Merko Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Orginal Tråd. Hei. En stund tilbake, laget jeg et program med navn "WebDumper". Poenget med programmet er at man skal ta 'utsnitt' fra elementer på websider, som man kan plassere på skrivebordet. Det er hovedsaklig laget for eget bruk, men om noen har lyst på noe lignende, så kan jeg sikkert dele Akkurat nå har det støtte for både Webkit motoren, samt IE. Har dere tips til flere idéer som går under samme kategori som jeg kan implementere i programmet? Legger med en kort\lang(alt etter som du ser det) youtube-klipp under, slik at dere kan se hvordan det fungerer. http://www.youtube.com/watch?v=ZBflWmkUuLQ Kvaliteten ble ganske dårlig når jeg converterte den fra 1080p til 720p Filmen sees best i fullscreen Programmet er fremdeles i "Beta", så er en del mangler. Kodet i Vb.net( ) Edit: Idéens opphav, stammer fra en lignende funksjon som befinner seg i Mac OSx. Fikk øye på den i en KlikkTV episode som gikk på itavisen Nytt: Hei. Tråden + Prosjektet har gått litt i glemmeboken. Mistet prosjektet for en god stund siden, så det hele ble lagt litt på is. Nå som jeg fikk behov for et slik program (+ andre ), så har jeg startet på nytt med det samme prosjektet, fra starten av. Prosjektet er i startfasen, men jeg vil at dere som ønsker, skal få teste det ut, så komme med evt. tilbakemeldinger. Det jeg har med så langt er: Ta utsnitt fra websider som kan brukes som Widgets Ramme rundt widgetsene (kan velge farge på den også) 2 Alpha-verdier for når musen er over og når den ikke er. (Kan være litt buggete til tider) "Alltid Øverst (Top Most)", slik at programmet går over alle andre programmer du har åpene Støtte både for Internet Explorer og Webkit (som brukes av Google Chrome og Apple Safari) Her er en liste av ting jeg ønsker ha med senere: La widgetsene starte opp med windows Legge til favoritter Dele webdumper://URL/x/y/c URL'er med hverandre over Skype\Facebook o.l slik at du kan lett dele din widget med andre. Her er et eksempel bilde av hva du kan ta utsnitt av: (Klikk for større) Om dere vil prøve det ut, så kan dere laste ned her Kom gjerne med tilbakemelding! Endret 15. januar 2012 av Merko. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hey, dette var veldig kult! Hva med at man kan velge to alpha-verdier. En når musen ikke er over, og en når den er over? Da kunne jeg f. eks. hatt de svakt i bakgrunnen, og så ble de klarere når jeg tok musen over. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Mulighet for rammer hadde vært greit. Sette opacity verdier. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 For øyblikket kan man bruke ctrl+scrollhjulet på musa for å stille Opacity fra 100% til usynlig, så kan man bruke CTRL+F12 slik at det kommer et grått lag over hele skjermen, hvor vinduene du har laget dukker opp. Men ja, gjøre slik at vinduene "fader in" når man tar musa over høres ikke så dumt ut. Skal se om jeg får til en grei ramme også Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Flere forslag til mer bloat her: Always on top funksjon. Høyre museknapp og egen instillinger meny. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei. En stund tilbake, laget jeg et program med navn "WebDumper". Poenget med programmet er at man skal ta 'utsnitt' fra elementer på websider, som man kan plassere på skrivebordet. Det er hovedsaklig laget for eget bruk, men om noen har lyst på noe lignende, så kan jeg sikkert dele Akkurat nå har det støtte for både Webkit motoren, samt IE. Har dere tips til flere idéer som går under samme kategori som jeg kan implementere i programmet? Legger med en kort\lang(alt etter som du ser det) youtube-klipp under, slik at dere kan se hvordan det fungerer. http://www.youtube.com/watch?v=ZBflWmkUuLQ Kvaliteten ble ganske dårlig når jeg converterte den fra 1080p til 720p Filmen sees best i fullscreen Programmet er fremdeles i "Beta", så er en del mangler. Kodet i Vb.net( ) Edit: Idéens opphav, stammer fra en lignende funksjon som befinner seg i Mac OSx. Fikk øye på den i en KlikkTV episode som gikk på itavisen Mulig å få en kopi? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Da har jeg oppdatert førstepost med litt info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå