Gå til innhold

Internet blir tregt etter et par minutter.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i lang tid slitt med at internett pluttselig begynner å gå sakte. Bare sånn det er klart så har jeg sjekket om andre bruker netter, og det er bare personer i huset som har tilgang. Uansett, om jeg re-setter routeren går internett kjapt en liten stund (varierer fra 5 minutt til flere timer). Det skjer spessielt etter å ha sett en video på youtube, eller lastet ned noe, altså etter å ha brukt store mengder av bredbandshastigheten. Jeg holder nå på å resette routeren hver time, og det begynner å bli dritt kjedelig. Noen som har hatt lignende problemer, eller vet en løsning? Det går som regel ut over surfing på nettet, gaiming og streaming funker fett, bare jeg kommer meg inn på siden først.

Foresten så har jeg sjekket at det ikke er pga at noen andre på nettet laster ned, eller bruker opp hastigheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har i lang tid slitt med at internett pluttselig begynner å gå sakte. Bare sånn det er klart så har jeg sjekket om andre bruker netter, og det er bare personer i huset som har tilgang. Uansett, om jeg re-setter routeren går internett kjapt en liten stund (varierer fra 5 minutt til flere timer). Det skjer spessielt etter å ha sett en video på youtube, eller lastet ned noe, altså etter å ha brukt store mengder av bredbandshastigheten. Jeg holder nå på å resette routeren hver time, og det begynner å bli dritt kjedelig. Noen som har hatt lignende problemer, eller vet en løsning? Det går som regel ut over surfing på nettet, gaiming og streaming funker fett, bare jeg kommer meg inn på siden først.

Foresten så har jeg sjekket at det ikke er pga at noen andre på nettet laster ned, eller bruker opp hastigheten.

forsøk følgende:

tanken her er å fjerne alle mulige årsaker til feil, hvis man kun har 1 pc og en router og det går tregt etter at man tester forsøk deretter med en annen pc og samme router og hvis det også går tregt etter testing så må man teste med en annen router evt. koble en enklet pc rett mot modemet (hvis du har noe slik på din løsning)

hvis det ikke går tregt overhode etter testing med den første pcen alene så ville jeg testet å koble til en ny pc og sett om det gikk fortsatt greit, tilslutt vil du da sannsynligvis finne at A) en av pcene i nettverket er FUBAR, eller B) trenger en ny router / modem (sjekk om routern / modemet er varmt)

fortell oss hvordan dette går :)

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

Visst eventuelt nettet går tregt pga en data, hva er neste steg da? nytt netverkskort? Og vil jeg eventuelt få dette på garanti om jeg har det på dataen?

Første jeg hadde gjort hadde vært å formatert maskinen, reinstallert OSet

vil mene det er større sannsynlighet for software feil enn HW feil som skaper denne type problemer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...