Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Altibox + router = disc

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er kunde av signalbredbånd oppe i bodø som benytter seg av altibox. Så jeg har da en altibox i hus etc, som er et modem og en router. For å få koblet på resten av husstanden så har jeg den ene internettporten fra modemet inn i en egen router. So far so good..

Problemet er at jeg disconnecter fra tjenester i hytt og gæver, selv om jeg har internett. Jeg nevner msn, irc, battlenet ++

Alle klienter der jeg ikke har en "konstant" linje inn og ut blir disconnectet kanskje 3-4 ganger i timen, noe som forståelig kan være veldig irriterende.

Jeg har prøvd 2 forskjellige routere og lurer rett å slett på hva som kan være galt?

Det er en Dlink DIR-600 og en Jensen airlink 59300. Jeg har prøvd det meste av innstillinger på begge routerne, alt fra dhcp på til accesspoint og manuelle ipinnstillinger, men problemet er vedvarende.

Og bare sånn at det er sagt, jeg har alltid kontakt med internett. Selv om jeg discer fra f.eks msn, så har jeg aldri opplevd brudd fra internett via f.eks surfing eller spilling i samme tidsrom.

Halp plx? eller er det bare å kjøpe en switch?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Routere består jo også av switch og trådløst aksesspunkt, så du kan gjerne bruke de du har.

Den greieste måten å gjøre det på, er å gi f.eks DIR-600 routeren en ledig ipadresse i samme subnet som Altiboxrouter. f.eks 192.168.1.200.

Du vil da kunne kontakte router for å stille på trådløsnettet i den.

Deretter går du inn på innstillingene for LAN i routeren og fjerner haken ved DHCP. Lagre innstillingene.

Koble nettverkskabel fra Altibox i en av LAN-portene på DIR-600.

Lenke til kommentar

jeg skal prøve det, men blir det å hjelpe? F.eks nå har jeg DHCP skrudd av og switchen i "access point" mode, noe jeg antar skrur av "routern" helt og gjør den om til switch. Men jeg disconnecter fortsatt på alle 3 pcene som er i nettverket (alle bruker kabel)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

jeg skal prøve det, men blir det å hjelpe? F.eks nå har jeg DHCP skrudd av og switchen i "access point" mode, noe jeg antar skrur av "routern" helt og gjør den om til switch. Men jeg disconnecter fortsatt på alle 3 pcene som er i nettverket (alle bruker kabel)

Jeg har det samme problemet som deg, via den trådløse router i hjemmesentralen blir jeg ikke koblet av.. men men alle pcer som jeg kobler i via kabel så mister jeg tilkoblingen til visse irc-servere flere ganger i timen.. har du funnet ut noe mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...