Gå til innhold

Duke Nukem Forever


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tar over et spill som er 99% ferdig, 5% bra og med 120% forventninger.

Det høres ut som en god formel for lettjente penger.

Jepp, tror nok det her var en ganske klassisk "business-deal". Må også huske på at de fikk med rettighetene på kjøpet og, så så lenge de faktisk ikke ødela ryktet til Duke altfor mye så kan de jo faktisk lage et nytt, bra Duke spill.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Jeg digga duke nukem forever fra begynnelse til slutt, herregud du dreper en svær cyclop på slutten og så pisser du han i øye, genialt!

Jeg liker at de tørte å være så vågale med humoren, det var for humoren og underholdningsverdien jeg kjøpte spillet, ikke for at det skulle slå crysis 2 på grafikken. Level designet var enkelt, det gjorde at vi enkelt kunne komme oss videre og det var deg jeg ville ha. De hadde noen fine puzzles som gjorde at man måtte tenke litt annerledes til tider, men ellers noen ville scener . forstår enda ikke hvordan man kan si historien er til hulter til bulter, aliens kommer til jorda, presidenten er blind og vil at vi skal ha en peace med disse, aliens angriper duke, og presidenten skylder på duke, duke dreper alt som trenges for at de aliensa skal vekk og det er i bunn og grunn det man gjør, eneste plagsomme var at de der main characterenen kunne komme ned til områder man selv brukte sånn 1 time på å komme ned til, mens det virket som de bare tok en snarvei og brukte 5 minutter, men hallo, jeg koste meg fra du begynner spillet med å pisse til siste slutt. MPen er grei, føles ut som quake 3 til tider men men smak og behag ^^

Lenke til kommentar

Godt å se at anmeldere tør å være ærlig med spillet.

Terningkast 1 i VG :Dhttp://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10095330

 

Oi, en anmelder som "tør å være ærlig" med et spill har vært en av spillbransjens store vitser i 10 år. Snakk om guts. :thumbup: Han kunne sikkert ikke vente med å slakte dette spillet. Nå er det vel ikke sånn at alle anmeldere som ikke er enig med deg er "uærlige" vel?

 

Nå har jeg ikke for vane å ty til VG for å lese spillanmeldelser, og etter å ha lest gjennom disse sutrete greiene tror jeg det kommer til å forbli sånn.

Lenke til kommentar

Tja, det som teller for min del er pc-versjonen, og metascoren der ser for øyeblikket ut som i linken under, (I skrivende øyeblikk 63, med scores fra 81 til 40), noe jeg synes er helt greit. Synes ikke DNF fortjener noe mer enn det, men ren underholdningsverdi+nostalgia gjør at jeg (og mange andre, sjekk f.eks. tilbakemeldingene under VG-anmeldelsen) likevel koser meg. Jeg har kjedet meg med spill som har metascore på over 80, så sånne ting trenger ikke ha noe å si. Å anmelde dette spillet er vel også en liten nøtt for enkelte, siden anmeldere ikke kan legge for mye i ting som nostalgia, teit harry-sjarm eller fryde seg over at spillet faktisk kom ut i det hele tatt, de må strengt sammenligne spillet med dagens standard, så de ikke anbefaler folk spill på altfor vinglete grunnlag. Det er vanlige spillere fritatt fra.

 

http://www.metacritic.com/game/pc/duke-nukem-forever/critic-reviews

Lenke til kommentar

Baww. De forstår det ikke.

 

I know right, de er ikke fanboys av Duke Nukem. Gameplayet hører til det vi hadde for 10 år siden. Take a chill pill og ha det gøy med spillet selv om alle andre ikke er enige med deg

Lenke til kommentar

Hvordan forsvares valg av to våpen og regenerende helse når det skal tilhøre spillestil for ti år siden?

Er dette i samme gate som BioWare sitt valg om å fjerne RPG elementer fra DA2 for å "fjerne irriterende elementer og gjøre opplevelsen enda mer strømlinjeformet og enkel"?

Lenke til kommentar

Et vel så betimelig spørsmål er hvorfor to våpen og ladehelse kritiseres. Jeg har sett lite faktisk argumentasjon.

 

Jeg ser ærlig talt ikke det store problemet. Det har aldri vært meningen at Duke Nukem Forever skulle bli en direkte oppdatering av designet i Duke Nukem 3D, selv ikke i f.eks. traileren fra 1998 la man opp til det.

 

Det er nok av ting å kritisere spillet for om man ikke skal begynne med "løsning A er teit fordi sånn er det bare"-argumenter.

Endret av oerhört
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg koste meg da gjennom DNF, selv om det ikke var helt det samme som DN3D var i sin tid. Ja, det er akkurat de samme våpnene som da (pluss to nye), og ja, enkelte ting virka litt utdatert. Det verste for min del, var når jeg bladde gjennom bonusmaterialet og fant ut at singleplayerkampanjen har vært ferdig i TO ÅR. De har brukt TO ÅR på MP, og ikke flikket noe som helst på SP i den perioden. Det plager meg litt.

Lenke til kommentar

Jeg koste meg da gjennom DNF, selv om det ikke var helt det samme som DN3D var i sin tid. Ja, det er akkurat de samme våpnene som da (pluss to nye), og ja, enkelte ting virka litt utdatert. Det verste for min del, var når jeg bladde gjennom bonusmaterialet og fant ut at singleplayerkampanjen har vært ferdig i TO ÅR. De har brukt TO ÅR på MP, og ikke flikket noe som helst på SP i den perioden. Det plager meg litt.

 

Det høres veldig rart ut at sp'en skulle ha ligget nærmest urørt i to år, siden det var ca. da 3dRealms kasta inn håndkleet, og de satt vel ikke akkurat på en ferdig sp da.. (Selv da 3dRealms stengte, var det visst en liten gruppe som fortsatte å jobbe med spillet hjemme. Den gjengen heter nå Triptych Games) Jeg er egentlig ganske interessert i hva Gearbox egentlig tok over, hvor mye som var gjort og hva de gjorde. MP'en er laget av noen andre og de hjalp også med konsollportene.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Hvordan forsvares valg av to våpen og regenerende helse når det skal tilhøre spillestil for ti år siden?

Er dette i samme gate som BioWare sitt valg om å fjerne RPG elementer fra DA2 for å "fjerne irriterende elementer og gjøre opplevelsen enda mer strømlinjeformet og enkel"?

 

Svaret er konsollene. Er vel sikkert en rekke inbitte fans fra diverse spillserier og systemer som kommer ramlende inn her for å kjefte og kalle meg en PC-elitist (noe jeg sikkert er), men det hender seg faktisk at jeg har rett. Dette er dog ikke Gearbox sin feil, det var 3D Realms som originalt implementerte to-våpen-grensen. Unnskyldningen var at det er "for vrient" å bytte mellom mange våpen på konsoll. Det tar visst for lang tid.

 

Som George Broussard selv sa...

 

Yeah' date=' blame us for it if you want. It may change in the future and I don't know what will happen with it, but it was us. I stand by it too, as you cannot discount designing games for a modern world and part of that world is consoles where the bulk of the sales can be. And on those consoles you have a controller. We tried for a long time to support lots of guns but we simply could not find a nice way to map it to a controller, despite trying 4-5 designs. We gave it enough time and decided to stop swimming against the current and adopt what was basically the "standard".

 

It's not 1996 anymore.[/quote']

 

Kilde? Kilde.

 

Jeg liker forøvrig det nest siste han sier. Standard var tydeligvis det de gikk for. 15 år med intens utvikling for å oppnå en personifisering av begrepet middelmådighet. Til slutt klarte de ikke det engang, studioet ble nedlagt. Gearbox tok over, og på under ett år klarte de faktisk å få presset ut denne elegante lille middelmådigheten. Desverre dog, rundt årtusenskiftet så hadde kanskje spillet faktisk oppnådd målet sitt. Elleve år senere er dette rett og slett ikke tilstrekkelig.

 

Jeg har sett at noen folk kaller dette spillet "mer en fanservice enn et spill". Det virker som at måten utgivere som Activision driver business på, har gått til hodet på mange spillere. Det er tydelig at mange har mistet forståelsen for hva begrepet fanservice egentlig betyr. Hvis det å snyte og svindle sine fans for store mengder penger, er det som betraktes som fanservice i denne industrien, så vet ikke jeg om jeg egentlig har særlig lyst til å være en del av denne industrien lenger...

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et vel så betimelig spørsmål er hvorfor to våpen og ladehelse kritiseres. Jeg har sett lite faktisk argumentasjon.

 

Jeg ser ærlig talt ikke det store problemet. Det har aldri vært meningen at Duke Nukem Forever skulle bli en direkte oppdatering av designet i Duke Nukem 3D, selv ikke i f.eks. traileren fra 1998 la man opp til det.

 

Det er nok av ting å kritisere spillet for om man ikke skal begynne med "løsning A er teit fordi sånn er det bare"-argumenter.

 

Å ha to våpen har vesentlige ulemper, feks er det langt mindre fristende å bære rundt på "eksotiske våpen" som det er endel av i Duke, man holder seg til standard-våpen som er nyttig i mange situasjoner og har nok ammo, i tillegg strider hele to våpen og gjemme seg for å få helse-konseptet imot duke sin rambo-stil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...