hessel Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Regner med at det er noen "fagfolk" her som kan komme med noen tips om dette: Under trening sliter jeg med å få god nok kontakt med venstre biceps. Jeg føler alltid at jeg har veldig fin kontakt med høyre, og får også lettere pump i høyre. Men venstre har jeg liksom ikke helt kontroll på, og føler dermed at treningsutbyttet blir dårligere for venstre biceps enn for høyre. Når jeg tar frihånds bicepscurls, så merker jeg at kontrollen med venstre arm er dårligere enn høyre. Høyre biceps stabiliserer armen bedre enn venstre biceps gjør, gjennom både ekstraherings- og kontraheringsfasen i øvelsen. Jeg merker dette ved alle typer frihåndsøvelser som involverer biceps, f.eks. curls. Ved chins eller pull-ups får jeg god pump i venstre biceps, men det skyldes kanskje at det ikke er frihåndsøvelser? Jeg har for øvrig mye fokus på trening av triceps, da det tross alt er en større muskel i armen enn biceps. Noen som har forslag om hva jeg bør gjøre? Bør jeg f.eks. fokusere mer på curls MED stang istedenfor frihåndsøvelser? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Kanskje et åpenlyst svar, men hvis du føler du får bedre kontakt og mer ut av chins/stangøvelser, så tar du chins/stangøvelser:) Ellers kan det hende venstre biceps er såpass svakere at du ikke kan bruke samme belastning på begge armer uten at venstre får for mye hjelp og juks m/delts o.l. Du kan jo eventuelt prøve å kjøre ned belastningen en periode og se om det blir noe bedre. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Trener du med manualer så bør du starte med den svakeste, og gi deg når den ikke klarer mer (om du trener til failure). Det gjelder begge armer. Altså at du tar antall reps du klarer med den svakeste armen, på begge armene. Når du bruker stang vil jo uansett den sterkeste ta i litt ekstra for å overkompensere for den som er svak. Vet hva jeg ville gjort, men det er jo opp til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå