Gå til innhold

Duke Nukem Forever

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Jeg synes at spillet startet noe dårligere enn det blir etter hvert. Er foreløpig kommet til Duke Burger 2 nå og atm ligger spillet på en 6.5/10 for min del. Men så lenge jeg koser meg med spillet så føler jeg meg ikke skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er at alt er litt utdatert gir det også en viss sjarm. Ikke bare er det nostalgia fordi det er Duke, men også fordi det føles og ser ut som et 8 år gammelt spill :p Skulle selvfølgelig egentlig ønske at det var litt freshere, men når ting er som de er, så velger jeg å se det på den måten. Som vanlig har jeg ikke betalt i nærheten av 50€ for spillet, så jeg skjønner at de som har gjort det er litt strengere.

Har kommet dit hvor man får Mighty Foot for første gang. Synes stort sett det er en underholdende "popcorn" fps. Noe føles litt som "padding" man bare vil igjennom, andre ting er morsomme og sjarmerende på en småteit old-school måte. Innimellom synes jeg faktisk også grafikken nærmer seg noe ganske akseptabelt. Noen ting blir gjort bedre enn andre.

Lenke til kommentar

Prøv heller å ta det for hva det er

Et veldig middelmådig spill?

Under middelmådig. Dette er noe som kunne vært utgitt i år 2000. Prøv f.eks å sammenlign det med Far Cry som kom i 2004. Duke Nukem har verre grafikk og spillerbarhet.

Lenke til kommentar

Hehe, de hadde bare tolv år på seg, kan ikke forvente at de har laget en skikkelig hoppeanimasjon :!: Problemet er vel at han ikke holder noe våpen, sånn at armene henger rett ned, og så har de ikke giddet å lage egne "hoppe uten våpen" animasjoner for overkroppen.

Lenke til kommentar

Ok, jeg må bare slenge meg på å si meg grundig skuffet.

For det første: Alt føles TREGT.

For det andre: De har viklet inn ALT FOR mange "gode ideer" som de sikkert har kødda om i jobbpausene sine. Hele tiden er det noe TULL som ikke har noe med spillet å gjøre som jeg får tredd ned over huet

For det tredje: Kun ett hovedvåpen.. kåmman.. ?

For det fjerde: Alle sitatene har gått over stokk og støvleskaft. Alt jeg klarer å se for meg er john st john sitte forran miccen sin å lire av seg det ene fjaset etter det andre.

For det femte: Duke er så over-egofisert at man blir litt irritert.

For det sjette: Man får ikke stilt inn mouse-sense skikkelig. På sensitivty 10 så må jeg fremdeles "måke" musa flere ganger over musematta for å snu meg. I tillegg til smoothing så føles det som forbanna sirup

SKUFF!!!!

Lenke til kommentar

Jeg må nesten si dette var noe av det dårligste jeg har spilt siste 10-årene.

Det virker som om selve spillet er 10år gammelt og alt dem har gjort er å legge på nye shadere og teknologi. Sjekk den ekle animasjonen og repeterende hoppe lyden i starten. Se dere selv i speilet mens dere rører dere. Har ikke sett så dårlige animasjoner siden 1992.

Boss fighten var jo bare å strafe og skyte også, totalt meningsløs kamp. Ellers er omgivelsene lineære, alltid en vei å gå. Fienden gjør knapt motstand.

Jeg hadde egentlig ikke forventa noe mer men dette var virkelig tragisk.

Lenke til kommentar

KOSER meg med Duke jeg.....kjipt for dere som ikke liker det, så mange år dere har ventet og så innfrir det ikke til forventningene deres. Dere burde jo ha vist hvordan dette kom til å bli og skru forventningene ned....for lenge lenge siden.

Er vel 12år eller lenger en har ventet på dette spillet, kjipt for dere når dere blir skuffet og vet all den tiden har vært "bortkastet" Bra ikke alle er som dere da, og at det er dem som er som meg som synes det her var jævla gøy og verdt å vente på!

Utrolig kjipt å være dere altså....så glad jeg ikke er dere...må være utrolig kjipt og stusslig.

Ja nå er jeg ferdig med å sparke dere ned i gjørma.

/Duke mode off

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

For det tredje: Kun ett hovedvåpen.. kåmman.. ?

Hovedvåpen? Det er ikke noe hovedvåpen her, du kan plukke opp hvilke to du vil.

Hvordan er loading hos dere? Enkelte steder tar det rundt 1 minutt bare å loade tilbake til forrige checkpoint. Har riktignok ikke verdens kraftigste PC.

Har ikke lang lastetid, derimot synes jeg framerate'n er merkelig lav innimellom. Når jeg kan kjøre andre, moderne spill glatt, ser jeg ikke helt hvorfor ikke dette skulle gå glatt, med mindre det er utrolig dårlig optimisert. Har ikke sett så veldig mange klage over det, så det er tydeligvis noe som bare rammer noen..

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Men det er at alt er litt utdatert gir det også en viss sjarm. Ikke bare er det nostalgia fordi det er Duke, men også fordi det føles og ser ut som et 8 år gammelt spill :p Skulle selvfølgelig egentlig ønske at det var litt freshere, men når ting er som de er, så velger jeg å se det på den måten. Som vanlig har jeg ikke betalt i nærheten av 50€ for spillet, så jeg skjønner at de som har gjort det er litt strengere.

Har kommet dit hvor man får Mighty Foot for første gang. Synes stort sett det er en underholdende "popcorn" fps. Noe føles litt som "padding" man bare vil igjennom, andre ting er morsomme og sjarmerende på en småteit old-school måte. Innimellom synes jeg faktisk også grafikken nærmer seg noe ganske akseptabelt. Noen ting blir gjort bedre enn andre.

Det er ikke noe galt i utgangspunktet med at ting er "gammeldags", problemet med duke ser ut til å være (kun basert på gameplay-videoer) er at de har tatt de elmenetene som passer minst fra moderne FPS, og beholdt de mest dustete elementene fra eldre FPS.

AtW

Ser nå frem til Serious Sam 3 som ser ut til å bli det nærmeste vi kan komme skikkelig monsterslakting i disse dager..

Personlig er jeg ikke så fantastisk glad i serious sam, doom og duke var grisekule spill, de var ikke grisekule på måten "gå til en stor plass, vent til det spawnes inn masse monste og skyt", samme med painkiller, de har i mine øyne ikke skjønt hva som er bra med doom o.l.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

KOSER meg med Duke jeg.....kjipt for dere som ikke liker det, så mange år dere har ventet og så innfrir det ikke til forventningene deres. Dere burde jo ha vist hvordan dette kom til å bli og skru forventningene ned....for lenge lenge siden.

Er vel 12år eller lenger en har ventet på dette spillet, kjipt for dere når dere blir skuffet og vet all den tiden har vært "bortkastet" Bra ikke alle er som dere da, og at det er dem som er som meg som synes det her var jævla gøy og verdt å vente på!

Utrolig kjipt å være dere altså....så glad jeg ikke er dere...må være utrolig kjipt og stusslig.

Ja nå er jeg ferdig med å sparke dere ned i gjørma.

/Duke mode off

Jeg hadde ingen forventninger til Duke what so ever. Faktum er at Duke rett og slett er et dårlig spill. Det er ikke slik at et dårlig spill blir bra om man ikke har noen forventninger til det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...