Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

får man bedre hudfarge av å være aktiv ute(løpe, sykle, fotball..)

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er en 14 år gammel gutt, jeg skjenner en gutt som er 13år. Han er veldig aktiv ute(Low-life :p) , Han spiller fotball og sykler nersten hele tida(24/7 ,( dag inn , dag ut). Forsatt er han ikke noe særlig god i fotball, men Spessielt er han aktiv i helgene(fre-søn) , han er også veldig mye ute på ukedager. Folk jeg skjenner sier at man får bedre hudfarge vis man er aktiv(fotball, løpe, sykle) . Også sier de at han har bra hudfarge, Onkelig brun. Jeg er brun-hvit/brun gul. Men jeg vet ikke om jeg tror på dette? kan man virkelig få bedre hudfarge av å være 24/7 aktiv ute, vis man kan må jeg prøve det ut. Men problemet er lekser..osv

Også han er jo svært aktiv som jeg nevnte før, han spiller fotball om morran(fra 12:00), sykler lange strekninger om kvelden. Lissom , vil han ha bedre helse enn meg da? Jeg sitter ofte foran skjermen, løper litt kondisjon av og til , spiller fotball hver uke minst engang. Vis jeg hadde trent/løpt , som normalt, og han trener som han gjør (24/7) , vil han ha bedre helse enn meg? Sliter han ikke ut kroppen? (han er ikke særlig sterk heller, blir banket opp lett..) . Hvis ikke, hva er possitivt med å være aktiv 24/7 da?

Postet av anonym: c6a152c434a137d124ff28bc74ecf57a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikke helt klok på trådstarter sin post:

1. Fyren som trener 24/7 blir vel utholden, og er blitt treningsnarkoman. Så lenge fyren ikke overtrener så har det ingenting å si for kroppen. Og så lenge man ikke går opp på toppidrettsutøver nivå så har det heller ingenting å si.

2. Du får bedre hudfarge av å være ute, ikke av å trene. Men å trene vil gi deg svette, og svette fungerer som bruningsmiddel. Så du blir brunere

3. Å svette gir deg renere hud, så det kan gi en hud som ser bedre ut.

4. Du er 14, og det er lenge til VGS, og du vil sikkert ikke gå allmenfag. Saken er at du har egentlig ikke vanskelig fag med mindre du har dårlige lærere. Så ikke tro at å si "har lekser" er verdt 5 øre når du sier det, det sier bare at du ikke hvet hva ordet "studere" betyr :p

5. I prinnsippet så har du best helse vis du her mest mulig fett og mest mulig muskler uten at det hindrer deg.

http://images.4chan.org/fit/src/1296747654616.jpg F5 E5 blir vel "sunnest" på dette bildet? Så "sunnhet" er ikke et mål, finn et bedre utrykk for det du vil si i stede.

Lenke til kommentar

Blir ikke helt klok på trådstarter sin post:

1. Fyren som trener 24/7 blir vel utholden, og er blitt treningsnarkoman. Så lenge fyren ikke overtrener så har det ingenting å si for kroppen. Og så lenge man ikke går opp på toppidrettsutøver nivå så har det heller ingenting å si.

2. Du får bedre hudfarge av å være ute, ikke av å trene. Men å trene vil gi deg svette, og svette fungerer som bruningsmiddel. Så du blir brunere

3. Å svette gir deg renere hud, så det kan gi en hud som ser bedre ut.

4. Du er 14, og det er lenge til VGS, og du vil sikkert ikke gå allmenfag. Saken er at du har egentlig ikke vanskelig fag med mindre du har dårlige lærere. Så ikke tro at å si "har lekser" er verdt 5 øre når du sier det, det sier bare at du ikke hvet hva ordet "studere" betyr :p

5. I prinnsippet så har du best helse vis du her mest mulig fett og mest mulig muskler uten at det hindrer deg.

http://images.4chan.org/fit/src/1296747654616.jpg F5 E5 blir vel "sunnest" på dette bildet? Så "sunnhet" er ikke et mål, finn et bedre utrykk for det du vil si i stede.

Han trener ikke akkuratt, men er ute 24/7 ..driver med aktiviteter. Men liksom hva vis jeg går nå..også jeg blir brun i huden. også slutter jeg å være like mye ute..vil jeg få normal farge da? hvor mye må jeg være ute for å bli brun i huden?

Mn det er ting jeg ikke forstår, så jeg må ta igjen. spessielt i matte i sommerferien. så?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Haha what is this?

Hvis du er mye ute, så blir du brunere i huden. Slutter du og være ute, så vil den fargen gradvis forsvinne.

Lenke til kommentar

Haha what is this?

Hvis du er mye ute, så blir du brunere i huden. Slutter du og være ute, så vil den fargen gradvis forsvinne.

Men jeg kan ikke være ute hele dagen da, da ken jeg like godt bo ute :p

Fra spøk til fakta. Hør, Hvor mye må jeg være ute? 2-3 timer? burde jeg jogge(svette..brun farge..) ..Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ikke vet jeg, prøv deg fram. Noen blir brunere raskere enn andre. 3 timer er bedre enn null timer hvertfall. Men ikke sett deg rett ut i solsteiken, da blir du brent.

Det er bra for kroppen og trene, men at svetting fører til økt brunfarge har jeg aldri hørt om, og med mindre du får noen troverdige kilder på det, ville jeg tatt det med en klype salt.

Lenke til kommentar

Du trenger kun å være under himmelen og skyene.

Det eneste som skjer når sola er fremme er at det blir varmere.

Du blir fortsatt bombadert med stråling, og strålingen er viktig for brunfargen.

Selv klarer jeg meg med 1 time ute hver dag for å få farge, men du er ikke meg.

Men det er ting jeg ikke forstår, så jeg må ta igjen. spessielt i matte i sommerferien. så?

Med mindre du kun prater med andre i timen og gjøre ingenting, så er det dine lærere sin skyld at du ikke kan det du skal kunne.

Ta en prat med lærerne, og husk at foreldremøter kun en "reklame" hvor lærerne skryter av seg selv. Vis du har problemer, ta det opp med lærerne, gjerne i slutten av timen, eller spør etter dem i langfri.

Bare si at du ikke forstår, og at de gjøre en dårlig jobb. Be om hjelp. Gjør de ikke noe, si fra til rektor, og etter det har jeg ikke peiling på hvor du skal klage til.

Lenke til kommentar

er'e nok med å sitte i verandaen? en vanlig veranda..det kommer sol inn,

Det skal holde, men du bør huske å rotere litt, så du ikke får et veldig heftig skille etter hvert.

rotere? Lol?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Viktig og ha en jevn rotering. Bruk et tau f.eks, og snurr gjevnlig i tauet. Da blir det en jevn og fin brunfarge.

Lenke til kommentar

Ja, rett på sola. Sånn at når du lukker så ser øyelokka helt røde ut. Soltbrent er fint, rødt er like mye inn som brunt i disse dager. Man kan selvfølgelig være i skyggen, men for den fine røde danskepølsefargen må man rett i solsteken.

Fra spøk til fakta, som du så fint kalte det, bare gå ut og du vil bli brunere. Det er ikke så fantastisk vanskelig.

Lenke til kommentar

Du trenger kun å være under himmelen og skyene.

Det eneste som skjer når sola er fremme er at det blir varmere.

Du blir fortsatt bombadert med stråling, og strålingen er viktig for brunfargen.

Selv klarer jeg meg med 1 time ute hver dag for å få farge, men du er ikke meg.

Men det er ting jeg ikke forstår, så jeg må ta igjen. spessielt i matte i sommerferien. så?

Med mindre du kun prater med andre i timen og gjøre ingenting, så er det dine lærere sin skyld at du ikke kan det du skal kunne.

Ta en prat med lærerne, og husk at foreldremøter kun en "reklame" hvor lærerne skryter av seg selv. Vis du har problemer, ta det opp med lærerne, gjerne i slutten av timen, eller spør etter dem i langfri.

Bare si at du ikke forstår, og at de gjøre en dårlig jobb. Be om hjelp. Gjør de ikke noe, si fra til rektor, og etter det har jeg ikke peiling på hvor du skal klage til.

Jeg har snakket med læreren flere ganger, men føler at jeg ikke får noe ut av samtalen. Jeg har et godt forhold med lærern, vil heller ikke ødelegge forholdet.

Lenke til kommentar
Jeg har snakket med læreren flere ganger, men føler at jeg ikke får noe ut av samtalen. Jeg har et godt forhold med lærern, vil heller ikke ødelegge forholdet.

Problemet er at du har valget mellom å ødelegge det, eller å få en veldig dårlig utdanning.

Dog, å starte med "jeg skjønner ikke helt dette, og kan du hjelpe meg" ødelegger ikke et forhold.

Dog, vis du virkelig er desperat så skriver du en lap, tar en kopi, sender kopien til læreren, og en til rektor. Eller så tar du med lappen til foreldresamtale.

Du trenger kun å si at du har et problem. Du havner kun i konflikt vis læreren ikke vil gjøre jobben sin.

Og havner du i konflikt med læreren din over det, så er alt du trenger å gjøre å sender lappen med "jeg har problemer" til rektor, men skriv på at det er 2-3 uker siden du har sendt den til læreren, og at du ikke har fått hjelp enda.

Og husk: Folk blir ikke sure vis du spør dem om å gjøre jobben sin. Vis de blir det, så er det alltid mer folk å sende etter dem for å få dem til å innse at det ikke skal fungere sånn.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...

...

Dette er jo helt fantastisk. Kan du ikke være så grei å legge ut et par linker så jeg kan lese litt mer om dette. Eventuelt kan du bare utdype det litt mer og si litt om hvilke stoffer svette inneholder som stimulerer pigmentene i huden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...