$ig Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 hvordan stiller jeg på "memory frequence" i biosen? når jeg prøver det å restarter maskinen, begynner den bare å pipe så må jeg ta ut det cmos bateriet å starte maskinen på nytt. noen som vet hvordan man gjør det? en annen ting som er rart er at når jeg skal stille på den kan jeg bare velge mellom noen tall eks: 100%, 166%, 200% osv..why? -$ig Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Fyll inn: Hovedkort ______________________ Prosessor _______________________ Minne____________________ Kjøling _____________________ Så skal jeg eller en annen n3rd se på saken... :wink: Lenke til kommentar
$ig Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 HK: ASUS A7N8X Ram: 2x256 TwinMos w/winbond 2.5CL CPU: AMD Athlon 2400+ Kjøling: ...?Viftekjøling;) har mange vifter så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
formann Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Om du ikke skal overklokke så blir det: Cpu external freq = 133 FSB/DRAM Ratio = 100% Lenke til kommentar
$ig Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 det vet jeg, men jeg skal overklokke man får ikke oevrklokket rammen, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 FSBDRAM skal forsatt stå på det samme. Altså 100 eller sync. CPU external freq skal økes og Multiplier skal senkes. Dermed så beholder du den samme frekvensen på CPU. Og Timings på rammen skal stå til By spd. Når du er på riktig mhz så kan du rote med timings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå