FrilanserBob Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Skal få trykt en dobbeltsidig reklame, og har lagd 2 pdf'er med de spesifikasjoner jeg har fått fra trykkeriet. Med spesifikasjoner tenker jeg på farge-profiler, CMYK og oppløsning. For at trykkeriet skal kunne trykke min reklame må de ha de to sidene slått sammen til en PDF-fil. Jeg har Adobe CS3 pakken, og således Adobe Acrobat Professionall som jeg kan bruke til å slå sammen PDF'er, men dette medfører en liten bekymring; Blir farge-profilene, CMYK og oppløsningen jeg har valgt når jeg lagde de to PDF'ene endret når jeg slår de sammen til en PDF med Adobe Acrobat Professionall? Eller bevares mine innstillinger? Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Ingen som har noe svar? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Du kan åpne PDF filer og redigere de i Photoshop, akkurat som et hvilket som helst bilde. Derifra kan du eksportere de igjen (det finnes en setting der som gjør at den beholder 100% kvalitet og redigeringsmulighet senere, og sette de sammen i Acrobat Pro eller i Adobe Bridge. Min erfaring er at Adobe Bridge ikke klarer å beholde samme kvaliteten. Det besvarte sikkert ikke helt spørsmålet ditt, men kanskje det hjalp litt. Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg vet heller ikke, men normalt er fargerpofiler embeddet i de enkelte bildene og jeg kan ikke se hvorfor de skal forsvinne ved å slå sammen to PDFer. Når du lager ny PDF har du vel de samme eksport settingene som du hadde da du lagde de to originalene, men jeg forstår heller ikke helt hvorfor du ikke bare lager en ny felles PDF av de to originalene (som jeg antar du har i noe annete nn PDF-format). Jeg ville uansett bedt om å få se et prøvetrykk før jeg bestuile mange kopier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå