Samcki Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hei! Er litt usikker på hvilken bil jeg skal velge, har i dag min 3dje bil som da er en Mercedes C180 96 modell, som for meg har fungert strålende bortsett fra høyt bensinforbruk. Eneste biler jeg ikke ønsker er franske, hadde en 2002mod Laguna som har kostet meg skjorta før Har sett litt på Bmw 3 serie, Audi A4(2.0TDI) og A6, Ford Mondeo og Toyota Avensis. Budsjettet er på 250k, selvfølgelig helst så billig som mulig. Har ingen behov for masse ekstrautstyr og bilen bør være en Diesel bil. Er det noen som har erfaring med disse bilene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg pleier å si at når du har det budsjettet, og skal ha såpass ny bil, så går det egentlig kun på personlig preferanse, da sjansen for at du får en bil det er mye feil med er liten. Da mener jeg at ting som: Lav eller "høy" km Størrelse og hvor "praktisk" den er Ekstra utstyr Motor og effekt Understell og hvordan bil ligger på veien Komforten Garantier Sikkerhet Mitt beste råd, kom deg ut og prøvekjør, og kryss sjekk gjerne med www.honestjohn.co.uk Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Tenker i 120-140hk. KM stand teller selvfølgelig inn. Det er en familiebil, har pr dags dato 1 unge så litt bagasjerom ønsker jeg. Takker for linken, skal brukes flittig Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Er det ikke dumt å avskrive franske biler når du kan få en "ny" Laguna med flere år igjen på garantien, meget godt utstyrt, med (en veldig bra) dieselmotor og av de mest driftssikre i klassen til godt under 250k,-? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28378386 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg ville også vurdert den nye Lagunaen Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har nok anbefalt den tidligere her på forumet, men jeg drister meg til å gjøre det igjen: Kia Cee'd. Helt ny stasjonsvogn med sju (7!) års garanti sørger for et veldig problemfritt eierskap. I tillegg ser den bra ut, og har et veldig kurant interiør, helt på høyde med (om ikke enda bedre enn) de japanske konkurrentene. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Jeg har nok anbefalt den tidligere her på forumet, men jeg drister meg til å gjøre det igjen: Kia Cee'd. Helt ny stasjonsvogn med sju (7!) års garanti sørger for et veldig problemfritt eierskap. I tillegg ser den bra ut, og har et veldig kurant interiør, helt på høyde med (om ikke enda bedre enn) de japanske konkurrentene. Må si meg enig. Hvis man ikke kjører mer enn ca 15.000 km i året vil man få fult utbytte av 7 års garanti. Bra eksteriør og interiør trekker ikke ned heller. Klart interiørkvalitet og "opplevd kvalitet" ikke kan måle seg med tyskerne, men hvis man skal ha så billig bilhold som mulig er det egentlig ikke noe å lure på. Da må du isåfall gå inn for et lite kompromiss hvor du velger en tysker men er villig til å betale det ekstra det koster. Endret 4. juni 2011 av rublings Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Da havnet jeg på en Ford Mondeo 2008 mod, Titanium X versjon. Har prøvekjørt diverse biler... og skal si meg imponert over hvordan Mondeoen ligger på veien. Samt 140 diesel hester med 320NM er ikke noe å gremmes over. Jeg er fornøyd, fruen er fornøyd og kidden fikk DVD spiller i baksetet. Gleder meg til levering på fredag. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ikke dumt valg, det. Gratulerer med "ny" bil. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Takk takk Etter å saumfart markedet så ble dette det riktige valget. Premium bilene Audi og BMW ble rett å slett for kostbart totalt sett i samme klasse. KIA ble for liten og usikkert Toyota har et dårlig rykte her i området (sikkert forhandler/verksted som feiler). Så Ford ble valget, med lokal verksted og garanti ordning... greit å holde seg til det sikre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå