mustang74 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Har tenkt å investere i ny tv....sitter 4-5m fra skjermen så da bør tv'n ikke være større enn 52 etter det jeg har hørt. Den bør ha mange HDMI-innganger samt best mulig lyd og bilde selvfølgelig. Videre vil jeg ha mulighet til å koble ting som f.eks xbox, pc og fiber(nett) til den. Med tiden også et stereoanlegg(enda ikke kjøpt). Vært litt ute og tittet og lest i blader så har dannet meg et bedre bilde enn jeg hadde før jeg begynte letingen, men ønsker likvel råd fra folk her inne. Er langtifra noe ekspert! Det jeg kan si er at jeg har pekt meg ut Samsung som et merke jeg vil ha (MÅ ikke men jeg har hørt de er de beste på å lage tv) Prisklasse?...tja, maks 15-16 kanskje? Tittet på disse 2: UE46D6755XXE samt UE46D8005XXE Ellers er jeg mottakelig for innspill... Endret 3. juni 2011 av mustang74 Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hvorfor LED? http://www.audiovisuelt.no/artikler/panasonic_tx-p50vt30/98734 Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Nei som sagt er jeg åpen for forslag, men er ikke LED det nyeste da? Er jo tilnærmet perfekte bilder på LED tv'er... Hva erfaringer har du når deg gjelder tv'er? Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Nei som sagt er jeg åpen for forslag, men er ikke LED det nyeste da? Er jo tilnærmet perfekte bilder på LED tv'er... Hva erfaringer har du når deg gjelder tv'er? Selv har jeg en 3 år gammel panasonic 42" Plasma og en 6 mnd gammel samsung 32" LED. De er begge meget utmerkede tv'er når det kommer bilde og sortnivå, men det er og minuser. Det negative med plasma tven er at den har en speil effekt, for meg er ikke dette noe stort problem da den står i et mørkt rom, blir et problem om du skal han den en plass som er godt opplyst. I følge tester som jeg har lest så er og plasmaen meget utmerket å se filmer på, å der vil jeg si meg enig. LED tven jeg har et meget godt og fargerikt bilde, men er litt kald å "liv løs" i bilde i forhold til plasmaen føler jeg. Har prøvd på forskjellige innstillinger uten at det hjelper. Har og en PS3 tilkoblet den, å der får jeg en følelse av tregheter eller at bilde flyter sammen når det er raske endinger i bilde, som feks bilspill. Et innlagt tunnelsyn på sett å vis. Det kan være TV'en da det er en billig 4 serie fra samsung, men fikk litt dårlig første inntrykk av LED på den. Men vil anbefale deg å kjøpe TV ut i fra hva du skal bruke den til. Selv så ser jeg mye på film å tror nok jeg havner opp med en plasma. Her er og en fin side som kan hjelpe deg litt på vei Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Jeg har tenkt å både se film, koble til pc, xbox og sikkert andre ting og:) Tror jeg kommer til å gå for LED...er sikkert + og - med alle tv'er uansett, men husk din LED er 6 år gammel (visste ikke det fantes LED for 6 år siden jeg men...) Vil uansett tippe en 6 år gammel tv ikke kan måle seg med dagens! Utvikling går veldig fort fremover. Skal forresten sjekke ut siden du linker til... By the way...det er en tommelfinger regel at sitter man 4m fra tv'n så skal den maks være 46"? Står mellom 46 og 55...kan 55 bli for stort fra 4m? Er det egentlig en vanesak? Kommer jo ann på hvor tv'n skal plasseres og? Endret 6. juni 2011 av mustang74 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det står 6 mnd, ikke 6 år Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Det står 6 mnd, ikke 6 år :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå