Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

USPS Express Mail International - Leveres på døren?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: Dersom pakken blir sendt med Express Mail International (USPS), leveres pakken på døra?

Hvis ja, hvem kontakter for å tilføy informasjon på adressen jeg har oppgitt?

Annet spørsmål i samme slengen:

Noen som har erfaring med ca hvor lenge det tar å motta pakken fra USA til Norge (Bergen) med slik levering?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte noen t-skjorter fra 6dollarshirts.com 4 mai, og jeg har ennå ikke mottatt de. Nå skal det sies at de ble plukket opp i tollen den 23 mai for inspeksjon, men det tok da nærmere 3 uker til norge fra statene for min del.

Hvem sender pakken og ikke minst hvordan?

Lenke til kommentar

Alt fra usps er standard pakker, altså følger vanlige tidene til posten så til ditt postkontor/post-i-butikk.

Så idet den kommer til norge så blir det samme tider som om den kom fra komplett etc, men med 1-10dager i tolldelen ettersom hvor korrekt papirene er utfylt og faktura etc lagt i plastlomme utenpå.

Om ikke alle papirer ligger i plastlommen blir det skjønsvurdering om verdien er troverdig eller videre kontroll ved og åpne den i jakt etter faktura.

Om de da ikke finner faktura/kvittering får du et brev i posten om at du må sende inn dette.

usa til norge er typisk 4-10arbeidsdager.

Endret av cruzader
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som tittelen sier: Dersom pakken blir sendt med Express Mail International (USPS), leveres pakken på døra?

Noen som har erfaring med ca hvor lenge det tar å motta pakken fra USA til Norge (Bergen) med slik levering?

Mine Express Mail-pakker har blitt levert på døren, sekundært til min lokale post-i-butikk dersom jeg ikke er hjemme. Jeg bor i Bergen. Det pleier å ta temmelig nøyaktig en uke, inkl. fortolling (om dette er nødvendig). Men sporingsnummeret fra USPS skal kunne brukes på posten.no

Endret av swanky
Lenke til kommentar

Mine Express Mail-pakker har blitt levert på døren, sekundært til min lokale post-i-butikk dersom jeg ikke er hjemme. Jeg bor i Bergen. Det pleier å ta temmelig nøyaktig en uke, inkl. fortolling (om dette er nødvendig). Men sporingsnummeret fra USPS skal kunne brukes på posten.no

Ahh ok;)..Er det slik at Posten overtar leveringen når pakken entrer Norge? Er det de som leverer pakken på døra?

Lenke til kommentar

USPS er amerikanske posten, idet pakken forlater usa er ikke det lenger de som håndterer pakkene.

Eneste som håndterer pakkene sine selv i norge er vel dhl samt ups når det kommer til de dyrere sendingene, ellers dumper de også alt til posten.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Ja, ekspresspakkene fra USPS kjøres ut mellom klokken åtte og fire.

Det er ingen som kontakter deg angående ekstra leveringsinformasjon. Dersom du ikke har gitt fullstendige opplysninger for levering under bestilling, går den til postkontoret.

Ingen av mine sikkert 50+ har kommer på døren, alle bare gått rett til post i butikk :(

Eneste jeg får på døren av utenlandspakkene er fedex/dhl samt fra andre når det kommer paller.

Er det ekspresspakker fra utlandet du har fått?

Lenke til kommentar

Holder på flytte nå så håper på bedring.

Men på gamle adressen etter sikkert 400+ pakker som skulle vært på døren fra posten, fikk ikke jeg en jævla en på døren.

Altid bare "vi har forsøkt levere" lapp uten at det har blitt forsøkt, ofte med klokkesletter som er etter jeg har fått lappen.

Selvom det har vært klaget veldig mye fra mange i området der, så driter de konsekvent i levere på døren og dumper alt i post-i-butikk for og spare tid.

Noe de som har post-i-butikk delen her sier akkurat det samme om og er lite happy med siden alle de sinte folkene kommer jo til de.

Verste jeg har opplevd var en palle med 24pakker på 20kg stk som bring skulle levere, de brøt plasten på pallen og gjorde det om til 24kolli isteden...

Tok endel timer på telefonen før noen faktisk ville vedkjenne seg at det burde ikke vært gjort, og de fikk arrangert opphenting samt utlevering igjen.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

"Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret "

men ble aldri forsøkt levert, så ser ikke utfor at det blir noe bedre på nye adressen :(

starter bli lei kvaliteten til bring/posten av og til

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Ja, da har du vel å gjøre med en sjåfør som bare antar at privatpersoner ikke er hjemme.

Det eneste er vel bare å sende en klage til posten. Er ikke sikkert at det hjelper, men sjansen er større enn hvis man ikke gjør det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en pakke som forlot USA den 15juli med "USPS Express Mail International":

Sendingen er sendt fra avsenderland
15.07.2011 19:04, ISC LOS ANGELES CA (USPS) , USA

Når burde jeg se at den har ankommet Norge? Er det ikke med fly pakkene blir sendt?

Lenke til kommentar

Your Item's Status
Your item was processed through our ISC LOS ANGELES CA (USPS) facility on July 15, 2011 at 7:00 pm. The item is currently in transit to the destination.

Står det hos USPS.

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...