arsvendg Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hei Har nettopp bygget meg et mediacenter og skulle gjerne hatt noen tips om hvilken codecs som er gode å bruke. Jeg kjører windows media center, så jeg vil ha et som fungerer med dette. Jeg vil gjerne ha muligheten for at subs blir lastet automatisk dersom subs-fila har samme navn som selve filmen. En annen funksjon som hadde vært fint er om det kan utnytte gpu mest mulig istedet for cpu. Kjøpte meg også en bluray spiller, og der var powerdvd 8 med gratis. Når jeg prøver å kjøre en bluray i mediacenter, så starter powerdvd opp og legger ned mediacenter. Er det mulig å få det slik at bluray filmene blir spilt av direkte fra mediacenter? Må jeg kjøpe en nyere versjon av powerdvd? Mvh arsvendg Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 test denne isteden for MS sin http://xbmc.org/ Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hmm, det går ann å bruke CCCP pakken med Windows Media Center. Vet ikke om du får støtte fra Blue Ray, men blir overrasket hvis du ikke gjør det. Husker ikke hvordan man får CCCP til å funke med WMC, men du finner det sikkert ut ved hjelp av google Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 test denne isteden for MS sin http://xbmc.org/ men har den mulighet for tv-opptak? Det er avgjørende for min del... Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Skal du ha live-TV/opptak så er MediaPortal 1.2(beta foreløpig) den som jeg synes fungerer absolutt best. Bruk StreamedMP skin så ser det bra ut også. Angående codec så fungerer Microsoft sine DTV codecer glimrende om du har Windows 7. Har testet med Nvidia og Intel HD 2000 på TV2 sine HD Premiere league kanaler og MS DTV flyter best på panning (testet DTV, cyberlink og coreAVC). Er bare å teste flere codecer og se hva som gir best bilde til ditt oppsett. I PowerDVD 10 og nyere så installeres det en plugin til Windows MCE for avspilling av bluray uten at MCE blir lagt ned. Er også en plugin på gang til MediaPortal for avspilling av bluray, men vet ikke hvor funksjonell den er enda. Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Hei. Kjøpte en amd fusion for å drive mediacenteret. I utgangspunktet ser det greit ut, men tv signalet er ikke helt på topp. Kan det være at denne prosessoren ikke klarer å vise analoge tv signaler godt nok? Har tre tv-tunere (kun analoge) som kjører her da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå