carl-kr. Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 hei, fikk meg black ops og ps3 for en uke siden. det som er problemet er at jeg hat NAT : strict. mine kompiser har Open (uten at de har justert noen ting) når de sender meg game invites så kan ikke jeg kobble til pga av dette,,,( kan noen hjelpe meg? Det står nat type 2 på koblingen på ps3 `en men.....strict. carl Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 hei, fikk meg black ops og ps3 for en uke siden. det som er problemet er at jeg hat NAT : strict. mine kompiser har Open (uten at de har justert noen ting) når de sender meg game invites så kan ikke jeg kobble til pga av dette,,,( kan noen hjelpe meg? Det står nat type 2 på koblingen på ps3 `en men.....strict. carl regner med du har en router i nettverket ditt(siden du får NAT meldinger), forsøk følgende legg til ipen til ps3'en i DMZ på routern (hvis du har dette valget) finn ut om du har muligheten for upnp på routern siste ting jeg hadde sjekket: finn ut om det er noen ps3 porter som må åpnes og forwardes til ipen til ps3'en ser folk på div forum prater om å åpne følgende porter TCP Ports: 10070 - 10080, 80, 443, 5223 UDP Ports: 50000, 3478, 3479, 4658. 3658 UDP Ports: 6000-7000, 10070 *vet ikke helt hvorfor man skulle trenge å åpne TCP 80 og 443(merk da de er ganske låst til hva de skal brukes til) men folk nevner nå de også i forhold til problemer med nat og ps3 Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har et thomson speedtouch mopdem fra telenor. jeg er inne på modemet nå men finner ikke noe dmz.. kan nevne at jeg er kobblet til med kabel fra ps3 til modem. ikke noe trådløst. jeg er ikke helt sikker på hvilke porter jeg må åpne..? noen som hvet hvordan man går frem på dette modemet for å fixe problemet? telenor er ivertfall ubrukelige! skal prøve med de portene du nevnte over Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 nå har jeg bruk all min fritid siste dagene... dette irriterer meg grønn!!! er det noen som har oppskriften på dette? har fulgt denne: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch546v6/Call_of_Duty_-_Black_Ops.htm men til ingen nytte. har enda strict på NAT Lenke til kommentar
sportyboii Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 jeg hadde samme problem, jeg googlet litt og fant en oppskrift på nettet, der jeg ga ps3 min en fast IP osv, det funket iallefall! evt oom det blir litt for mye tukling så kan du jo plugge playstation rett i modemet når du skal spille black ops! Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 jeg hadde samme problem, jeg googlet litt og fant en oppskrift på nettet, der jeg ga ps3 min en fast IP osv, det funket iallefall! evt oom det blir litt for mye tukling så kan du jo plugge playstation rett i modemet når du skal spille black ops! so nevt over så er jeg kobblet direkte til modem hele tiden, har ordnet fast ip til ps3`en Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 jeg hadde samme problem, jeg googlet litt og fant en oppskrift på nettet, der jeg ga ps3 min en fast IP osv, det funket iallefall! evt oom det blir litt for mye tukling så kan du jo plugge playstation rett i modemet når du skal spille black ops! so nevt over så er jeg kobblet direkte til modem hele tiden, har ordnet fast ip til ps3`en hvilken ip har du på ps3'en nå ? - jeg har ikke ps3 så jeg vet ikke hvor man sjekker men tipper det er en meny for å se nettverks oppsettet har du en 192.x.x.x (192.168.2.2 f.eks) eller 10.x.x.x ip? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 jeg har ip: 10.0.0.138 på modemet. static ip har jeg satt til 10.0.0.20 på ps3`en. Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 jeg har ip: 10.0.0.138 på modemet. static ip har jeg satt til 10.0.0.20 på ps3`en. som sportyboii skrev 6. juni 2011 - 20:03 "evt oom det blir litt for mye tukling så kan du jo plugge playstation rett i modemet når du skal spille black ops!" altså det han mente var å koble PS3'en slik at den får en internett ip (public ip), du har nå en intern ip på PS3'en og all trafikk blir derfor behandlet i routeren med bla NAT'ing og firewall m.m før den kommer ut på nettet jeg tipper du har telenor adsl e.l hvor du har plugget på en router / modem på en telefonkabel, siden det ikke er mulig å plugge en telefonkabel i ps3'en og sannsynligvis ikke mulig å sette opp PPPOE eller hva du nå bruker på telenor adsl på ps3'en så har du følgende valg: 1, finne en måte å åpne på i routern du har nå, kanskje ringe telenor support mulig de har hatt denne problemstillingen før 2, prøve å finne en annen router som støtter PPPOE (hvis det er det du bruker) Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 jeg la ut tråden i en annen kattegori. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1349482 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå