Gå til innhold

18+ på musikk?

En_annen

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for noen dager siden de to CD'ne til The Lonely Island. Det kom i posten for 2 dager siden. Det var da jeg la merke til at en av CD'ne, "incredibad", var merket med 18+. Den første tanken som gikk inn i hode mitt var: Hva faen??

En ting er jo 18+ på musikk er jo bare sykt, en annen ting er jo grunnen de hadde: Bad language...

Jeg er 14, ville dette si at hvis jeg var på platekompaniet på kjøpesenteret for å kjøpe plata, ville jeg bli stoppet i disken da? Og hvorfor vil noen sette 18 på musikk, spesielt pga "bad language"? Jeg hørte igjennom CD, og det var ingenting jeg fant sjokkerende, men dette kommer jo også fra en trofast Eminem fan.

Takk for din oppmerksomhet. Jeg hadde vært veldig takknemelig om jeg fikk svar på spørsmålene ovenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel tro at disse aldersgrensene er lik som på spill og film, men jeg tviler på at de blir håndhevet på samme måte.

Jeg vil tro at musikk kan ha like dårlig innflytelse på unge mennesker som film og spill, så dersom det er god grunn til 18-årsgrense på musikk synes jeg det er helt greit.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Vil vel tro at disse aldersgrensene er lik som på spill og film, men jeg tviler på at de blir håndhevet på samme måte.

Jeg vil tro at musikk kan ha like dårlig innflytelse på unge mennesker som film og spill, så dersom det er god grunn til 18-årsgrense på musikk synes jeg det er helt greit.

GTA skjønner jeg har fått 18+, pga mye vold og slik, men selv det tror jeg ikke kan få ungdom til å drepe andre, selv om muligheten ligger i spillet. Jeg tror faktisk ungdom kan utslippe deres voldelige sider i gta, istede for å utslippe disse i virkeligheten. Jeg bare påpekter at aldergrenser er overvurdert. Det er en ting, men en an er at her snakker vi om "bad language"... har banning noen gang drept noen? hvorfor 18+ for banning? Det er faktisk ikke noe annet sjokkerende i plata jeg kan påpeke på plata, enn banningen og noen mindre sjokkerende "interludes" mellom sangene. Det er det jeg ser, men de påpeker helt klart på baksiden av platen at den hadde fått aldersgrensen pga "bad language.

Endret av En_annen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...