Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL via HUB på to pc'er med telenor adsl

Anbefalte innlegg

Jeg har to pc'er med xp, kjører adsl inn på hub, og to pc'er inn på denne, har da oppkobling fra den ene maskinen og gateway på den andre, altså bruker internett oppkobling via vertsmaskinen, men på den som har gateway oppkobling via den andre kommer jeg ikke inn på f.eks www.vg.no og andre sider, mens andre sider virler OK.. hva kan være galt?? HJELP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du har skrevet inn riktig DNS-servere clientmaskinen (den som bruker "gateway"): Riktig ip-adresser for DNS-server'ne til telenor er:

193.212.1.10 og 193.212.1.11

Dissse må brukes på alle maskinene du tenker å bruke "windows connection sharing" på...

Andre ting kan være instillinger i internet explorer... Her skal ingen proxy instillinger brukes... I tillegg kan du prøve å skru av eventuelle brannmurer på den lokale nettverkstilkoblingen til "vertsmaskinen" (den som ringer opp internett)

Lenke til kommentar
Jeg har to pc'er med xp, kjører adsl inn på hub, og to pc'er inn på denne, har da oppkobling fra den ene maskinen og gateway på den andre, altså bruker internett oppkobling via vertsmaskinen, men på den som har gateway oppkobling via den andre kommer jeg ikke inn på f.eks www.vg.no og andre sider, mens andre sider virler OK.. hva kan være galt?? HJELP

Prøv og sett opp proxyen til Telenor i klientmaskinen, dette er et vanlig problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...