris, f. eks denne...men det er vel kanskje ikke vits hvis Mac'en din ikke støtter sata3 (?) Endret 4. juni 2011 av aaad Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Til generell bruk så er det greit med en god allrounder. Har både OCZ Vertex 2 og Corsair Force disker selv og er svinfornøyd med begge. Eneste ulempen er at Sandforce controllerne har et problem med dvalemodus i W7, det funker ikke, PC'n går ikke ut av dvale. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Kjappere enn allerede kjappe og gode SSd'er er ikke noe man vil merke noe til ved all slags vanlig pc-bruk, uansett. Jeg anbefaler å se på Intel's 320-serie. Intel rangeres helt på toppen når det gjelder stabilitet, holdbarhet og feilfrihet, som etter min mening er de viktigste parameterne når man skal se etter SSD som OS/programdisk i allround-pc'er. Kontrollerne til dem er helt uproblematiske, og de funker helt greit, all the time. Endret 4. juni 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
turana Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Kjappere enn allerede kjappe og gode SSd'er er ikke noe man vil merke noe til ved all slags vanlig pc-bruk, uansett. Jeg anbefaler å se på Intel's 320-serie. Intel rangeres helt på toppen når det gjelder stabilitet, holdbarhet og feilfrihet, som etter min mening er de viktigste parameterne når man skal se etter SSD som OS/programdisk i allround-pc'er. Kontrollerne til dem er helt uproblematiske, og de funker helt greit, all the time. Jeg gikk for en intel 320-serie. 120gb til 1550kr hos komplett Kjappere enn allerede kjappe og gode SSd'er er ikke noe man vil merke noe til ved all slags vanlig pc-bruk, uansett. Jeg anbefaler å se på Intel's 320-serie. Intel rangeres helt på toppen når det gjelder stabilitet, holdbarhet og feilfrihet, som etter min mening er de viktigste parameterne når man skal se etter SSD som OS/programdisk i allround-pc'er. Kontrollerne til dem er helt uproblematiske, og de funker helt greit, all the time. Jeg gikk for en intel 320-serie. 120gb til 1550kr hos komplett Om den passer, eller hvordan jeg skal montere den er en annen sak Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Kjappere enn allerede kjappe og gode SSd'er er ikke noe man vil merke noe til ved all slags vanlig pc-bruk, uansett. Jeg anbefaler å se på Intel's 320-serie. Intel rangeres helt på toppen når det gjelder stabilitet, holdbarhet og feilfrihet, som etter min mening er de viktigste parameterne når man skal se etter SSD som OS/programdisk i allround-pc'er. Kontrollerne til dem er helt uproblematiske, og de funker helt greit, all the time. Kjøpte mine etter x antall positive reviews på Sandforce 1200 SSDer og de funker helt supert. Dønn stabile. Jeg fatter bare ikke hvorfor de skal ha problemer med dvalemodus. Er liksom den ene greia som strengt tatt ikke burde vært der for at alt skulle vært helt perfekt. Jeg bruker ikke dvale men jeg prøvde bare for gøy og jada, både Force og Vertex 2 nekta å våkne. Hva gjelder hastigheter så kan du jo sammenligne 130mb/s skriv med en som har 250mb/s skriv og begge koster like mye samt at begge har positive tilbakemeldinger. Hva velger du? 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Kjappere enn allerede kjappe og gode SSd'er er ikke noe man vil merke noe til ved all slags vanlig pc-bruk, uansett. Jeg anbefaler å se på Intel's 320-serie. Intel rangeres helt på toppen når det gjelder stabilitet, holdbarhet og feilfrihet, som etter min mening er de viktigste parameterne når man skal se etter SSD som OS/programdisk i allround-pc'er. Kontrollerne til dem er helt uproblematiske, og de funker helt greit, all the time. Kjøpte mine etter x antall positive reviews på Sandforce 1200 SSDer og de funker helt supert. Dønn stabile. Jeg fatter bare ikke hvorfor de skal ha problemer med dvalemodus. Er liksom den ene greia som strengt tatt ikke burde vært der for at alt skulle vært helt perfekt. Jeg bruker ikke dvale men jeg prøvde bare for gøy og jada, både Force og Vertex 2 nekta å våkne. Hva gjelder hastigheter så kan du jo sammenligne 130mb/s skriv med en som har 250mb/s skriv og begge koster like mye samt at begge har positive tilbakemeldinger. Hva velger du? Det er likegyldig. Som OS/programdisk vil jeg ikke merke noen forskjell mellom de to. Sekvensiell skriving/lesing betyr ikke så mye for en disk brukt sånn. Noen SSD-produsenter går jo for en så bra sekvensiell read/write som mulig, fordi tallene ser pene ut - men gjerne på bekostning av det som betyr mer for en disk brukt som OS/programdisk. Random read/write eller lesing/skriving av svært små filer, samt IOPS er mye viktigere, i en sånn setting. Men likevel er det i praksis svært vanskelig å merke noen forskjell mellom dagens kvalitets-SSD'er, untatt ved benchmarking. Jeg går for den som over tid har vist seg som den mest stabile, holdbare og problemfrie. Endret 4. juni 2011 av thomit 2 Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Du viktigpetter, det holdt med den siste linja, og der er vi jo ganske enige. Endret 4. juni 2011 av kimosabi 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå