Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

KG eller Akademiet

Anbefalte innlegg

Hei : ) Skal velge skole nå. Det er slik at jeg bor i akershus, og her er det veeeldig begrensede muligheter for hvordan skoler jeg kan velge. Føler at ingen av skolene ''treffer'' meg. Har heller ikke så mange venner, som jeg kan begynne med.

Så jeg har derfor tenkt å søke privatskole. Har søkt både KG, og Akademiet vgs i Oslo. Men hva i all verdens rike land skal jeg velge?

Jeg har ligget flere netter og grått nå fordi jeg er så usikker...

Kan noen væær så snill og fortelle litt om disse skolene. Rykter, eller går du der selv kanskje? Jeg trenger masse tips :)

Sånn generelt, er jeg en ganske sjenert og rolig jente. Jeg er ganske ordentlig, og er kanskje litt små deprimert. Jeg vet ikke. Men føler jeg liksom ikke kan glede meg over situasjoner. Får nesten alltid høre at jeg er så stille og bla bla bla. Men sammen med veninnene mine er jeg veldig morsom faktisk! + snill : )

På skolen gjør jeg det helt greit, og jeg tror jeg får ca. 4.8 i snitt i år, om ikke 5,0. Jeg har ikke så mange venner, og har gjennom ung.skolen følt meg litt mindreverdig da jeg har fått en del stygge blikk og små-kommentarer fra medelever.

Håper noen vil hjelpe en stakkars ubesluttsom jente :(:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner mange som går på Akademiet, men det er her i Bergen da :D Tror de er veldig fornøyd.

Men en ting jeg føler er at mange av de som går på disse privatskolene er litt sånn bortskjemte og tror de er bedre enn andre fordi de betaler 12000 kr året for noe de kunne fått gratis.

Men er litt hva du gjør situasjonen til selv, når du begynner på ny skole er det ofte lettere å bli kjent med andre, siden da er det kanskje andre som ikke kjenner andre selv. Eneste er at man må prøve litt selv :) Men finner du ut at du ikke liker skolen går det alltid ann å bytte.

Er det ingen offentlige skoler som frister? Sparer litt penger med å velge det :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...