Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye tenker dere på andre?

Anbefalte innlegg

Et litt sært spørsmål, men sånn i dagliglivet, fra minutt til minutt, hvor mye tenker dere på andre, enten det er hva de tenker, eller hva de gjør? Går mesteparten av tiden til å fokusere på deres egne planer for dagen og akkurat 'nuet'? Jeg snakker da om en vanlig dag og ikke når det har skjedd en ulykke eller noe ekstraordinært.

Jeg har tenkt endel på det i det siste og jeg har funnet ut at jeg tenker mest på hva jeg selv gjør og skal gjøre, bare når jeg møter folk så tenker jeg på dem, men til og med da så går liksom alt litt inn det ene øret og ut det andre. Ikke det at jeg ikke hører, men hvis noen forteller meg noe ala "jeg var der og der og vi gjorde det og det" så glemmer jeg det rett etter samtalen og husker det bare om det kommer opp senere etc. Sånn 99% av tiden går jo med til min egen verden og hva jeg tenker og føler :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo HELT ann på tiden på året/om man har følelser for noen/osv osv.

Feks nå har jeg sittet å stresset med eksamene i 1-2 mndr. Da blir det jo basicly kun det jeg tenker på omtrent (meg selv kan man si). Før jul tenker jeg masse på familien osv. Er man forelsket tenker man ofte på den personen.

Lenke til kommentar

Jeg tenker mest på meg selv. Hvis en person har sagt at han skal gjøre noe spesielt, så tenker jeg kanskje at han gjør det akkurat nå. Men hvis jeg ikke har hørt om noe uvanlig, så tenker jeg ikke på andre mennesker. Som oftest vet jeg ikke hva andre folk gjør, eller hvor de er til enhver tid. Da er det ganske meningsløst å gruble over disse tingene, for jeg vil jo aldri vite uansett, ved mindre jeg spør vedkommende.

Lenke til kommentar

Har ikke dette mye med personlighetstype å gjøre?

Jeg er innadvendt og selvsentrert, og tilbringer veldig mye tid inne i mitt eget hode. Spesielt når jeg er alene, men også noen ganger i store folkemengder. Har fått høre at jeg ofte får et fjernt blikk og "forsvinner" ut fra samtaler :p

Det er ikke det at jeg ikke bryr meg om andre, men jeg skal alltid analysere ting i hytt og pine, og koble det til mine egne følelser. Er nok både en positiv og negativ egenskap.

Men tror uansett alle mennesker er mest opptatt av seg selv, når alt kommer til alt. Er jo naturlig det.

Lenke til kommentar

De fleste har vel nesten mer enn nok med seg og sitt og tenker mest om akkurat det skulle jeg tro ^^. Men når jeg hører på hva fam/venner sier, så lytter og hører jeg på hva de sier og får det med meg - det har med å bry seg/respektere andre å gjøre - jeg vil gjerne at de samme personene også får med seg hva jeg sier.

Du kan si at hvis jeg hadde opplevd at mine venner aldri hadde fått med seg hva jeg har sagt/ment og jeg hadde merket det, så hadde jeg rett og slett kuttet de ut ... for venner bryr seg - liksom venner trenger jeg ikke ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...