Gå til innhold

Hva er fordelene med Ms. Exchange (skal vi bytte bort fra det?)

Tore

Anbefalte innlegg

Se for deg en liten bedrift med 4-5 ansatte, og 2-3 mailadresser som er i bruk aktivt, kalender, felles kontaktlister osv er ikke i bruk, og kommer ikke til å bli brukt...

firmaet betaler agenda.telenor.net en god slump med penger pr år for å holde Exchange-mailserver for bedriften...

Her får de 25Mb pr mailkonto om de ikke betaler mer...

Jeg har fått kikket, og ser at dette er litt bakvendt og unødvendig dyrt...

De trenger vel bare pop./imap.?, men de trenger mer lagringsplass pr mailkonto for det kommer og går mye mail og endel bilder...

• Er det noen fordeler med Exchange i det heletatt?
  • Hva overser jeg som mulig grunn til at de bruker Exhange?
  • Skal jeg fåreslå flytting av mailtjenesten til webhotell/domene leverandør med vanlig pop?

Jeg føler at telenor sine sider for dette er en forlatt gammel tjeneste, linker er brutt i alle retninger på nettsidene der. (?)

(jeg har aldri hatt med exchange å gjøre før, jeg føler bare de har et tungvindt og dyr løsningm pr nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger dere kun mailkontoer så er det mye å velge i men om dere ønsker kalender, synkronisering mot mobil osv så er Exchange en bra plattform. Microsoft har lansert sin egen hostingløsning med Exchange kalt Office 365. Tror dere får 25GB per konto der, kan være verdt å sjekke ut. Flere norske firmaer tilbyr også egne Hosted Exchange løsninger, ikke bare Telenor.

En annen løsning dere kan se på er Google Apps. Jeg har aldri prøvd den men har hørt at den skal fungere ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...