Gå til innhold

Tilbud på alienware M15X! Godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått et tilbud på en Alienware M15X av en fyr for 8000 kr. Her er specs'a

- Intel i5 540m @ 2,53Ghz

- 8Gb ram pc1066 DDR3

- 500 gig disk (7200rpm)

- Fullhd LED skjerm 15,6"

- Ati Radeon 5850 1Gb GDDR5

- Intel 5300 wlan

- Intel gblan

- DVDbrenner slot-in

Maskinen ble kjøpt ny i januar 2011.

Følger med Windows 7 64 bit.

Er dette et bra kjøp? Har noen noe erfaringer med alienware fra før? '

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vet ikke hvordan jeg skal si det. Men jeg ville ikke gjort det.. Godtar du stasjonær burde du bygge pc selv.. Da får du en trippel å bra PC som den der... Har 2.53 GHz på min pc. Med like bra Grafikk kort og prossesor u name it. Betalte 6k for den :p "BÆRBAR"

Lenke til kommentar

Til 8000 vil jeg påstå at det er ett ganske godt kjøp. En venn av meg har en M15X fra slutten av 2010 en gang. Han betalte noe rundt 15000 for den, og det er en veldig bra spillmaskin. Kjører alle spill på noe mellom perfekt og akseptabelt.

Lenke til kommentar

Ja, bare ikke like så svakt som et HD 5850 bærbarkort. Et GTX 460M vil kanskje være på høyde med et HD 5750 stasjonærkort, men som sagt - det er vanskelig å direkte sammenligne stasjonær- og bærbarkort. Man kan ikke sammenligne direkte kort som har det samme navnet. Et GTX 460M vil være mye svakere enn et GTX 460 stasjonærkort, f.eks. For å kunne matche det sistnevnte, må man trå til med et GTX 485M bærbarkort, og enda overklokke det litt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja, har du ikke noen gode grunner til å velge bærbar, skal du selvfølgelig velge stasjonær. man får alltid mye mer for pengene da. Det er bare ikke like lett å flytte på en stasjonær. Det er denne mobiliteten som koster penger.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...