freddiB Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Heisann, Har lenge vurdert å bygge min egen maskin og har nå endelig fått ut fingern. Er dog litt nybegynner og vil jeg forsikre om at alt passer her og om det er alternative løsninger på komponenter som kanskje er billigere eller bedre. Har ikke noe imot om å legge til noen ekstra lapper om det kan forsvares. Er feks usikker på om det er verdt å spytte i noen kroner ekstra for i7 cpu? Behøver jeg noen flere kabler utover det som følger med her? Tar imot alle råd og tips med åpne armer! Gleder meg virkelig til å spille The Witcher 2 på høy kvalitet Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Ser veldig bra ut. Nei, du tjener ikke noe særlig på å gå opp til i7, med mindre du skal drive med andre prosessorintensive oppgaver enn spill. i7 og i5 yter bortimot identisk i spill, og i den grad det er noe særlig ytelsesforskjell kan den gå begge veier avhengig av spillet. Imidlertid ville jeg tatt en titt på homeplug istedenfor WLAN. Koster toppen noen få hundre ekstra for et kit med to enheter, og du får langt mer stabilt nett (skjønt, litt avhengig av kvaliteten på strømnettet i huset ditt). Og du trenger normalt heller ikke noen ekstra kabler. De fleste kabler følger med hovedkortet, inkludert et par SATA-kabler. Vel å merke så lenge du ikke kjøper demovare. OS du har valgt er på engelsk forresten, bare så du er klar over det. Endret 3. juni 2011 av srbz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Force 3-serien har hatt noen problemer med P67/Z68-chipset. Opplevde det i dag med et Maximus IV Extreme, og det var mildt sagt kjipt for kompisen min. Kjøp heller en billigere SSD som har vært ute en stund og fungerer som Force eller Vertex 2 Ellers er ikke PSUen på lager. Om du vil bestille på mandag kan Antec Truepower New 750W være et alternativ. TX V2 650W vil også takle HD 6950 CrossfireX fint. HD 6950-varianten din vil sannsynligvis ikke la seg åpne opp til 1536 shadere, men det er ikke så viktig uansett da HD 6950 er et flott kort som takler det meste på full grafikk. The Witcher 2 kjører på 45-60 fps med Vsync på et HD 6950 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Imidlertid ville jeg tatt en titt på homeplug istedenfor WLAN. Koster toppen noen få hundre ekstra for et kit med to enheter, og du får langt mer stabilt nett (skjønt, litt avhengig av kvaliteten på strømnettet i huset ditt). Personlig er jeg ikke så veeeldig imponert over homeplug, varierende ytelse. jeg bruker det på PS3 pga dårlig mottak på WLAN, men på PC bruker jeg heller WLAN da det holder full hastighet, og jeg sitter ca 15 meter og 4 vegger unna router. Endret 4. juni 2011 av Simkin Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Brukte det i nærmere et års tid, frem til jeg flyttet og fikk modemet inn på rommet mitt. Opplevde ingen ytelsesproblemer etter at jeg kuttet ut WLAN, og jeg sluttet å falle ut av nettet slik jeg hadde gjort tidligere. Før det falt jeg ut med jevne mellomrom (alt fra 5 min til 2 timer etter at maskinen ble skrudd på), og kom meg ikke på nettet uten å reboote. Dette gjaldt både laptop og stasjonær, og jeg fatter til dags dato ikke hva problemet var. Ping ble også betraktelig forbedret. Som sagt: det avhenger nok veldig av kvaliteten på strømnettet ditt (og selvsagt avstand på strømnettet mellom enhetene). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Brukte det i nærmere et års tid, frem til jeg flyttet og fikk modemet inn på rommet mitt. Opplevde ingen ytelsesproblemer etter at jeg kuttet ut WLAN, og jeg sluttet å falle ut av nettet slik jeg hadde gjort tidligere. Før det falt jeg ut med jevne mellomrom (alt fra 5 min til 2 timer etter at maskinen ble skrudd på), og kom meg ikke på nettet uten å reboote. Dette gjaldt både laptop og stasjonær, og jeg fatter til dags dato ikke hva problemet var. Ping ble også betraktelig forbedret. Som sagt: det avhenger nok veldig av kvaliteten på strømnettet ditt (og selvsagt avstand på strømnettet mellom enhetene). Høres ut som du hadde en dårlig ruter. Alle har jo skrekkhistorier å komme med Lenke til kommentar
freddiB Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Takk for alle innspill! Da blir det i5 og en av de to PSU'ene som ble nevnt over. Tror jeg ikke tar sjansen på Homeplug, eldre leilighet jeg bor i. Endret 4. juni 2011 av freddiB Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Ser veldig bra ut. Nei, du tjener ikke noe særlig på å gå opp til i7, med mindre du skal drive med andre prosessorintensive oppgaver enn spill. i7 og i5 yter bortimot identisk i spill, og i den grad det er noe særlig ytelsesforskjell kan den gå begge veier avhengig av spillet. Imidlertid ville jeg tatt en titt på homeplug istedenfor WLAN. Koster toppen noen få hundre ekstra for et kit med to enheter, og du får langt mer stabilt nett (skjønt, litt avhengig av kvaliteten på strømnettet i huset ditt). Og du trenger normalt heller ikke noen ekstra kabler. De fleste kabler følger med hovedkortet, inkludert et par SATA-kabler. Vel å merke så lenge du ikke kjøper demovare. OS du har valgt er på engelsk forresten, bare så du er klar over det. Homeplug (internett gjennom strømnett) har funket veldig bra for meg. Brukte trådløst til å game med før og det funket selvsagt veldig dårlig. Investerte i en homeplug og nå går alt strålende! Hvis du skal ha spill PC er nok i5-2500k best for penga, mens i7 er bedre til redigeringsprogrammer med mer. Lenke til kommentar
freddiB Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Registrerer at jeg kanskje ikke har valgt det best nettverkskortet her. Noen som har anbefalinger på andre trådløse nettverksadpatere? Litt viktig ettersom jeg ikke har tilgang på noe annet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Takk for alle innspill! Da blir det i5 og en av de to PSU'ene som ble nevnt over. Tror jeg ikke tar sjansen på Homeplug, eldre leilighet jeg bor i. Eldre leiligheter har ofte nyere strømanlegg (selv om disse gjerne er eksterne, kablet utenpå veggen langs lister osv) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Registrerer at jeg kanskje ikke har valgt det best nettverkskortet her. Noen som har anbefalinger på andre trådløse nettverksadpatere? Litt viktig ettersom jeg ikke har tilgang på noe annet. Jeg bruker Dlink DWA 547, fungerer strålende på Windows 7 64Bit http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323381 Samtidig mener jeg det er et must å ha en skikkelig antenne til kortet, ikke bruke de 3 antennene som følger med, spesielt hvis pc'en står ved siden av noe. Her er 2 antenner jeg kan anbefale som begge passer til DWA 547 http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=ant+0230&_sacat=See-All-Categories http://cgi.ebay.com/NEW-Linksys-300M-MIMO-Wireless-SMA-Gain-Antenna-WMP300N-/310320097849?pt=UK_Computing_Networking_SM&hash=item484084ea39 sammen med DIR655 har jeg 62% signal, 12-15 meter og 4 vegger unna router. Endret 7. juni 2011 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå