zetlitz Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Jeg har domene og webhotell hos Servetheworld. Linux-server som kjører PHP 5.2.6. Der har jeg installert Joomla 1.5.22 Stable, og forsøker å instalere en modul som heter Tienda. Når jeg skal installere den får jeg en feilmelding som sier: Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 2597697 bytes) in /hsphere/local/home/user/domain.com/libraries/joomla/filesystem/archive/zip.php on line 284 Memory limit i php.ini er satt til 8M, og denne filen har jeg ingen tilgang til. Fikk beskjed om å endre størrelsen på minnet ved å legge til php_value memory_limit 16M i en htaccess-fil. Gjorde dette, og fikk samme feilmelding, bare med forskjellige tall. Endret til php_value memory_limit 32 og lagret på nytt, og får da en feilmelding som sier Internal Error 500. Endrer tilbake til 16M, men fortsatt Internal Error. Feilmeldingen forsvinner ikke før jeg sletter hele linjen som endrer minnet i htaccess-filen. Forsøker å lage en ny htaccess-fil, i admin-katalogen til Joomla-installasjonen, siden det er i den katalogen skriptet kjøres. Setter til 16M, men får beskjed om at minnet er for lite. Øker til 32M, og får nå samme feilmelding, bare tilhørende en annen fil: Fatal error: Allowed memory size of 262144 bytes exhausted (tried to allocate 4864 bytes) in /hsphere/local/home/user/domain.com/administrator/includes/toolbar.php on line 121 Når jeg får den feilmeldingen så mister jeg ALL tilgang til admin-katalogen og dens undermapper og -filer. Jeg forsøkte også å legge til følgende line i filen zip.php, omtalt i den første feilmeldingen: ini_set('memory_limit','16M');. Da får jeg feilmelding som sier "Fatal error: Maximum time exceeded ..." eller lignende. Jeg klarer ikke å gjenskape feilen, så jeg har ikke den korrekte ordlyden. Jeg gjør da de samme endringene, og forsøker å endre til 60 og 90 sekunder. Får da igjen feilmelding som sier Internal error 500, og blir ikke kvitt den før jeg har slettet all rest av kodene som endrer på innstillingene. Jeg sendte mail til STW og lurte på hvordan jeg kunne endre på dette, men de henviser bare til htaccess-filen, hvor alt stopper. Jeg har nå forsøkt å legge til kodene i de php-filene som kjører skriptet, men et eller annet sted stopper det opp til slutt uansett. Det samme skjer om jeg legger til kodene i en htaccess-fil. Denne filen har jeg forsøke å legge i rotkatalogen, samt i admin-katalogen. Alt ser ut til å fungere til å begynne med, men etterhvert blir jeg fanget i et hav av feilmeldinger. I følge de som har laget komponenten jeg forsøker å installere så krever den mye minne for å bli installert, men at det skal holde å sette dette til 16. Jeg fikk det installert i en annen katalog på det samme domenet, men der også hadde jeg store problemer. Dette er dessverre flere måneder siden, og jeg har i dag ingen anelse om hvordan jeg klarte det den gangen. Er det noen som har NOEN forslag til løsning? Alle forslag er gode forslag, for jeg begynner nå å bli så irritert at det er fare for helsen til min smekre iMac, og blodårene i hodet mitt er også i ferd med å gi etter. Endret 4. juni 2011 av azetlitz Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Har måtte migrert et par kundesider vekk fra STW grunnet lave begrensninger samt manglende vilje til øke disse. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Har måtte migrert et par kundesider vekk fra STW grunnet lave begrensninger samt manglende vilje til øke disse. Selvfølgelig. Man kan jo ikke drive noe serriøst, med høy trafikk, på kun et webhotell. Gå heller for en VPS eller en dedikert server, da har du ingen begrensninger (kun minne, cpu, diskplass og dataoverføring, men det har man grenser på uansett hvor/hva man velger) og tilgang til alt. http://servetheworld.net/vps Ikke mye dyrere enn webhotell. Verdt pengene Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Det var snakk om småsider med sånn gjerne 100 innom for uken, men cms systemene kunne ikke installere der skikelig uten last engang. De fleste kunder ønsker beholde hostingen de allerede har, men når jeg møter trøbbel slik som hos STW så flytter jeg de over til min cloud i usa. Atm kjører jeg på: 90x 0,6ghz kjerner 34 560mb ram 1800gb san1 (hoved) 900gb san2 (backups) 13 500gb bandwidth 12x ip blocks ipv4 i seperate c-nets. Fått en ganske grei pris siden jeg er reseller for de selv Har sett på det og etablere meg mer i norge, men til nå har det ikke latt seg forsvare med prisnivået samt kvalitetsnivået du har på hosting i norge. f.eks STW som du nevnte tar jo 3800kr+mva for 8kjerner med 16gig ram uten engang bra sas disker, kan dobble clouden min før jeg kommer opp i den prisen. (ja de skriver sas på sin side, men 500gig modellene er sata disker med ny kontroller og voila trippel pris uten bedre ytelse) Skal ikke lenger enn til nederland før du får 48kjernere med 32gig og ekte sas 15k disker til samme pris som STW tar for sin. Endret 4. juni 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Nator Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Fikk lignende problemer hos 1and1.com. Ble ubrukelig for å kjøre Wordpress fordi det var ikke nok resursser til å bruke auto-update engang. Byttet til Proisp.no, har ingen problemer der Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Sistgang jeg snakket med STW sa jeg det klart at jeg har flyttet flere sider derfra før og hadde null problem med flytte denne gangen også når ikke de ville øke størrelsen på sin side. Fortsatt ville ikke da så da mistet de flere webhotell pakker, så enten reseller de så ikke har tilgang til fikse eller så liker de bare ikke ha kunder. Endret 4. juni 2011 av cruzader Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 http://servetheworld.net/vps Ikke mye dyrere enn webhotell. Verdt pengene Bestilte dette i dag, så får vi se hvordan det går nå. Har fortsatt ikke kontroll over eller tilgang til php.ini, men litt friere tøyler blir det uansett. Når jeg også har nesten 50 domener så fant jeg ut at det bare var å hoppe i det. Det eneste problemet er at jeg visstnok ikke kan endre DNS hos STW selv, så jeg får ikke gjort dette før jeg får kontaktet de på mandag. Jeg klarer ikke å finne noe om begrensninger på antall domener på VPS, så jeg antar derfor at det ikke er noen begrensning på dette, men kun på lagringsplass og dataoverføring. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Vi leverer om ønskelig VPS med Parallels Plesk kontrollpanel (gratis) som inkluderer 10 webkontoer. Etter at du har logget deg inn kan du når som helst oppgradere til 100 webkontoer (kr 59/mnd). Med webkontoer så mener de altså domener. Så for 50stk må du ut med 59kr(+mva) for utvidet lisens. Står ingenting om at du ikke får root tilgang, så om du ikke får tilgang til php.ini fortsatt ville jeg brukt de 90dagers pengene tilbake og sagt baibai til de.. Men med mindre du bare måå være hostet i norge ville jeg kjøpt utenlandsk hosting, høyere kvalitet til en lavere pris. Usakelig stor andel av nordiske hosts kjører ikke engang raid på serverne sine, samt kjører vps på enkeltmaskiner istedenfor clusters. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 http://servetheworld.net/vps Ikke mye dyrere enn webhotell. Verdt pengene Bestilte dette i dag, så får vi se hvordan det går nå. Har fortsatt ikke kontroll over eller tilgang til php.ini, men litt friere tøyler blir det uansett. Når jeg også har nesten 50 domener så fant jeg ut at det bare var å hoppe i det. Det eneste problemet er at jeg visstnok ikke kan endre DNS hos STW selv, så jeg får ikke gjort dette før jeg får kontaktet de på mandag. Jeg klarer ikke å finne noe om begrensninger på antall domener på VPS, så jeg antar derfor at det ikke er noen begrensning på dette, men kun på lagringsplass og dataoverføring. Bestilte du med eller uten plesk? Jeg har prøvd begge to, og foretrekker den uten plesk pga liker å ha full kontroll over alt selv. Si ifra om det er noe du lurer på. Nå har du tilgang til root og ssh. Du kan fjerne programvare, installere programvare og konfigurere serveren slik du vil Du kan endre dns hos dem jo. Logg inn på stwadmin -> domain administration -> velg domene -> dns -> dns records. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Men med mindre du bare måå være hostet i norge ville jeg kjøpt utenlandsk hosting, høyere kvalitet til en lavere pris. This. Hvorfor bruker du norsk hosting? Har du virkelig behov for litt mindre responstid? Til delt hosting har jeg gode erfaringer med Webhostinghub og Hostgator. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Du kan leie f.eks en atom med 2-3gig ram for samme pris av STW sin vps. quad xeon til prisen av den dyreste vps de har. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Root tilgang er et must for at det skal være en skikkelig VPS (husker fremdeles fail reklamen "VPS with MySQL") MEN her har du hardcap på nettet. Altså maks 500GB på 1 mnd. Litt avhengig av hva du skal gjøre ofc, men dette høres ikke ut som en god deal. 1 Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Bestilte du med eller uten plesk? Jeg har prøvd begge to, og foretrekker den uten plesk pga liker å ha full kontroll over alt selv. Si ifra om det er noe du lurer på. Nå har du tilgang til root og ssh. Du kan fjerne programvare, installere programvare og konfigurere serveren slik du vil Bestilte med Plesk. Root og SSH har jeg ingen erfaring med, så der er jeg nå på fullstendig ukjent farvann. Slik jeg forstod det så har jeg ikke tilgang til php.ini selv med VPS. Stemmer dette? Jeg har forsøkt å "leke" meg litt, men det er mye jeg ikke har klart foreløpig. Regner med at det kan dukke opp en god del spørsmål etterhvert. Du kan endre dns hos dem jo. Logg inn på stwadmin -> domain administration -> velg domene -> dns -> dns records. Jeg mente på mine gamle webhotell, og der bruker jeg cp.servetheworld.net, ikke stwadmin, og der har jeg ikke klart å finne muligheten for å endre DNS. Tidligere har jeg også gjort dette via mail/online support hos de. Jeg regner med at de hadde gitt beskjed dersom dette kunne gjøres via kontrollpanelet slik at jeg slapp å plage de med det. :-) Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Vi leverer om ønskelig VPS med Parallels Plesk kontrollpanel (gratis) som inkluderer 10 webkontoer. Etter at du har logget deg inn kan du når som helst oppgradere til 100 webkontoer (kr 59/mnd). Med webkontoer så mener de altså domener. Så for 50stk må du ut med 59kr(+mva) for utvidet lisens. Ok, jeg trodde dette var brukerkontoer på kontrollpanelet, f.eks. for videresalg av hosting. Står ingenting om at du ikke får root tilgang, så om du ikke får tilgang til php.ini fortsatt ville jeg brukt de 90dagers pengene tilbake og sagt baibai til de.. Det er mulig jeg tar feil, og bare ikke har funnet det. Når jeg nå beveger meg bort fra tradisjonell hosting så er det mye som er nytt og ukjent for meg, så det kan være at det dukker opp etterhvert når jeg får gjort meg litt mere kjent med alt. Men med mindre du bare måå være hostet i norge ville jeg kjøpt utenlandsk hosting, høyere kvalitet til en lavere pris. Usakelig stor andel av nordiske hosts kjører ikke engang raid på serverne sine, samt kjører vps på enkeltmaskiner istedenfor clusters. Jeg bestilte hos STW fordi at de hadde garantien med pengene tilbake innen 90 dager, så da var det trygt å prøve de for å teste litt, blant annet for å se forskjellen på produktene, og for å se om jeg har behov for det. Etter én dag så merker jeg at behovet er der, men jeg må bare finne en host. En av grunnene til at jeg valgte STW for 7-8 år siden er at de er norske. Jeg må ikke ha en norsk host, men for meg var det den gangen en ekstra trygghet. Er det noen som kan anbefale utenlandske hoster som tilbyr VPS-lignende pakker så er jeg åpen for forslag. Er på ingen måte låst fast til Norge. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Er et par av de norske hvor du får en gratis vps/dedikert server i et par uker for og teste om de passer for deg. ipeer kan du teste server gratis i sånn 3måneder eller vps i 2uker. Av norske er vel webhuset de med best rykte/kvalitet, men de kjører fortsatt ikke vps redudante :/ Om du ikke føler deg 100% komfortabel med stå ansvarlig for driften av vps/serveren selv så er wiredtree veldig populære, de gir deg full managed så de står for all drift samt gir deg ubegrenset gratis support selv for oppsett av domener,scripts, memlimiten i php etc Så løser de problemet for deg. Endret 5. juni 2011 av cruzader Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Ipeer tilbyr for lite lagrinsplass, så de er uaktuelle. Webhuset så bedre ut, og skal vurderes. Wiredtree var litt dyrere, men ikke uaktuelle. Takk for tipsene. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Av utenlandske hosts kan du se på webhostingtalk, på hosting offers delen. Der kjører de store hostsene konstant kampanjer, spesielt på servere så lemper de ut mye billig som ikke blir annonsert andre steder. Typisk så får ikke du så veldig mye lagringsplass på vps/cloud før de starter bli litt store. Lagringslass koster mye i backups, så får du formye plass så er det litt fishy igjen. Samt spesielt i norden er de flinke til lempe i store disker ment for desktops så spare det inn igjen med null raid eller backups. Clouden jeg leier har normalpris på 1440$ og da er det vanligvis bare med 1800gig, da har de hoved sans så 2san bak hvert san igjen som replikerer. Da starter det bli rimelig sikkert, men også rimelig dyrt pr gb. Flytte 50sider er en kjip kveld. når jeg flyttet over til cloud hadde jeg rett under 300 sider og 1,2tb som måtte flyttes, det var passe kjedelig... Tok nesten 30timer bare kopiere alle filene. Endret 5. juni 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Bestilte med Plesk. Root og SSH har jeg ingen erfaring med, så der er jeg nå på fullstendig ukjent farvann. Slik jeg forstod det så har jeg ikke tilgang til php.ini selv med VPS. Stemmer dette? Jeg har forsøkt å "leke" meg litt, men det er mye jeg ikke har klart foreløpig. Regner med at det kan dukke opp en god del spørsmål etterhvert. /etc/php.ini skal filen ligge Hvis ikke kan du søke etter den med ssh. Skriv da: find / -name '*php.ini*' også enter. Så når har endret den, bare bruker du ssh og skriver service httpd restart. Eller gå til kontrollpanelet -> system services så restart httpd derifra. Du skal kunne flytte alle domener til vps'en. Bare ta kontakt med dem så ordner dem det nok. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 /etc/php.ini skal filen ligge Hvis ikke kan du søke etter den med ssh. Skriv da: find / -name '*php.ini*' også enter. Der fant jeg den ja, og fikk endret på instillingene. Jeg ser at PHP-versjonen som følger med er 5.1.6, men siste versjon er 5.3. Vet du om jeg må vente på at STW oppgraderer, eller kan jeg gjøre det selv? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vil tro du selv må drifte den av oppdateringer etc siden det ikke står at det er managed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå