Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hamachi problemer.. Svar rask

Anbefalte innlegg

Hei.

Hamachi fungerer ikke som jeg vil. Jeg kan joine andre ved bruk av hamachi. Men når jeg hoster fungerer det ikke.. De som joiner for bare connection errors. Vi spiller spillet Terraria.

Har sluppet både Terraria og Hamachi fult gjennom allt av brannmurer på PC'en.

De andre kan også se min Ping på hamachi..

Er lite hoplez nå... så hoper på svar. Har prøvd å fikse det i flere dager 24/7 --,

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Et tips, dropp "Svar rask" neste gang du lager en tråd, det kan virke uhøffelig og folk kan fort droppe å gi deg et svar.

Jeg vil muligens tro at det kan være noe på brannmuren på routeren din som ligger og blokkerer.

Har du prøvd å hoste i andre spill?

Lenke til kommentar

Neste problem er at jeg ikke kommer meg inn på ruteren min..

Da er det ikke din ruter lenger ...

Hamachi trenger ingen spesielle rutersettings for det jeg bruker den til, som f.ex. websurfing på laptop via webproxy på en maskin hjemme.

Alle maskinene vil jo være på samme LAN når du bruker Hamachi, og det er mulig det er en egen Firewall for Hamachi i tillegg til den du har for den vanlige internettforbindelsen (?).

Styrer du/dere Hamachi-nettet via kontrollpanelet hos LogMeIn, eller bruker dere den lange, kryptiske nettverks-ID'en eller hva jeg nå skal kalle det? (Hamachi2 har jeg bare brukt via LogMeIn, mens Hamachi1 ble brukt - med mye plunder - på den andre måten.)

Lenke til kommentar

Er det selve Hamachi som feiler, eller Terrania serveren? Dvs. får du grønnt lys på hamachi eller ikke?

Hvis det er Hamachi som feiler så er det i nestne alle tilfeller snakk om brannmurproblematikk. Jeg ville midlertidig disablet firewallen og testet om det da fungerer. Om det gjør det så må du jobbe mer med firewallen for å konfigurere den riktig (hvis du har en NAT ruter er det egentlig ikke så fryktelig viktig å ha en brannmur da du uansett er beskyttet mot uønsket innkommende trafikk uansett).

Hamachi skal ikke trenge forwarding i ruteren for å fungere normalt.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Edit: Takk gutter, prøvde å disable brannmuren! Og da fungerte alt flesk!..

Burde jeg ha branmuren på når jeg ikke hoster Hamachi? eller skal jeg bare ha den av? vet ikke om jeg har NAT Router... ALATEC Thomson Speedtouch 546i V6....

Lenke til kommentar

Edit: Takk gutter, prøvde å disable brannmuren! Og da fungerte alt flesk!..

Burde jeg ha branmuren på når jeg ikke hoster Hamachi? eller skal jeg bare ha den av? vet ikke om jeg har NAT Router... ALATEC Thomson Speedtouch 546i V6....

Jeg ville ha prøvd å finne ut hvilken brannmur-porter jeg måtte åpne for å få det til å fungere, men som Stigma sier så er du jo til en viss grad beskyttet av NAT-ruteren. En brannmur i PC'en vil i tillegg beskytte mot angrep som kommer via LAN'et du er på, enten det nå er ditt eget lokale nettverk eller Hamachi-nettverket deres.

NAT = Network Address Translation er noe som gjør det mulig å bruke én enkelt 'public IP address' - synlig for alle på Internet på 'utsiden' av din ruter, samtidig som du kan ha mange 'private IP addresses', dvs. mange PC'er osv. på ditt lokale nettverk. Alle vanlige 'forbrukerrutere' har dette i dag. (Også SpeedTouch.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...