espenae Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 hei. netopp kjøpt et nytt tv, en Grundig 40" LED-TV 40 VLE 8142 har riks tv og en grundig dtr 8740 mhp. så er problemet når jeg ser på vanlig tv eller noe annet og trykker på info står det at jeg har hdmi 1080i@50hz kjører eg xboxen inn får eg 1080p@60hz finner ingen instillinger for å få hz opp til 100 på verken tv'n eller dekoderen. så lurer på om noen vet hva jeg må gjøre? har tatt signal test og der ligger signalene på 30-50 % og kvaliteten på 80-100% Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Alt er som det skal være. TV-en tegner alltid opp bilde i 100 Hz og det er ingen innstillng for det. Dekoderen gir 50 Hz signal fordi det er slik sendingene sendes. Xboxen er 60 Hz. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Alt er som det skal være. TV-en tegner alltid opp bilde i 100 Hz og det er ingen innstillng for det. Dekoderen gir 50 Hz signal fordi det er slik sendingene sendes. Xboxen er 60 Hz. så vill aldri får 100 med normale tv sendinger? ka e vitsi med tv'er med 200 hz då vist det bare kan brukes på blue ray dvd'er? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Alt er som det skal være. TV-en tegner alltid opp bilde i 100 Hz og det er ingen innstillng for det. Dekoderen gir 50 Hz signal fordi det er slik sendingene sendes. Xboxen er 60 Hz. så vill aldri får 100 med normale tv sendinger? ka e vitsi med tv'er med 200 hz då vist det bare kan brukes på blue ray dvd'er? Les utheva tekst. Du kan riktignok slå av 100Hz, noko eg har gjort på mitt apparat. Synest biletet blir betre utan. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) sorry er ny på dette tv fronten vandt med mitt gamle kasse tv så du har slått det av? sånn den bare sender 50hz? trudde 100 skulle være bedre eg.. kor slår du det eventuelt av då? ligger med et bilde netopp tatt når eg ser på tv2 samme er på tvnorge og alle andre var dårlig bilde og oppned her e ett fra tvnorge Endret 3. juni 2011 av espenae Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hz begrepet kan være litt forvirrende noen ganger. Rett og slett fordi det ofte har lite med hz å gjøre. En 100hz LCD flatskjerm viser alltid et 50-60hz bildesignal. 100-200Hz er en digital funksjon som skal gjøre bevegelsene mykere slik at ikke bildet hakker eller sleper for mye. Systemet kalkulerer nye bilder slik at antall bilder i sekundet øker... På en plasmaskjerm derimot brukes som regel 100hz til å redusere flimmer. Noe systemet også gjorde på de gamle 100hz CRT skjermene(boks tv-en). Eksempelvis bruker Panasonic 100hz begrepet til å redusere flimmer og 600hz til å gjøre bevegelsene mykere. Forøvrig heter 600hz også intelligent frame creation. Med andre ord har produsentene skapt en rekke begreper som kan virke noe missvisende. Akkurat hva Grundig kaller sitt system vet jeg ikke, men trolig har du en funksjon i menyen som kan skru dette av eller på. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Hz begrepet kan være litt forvirrende noen ganger. Rett og slett fordi det ofte har lite med hz å gjøre. En 100hz LCD flatskjerm viser alltid et 50-60hz bildesignal. 100-200Hz er en digital funksjon som skal gjøre bevegelsene mykere slik at ikke bildet hakker eller sleper for mye. Systemet kalkulerer nye bilder slik at antall bilder i sekundet øker... På en plasmaskjerm derimot brukes som regel 100hz til å redusere flimmer. Noe systemet også gjorde på de gamle 100hz CRT skjermene(boks tv-en). Eksempelvis bruker Panasonic 100hz begrepet til å redusere flimmer og 600hz til å gjøre bevegelsene mykere. Forøvrig heter 600hz også intelligent frame creation. Med andre ord har produsentene skapt en rekke begreper som kan virke noe missvisende. Akkurat hva Grundig kaller sitt system vet jeg ikke, men trolig har du en funksjon i menyen som kan skru dette av eller på. der ble eg litt klokere http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/40VLE8142S/grundig-40-led-tv-40-vle-8142 der e tv'n eksakt. bilde motoren er : Motion Picture Improvement vist det sier noe? på instillinger på tv'n har eg bare en massevis av instillinger eg kan stille på lavt, med og høyt. som: DNR MPEG NR perfekt klarhet osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå