Fjonisen Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hei folkens, Jeg skal flytte inn i min første leilighet! Da trenger man jo godlyd og kos i stuen. Stuen er ca. 25 kvadrat, og jeg skal kjøpe et anlegg for musikk/film. Hørte at Jamo S 608 HCS3 HGB skal være god knall! Så jeg tenkte å gå for den. (Med mindre dere har innvendinger..? Surround vs stereo for musikk??) Men jeg trenger en receiver! Jeg har fryktelig lite peiling, og synes det er mange forvirrende begreper. Har jo ikke behov for de heftigste 7.1-greiene med 11 HDMI-kontakter og alt mulig rart.. jeg skal bare koble på TV og PC! Så spørsmålet er hva dere vil anbefale. Finner man noe til rundt 3000? Noen som har kommet over noe bra på Finn..? (Bor i Drammensområdet) Mange takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Yamaha RX-v767 koster vel rundt 3000kr på elkjøp nå, tror du sliter med å finne noe som gir mer for pengene enn dem. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Den ligger på 3800.. finnes det rimeligere alternativer som gjør susen? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 rx-v667 er også mye for pengene, men jo større høytalere jo større forsterkere. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Hm, da blir det vel en 767 da! Noen som kan fortelle meg hva slags ledninger jeg trenger til disse høyttalerne forresten? Følger det med ledninger i det hele tatt? Hvis ikke, hvor kan man kjøpe det? Ser at Clas Ohlson har en del å velge mellom. Noen som har erfaringer med dem? Kjipt å kompromittere lyden med dårlige ledninger! (Kanskje jeg burde spørre om dette i en annen tråd..) Endret 4. juni 2011 av Fjonisen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Denne tråden fungerer nok fint. Den regjerende "standarden" er 2.5mm, da den er mer enn tykk nok, den føles ordentlig, og koster marginalt mer enn de tynnere alternativene. Fåes både på clasern og biltema(før i hvert fall) for en rimelig krone. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 OK, det høres bra ut! Da har jeg bestilt høyttalere + forsterker, ledninger får vi ta på Clasern. Et siste spørsmål, angående tilkobling av PC. Satt på spissen: er det noe å tjene på å kjøpe en fin stue-pc med dedikert lydkort fremfor å bare bruke en gammel laptop med integrert lyd? Jeg forstår ikke hvordan arbeidsfordelingen mellom forsterkeren og lydkortet blir.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Lydkortet lager lyd, forsterkeren lager veldig mye mer av det. *Et godt usb-lydkort er stort sett på nivå med gode integrerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå