Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Dårlig kundebehandling på legevakta

empetre

Anbefalte innlegg

Mitt (lille) poeng var at noen som ikke har med betalingskort eller kontanter når de oppsøker legevakten, og som får tilbud om faktura dersom de ønsker medisiner, eller blir bedt om å møte opp senere med penger... De SUTRER når de lager en tråd som handler om "elendig kundebehandling"...

Det var i grunnen det hele.

Det ER plagsomt å ikke kunne puste med munnen, og å ha nedsatt apetitt.

Så du er jo åpenbart syk, selvfølgelig.

Se i tråden "Voldsom slim-/snørrproduksjon", kan være noen tips der som kan hjelpe.

Ellers:

1: Mål temperaturen. Den forteller noe om en ev. pågående infeksjon. Viktig info for en lege. Men obs: Paracet SENKER en ev. feber, så målinger gjort inntil 5-6 timer etter at du har spist Paracet har begrenset verdi.

2: Drikk væske. Du klarer deg i to uker uten mat, men bare to døgn uten væske. Kald Cola er lov når du er syk... :)

3: Prøv å spise. Skiver og knekkebrød er harde og vonde å svelge med sår hals. Sats heller på supper, gele, is, ost eller hamburgere... (De fra McDonalds er fine for uggen hals!)

4: Gjenta legevaktsbesøket om du synes du er værre. Ikke la responsen i denne tråden stoppe deg fra å oppsøke legevakten av prinsipp. (Men ta med penger...)

5: Gjentar et råd som kan være nyttig for deg også: Bygg opp hode-enden av sengen.

6: Hold deg varm, få nok hvile. La kroppen få bruke maks energi på å bli frisk. Så ikke tren, ikke gå på fest, og ikke gå i svømmehallen...

Gudd løkk!

:yes:

Tror du misforstod litt, og er nok jeg som formulerte meg dårlig; Jeg kunne ikke komme tilbake og betale seinere. Hun sa at jeg skulle møte opp i 8-9 tiden for DA å bli undersøkt. Og det var poenget med tråden; Hvorfor kunne hun ta meg imot med kort/kontant på morgen, men ikke skrive faktura på natta? Og hvorfor kunne hun skrive faktura på medisiner på nattan? Det er jeg ikke skjønte noe av, og lurte på om noen kunne få oppklaring i :)

Skal ta rådene dine til gode, men ringer nok heller fastlegen på mandag. Følte meg ikke velkommen i det hele tatt på legevakta. Hun virket ganske sur og veldig avvisende. Da er det lettere å ta kontakt med en jeg har vært hos mange ganger før, og som jeg kjenner bedre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke dette er mye å sutre for.

Legevakten får ingen særbehandling da må du være av kongelig blod eller noe sånt.

Jeg kom meg på legevakten 3 dager etter at jeg haddde store smerter i ankelen.

Og da hadde jeg store smerter i ankelen. Fikk beskjed at det var ikke akutt nok.

Måtte da hinke meg hjem igjen. Totalt så gikk det 10 dager før jeg kom til igjen på legevakten

for da måtte jeg bare inn på legevakten igjen fordi foten rundt ankelen var hovnet opp sånn.

Kom meg inn på legevakten, fikk tatt rønken og legen spurte hvorfor jeg ikke hadde vært der før da

var det like før jeg klabbet til han. Viste seg at ankelen var knust i to.

Det var veldig vondt men trodde jeg bare hadde forstuet ankelen godt.

Lenke til kommentar

(...) Hvorfor kunne hun ta meg imot med kort/kontant på morgen, men ikke skrive faktura på natta? Og hvorfor kunne hun skrive faktura på medisiner på nattan? Det er jeg ikke skjønte noe av, og lurte på om noen kunne få oppklaring i :)

Ja, OK. Det virker jo rart.

Tror nesten du må på legevakten igjen, om ikke annet så for å spørre om akkurat det! :D

Men dette har jeg ikke peiling på. Men jeg gjetter på at:

A: Legevakten må kunne tilby nødvendige medisiner også til dem som ikke har penger med. Og har derfor et fakturasystem for disse tilfellene.

B: Ditt tilfelle ble ikke vurdert som alvorlig nok, så du ble egentlig avvist, men kunne altså fått Paracet eller Ibux om ønskelig.

Men samtidig:

Legevakten kan selvfølgelig skrive ut fakturaer på undersøkelsene også. Det skjer jo at folk kommer innom uten kort eller kontanter.

Tid på døgnet skal da ikke ha betydning!

Men sagt, nå bare gjetter jeg. Så jeg gir meg her, og ønsker deg god bedring!

Send gjerne en PM, om vi trenger å oppklare flere misforståelser.

(Jeg kunne kanskje ha formulert meg mildere i først post... ) :blush:

Lenke til kommentar

Synes ikke dette er mye å sutre for.

Legevakten får ingen særbehandling da må du være av kongelig blod eller noe sånt.

Er ikke snakk om mangel å særbehandling i ditt tilfelle da, da det uten tvil var noe galt.

Selv har jeg kommet ned på legevakta midt på natta med problemer og ble sendt hjem fordi "det går seg til". 12 timer senere våkna jeg fra narkose ferdig opperert. Godt med personlig kjennskap til leger som kan ta en titt asap. :)

Lenke til kommentar

Oppdatering: Vært hos legen i dag. Ekstra tid på eksamen, om mandlene blir større nå så må de fjernes. Skal tilbake om et par dager, om det ikke er verre så blir det medisiner. Trodde ikke mandlene ble fjernet før det ble ansett som no kronisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...