Cuneax Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 – Kim Jong Il søker unge datanerder. Nord-Korea ruster til cyber-krig Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Veldig spennende tema dette. Jeg er spesielt spent på om "geniene" som tas ut av universitetet vil motta noen som helst militær utdannelse. Det som er skummelt i mine øyne er om en "hacker-styrke" fungerer utenfor det tradisjonelle militære systemet. Det finnes lover i all type krig, og selv om reglene i cyberdomenet ikke er klart definerte per dags dato så blir et cyber-angrept ansett som en krigslignende handling av veldig mange nasjoner i dag. Å ha en hackerstyrke som opererer uavhengig av det militære fører bare til mange nye problemer. Mitt inntrykk av Nord-Korea forteller meg ikke at de er så opptatte av å følge alle regler heller. Lenke til kommentar
Maztermin Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 så nord korea og usa har en del liketstrekk... begge driter tynt i hva resten av verden sier. forskjellen er bare at nordkorea ikke gidder bortforklare sine handlinger og står for sin galskap. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Så bra, det betyr at når en norsk kvisete fjortis hacker en amerikansk webside, så kan USA komme og ta olja vår også. Hurraisen for sjalabaisen Lenke til kommentar
Joels Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Ja, det måtte jo komme... Hvorfor ruste opp? Om alle bare kunne ruste ned... Haha, høres ut som en hippie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg