ImNotEmo Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hei, vennen min installerte pirat versjon av w7 på acer'n sin og den pcn hans har crashet så han ba meg om å hjelpe han med å få gamle versjonen igjen. Jeg har en Windows XP så jeg installerte det på pcn hans og oppdaterte alle drivere. Men nå har jeg en problem med at skjermen er veldig mørk. Jeg vet ikke hvordan jeg kan "lyse" den. Noen forslag? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Først: Tror du har postet i litt feil kategori, da du har et spesifikt problem med backlight på skjermen. On-topic: Juster backlight på skjermen med Fn+F5/F6 etc. knapp på tastaturet. Ellers er det alltid noe programvare som følger med (den egentlige Windows-versjonen..) som er med på aktivere disse knappene om de ikke fungerer. Trolig finnes de ikke til Windows XP, da PC-en ikke var laget for denne Windows versjonen. På Acer sine driversider har de ingen drivere til XP http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_6920G.html Så det er trolig at det er flere komponenter du ikke får installert de optimale driverne til heller og det er ingen garanti for at PC-en skal fungere som den skal. Regner med det var Vista OEM installert opprinnelig på PC. Om du har slettet hele harddisken (dvs også PQSERVICE partisjonen som installerer Vista automatisk ved å trykke F12 elns ved oppstart) så må du få tak i et Vista ISO og installere vha Vista-nøkkelen bakpå. Om du ikke liker Vista overhodet - kjøp en Windows 7 lisens eller dra på skolen/høyskolen og hør om de tilbyr lisenser gratis eller til studenpris. Du vil uansett ikke få Star-Trek sidepanelet eller Fingerprint til å fungere i XP... Off-topic: Har lagt denne PC-en for hat fra de dager den var på tekniker-benken min tilbake i tiden... *gufs* Endret 3. juni 2011 av m0g1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå