Gå til innhold

Duke Nukem Forever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe update her i gården foreløpig..

Orker ikke sette skikkelig i gang med spillet så seint, men har rukket å få med meg noe som ikke var i demoen, nemlig at man øker "Ego" litt og litt ved å finne og gjøre interaktive ting.. Under Chapter Selection kan man se om man fant alle tingene i et fullført brett,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hah. Multigamer lurte meg vedr. datoen. Ser at jeg har fått mail med aktiveringskode på steam så da er det bare å spille seg gjennom den særs skriptede starten igjen og fortsette der jeg ikke gadd på PS3.

Lenke til kommentar

Spilt noen timer idag på PS3 og synes dem har holdt ånden til Duke Nukem 3D bra i spillet så langt. Det er ikke noen grafisk perle og level design er ganske så gammeldags men det blir glatt ignorert pga sjarmen og en humor som får deg til å le underveis. Hvor ofte er det en ler i et fps spill idag liksom....?

Eneste jeg har å si er negativt på PS3 utgaven er laste tiden, om du dør så er det snakk om i underkant av 1min med lasting for hver gang....og det er tider hvor tilogmed Duke går i bakken ofte i spillet...

Jeg har mye igjen av spillet men om det fortsetter slik som det gjør nå og kanskje tar seg opp enda litt til så ville dette bli en høy score for meg. Dem som ikke har noe forhold til Duke eller ikke liker han vil nok synes spillet er rimelig tåpelig...men da igjen dette er et spill for fansen...vi som har ventet siden tidenes morgen!

Lenke til kommentar

Fikk prøvd litt multiplayer. Det hele ser ut og føles veldig gammelt, uten at det er noen krise i seg selv. Krever en liten omstilling å venne seg til "den som har plukket opp de beste greiene vinner som regel" igjen, men det er ihvertfall ganske nostalgisk. Minner om UT og Quake, men er vel ikke like finslepent som noen av disse var. Føles ihvertfall foreløpig litt clunky, mulig det har noe med at jeg ikke har den framerate'n jeg burde ha..

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Jeg syntes dette ble utrolig kjedelig og har mistet veldig mye av sjarmen til Duke Nuken 3D. Først og fremst så syntes jeg det er mye som virker utrolig snålt, ingen våpen i "Duke Cave"? Duke lar en drittunge sitte på tronen og tar faktisk bilde av han uten å banke likskiten ut av dusten? Lar seg diktere av presidenten og i det hele tatt...

Dette stikker jo stikk i strid med Dukes personlighet fra Duke Nuken 3D og hva spillet forøvrig angår så syntes jeg det blir alt for mye rart, først og fremst så er det mouse smoothing på PC som du aldri klarer å skru helt av som gjør at styring av våpen føles mildt sagt dårlig på PC, grafikken er nokså bleh og animasjonene er utrolig bulky også blir det generelt kastet veldig få monstre på deg omgangen iforhold til hva jeg hadde håpet på også er det jo 100% linjert og utrolig mye halvdårlig og kjedelig scripted events, noen helt meningsløse som de likevel ikke kan ignorere selv om det er gigantiske åpninger ved siden av personene som på magiskvis blir en usynlig vegg?

Ser at de har prøvd å spille på nostalgi men de bommer helt på personligheten føler jeg, grafikken bidrar ikke til å veie spillet i noen positiv retning, det er alt for mye diviation bort fra den klassiske slakte horder av monstre med sinnssyke metoder og våpen (alt for mange meningsløse påtvungne scripted events og "minigames") og når vi topper dette med mouse smooth som ikke helt kan deaktiveres på PC så blir dette megaskuff for min del hvertfall.

Ser nå frem til Serious Sam 3 som ser ut til å bli det nærmeste vi kan komme skikkelig monsterslakting i disse dager..

Lenke til kommentar

Hei,

Har bestilt Balls of steel edition til PC fra Spaceworld, men har ikke fått hentelapp. Er det noen andre som har bestilt fra spaceworld og fått pakken sin idag? :(

Liten update fra Spaceworld:

Dette gjelder din ordre på Duke Nukem Balls of Steel Edition til PC.

Grunnet leveranseproblemer fra leverandør har dessverre ikke dette spillet blitt sendt ennå. Men ettersom det har release i dag, og du sikkert veldig gjerne ønsker å prøve spillet, så har vi gjort tilgjengelig en nedlastbar versjon til deg.

Helt greit, fikk steam key og laster ned nå :) Litt av en opplevelse, måtte jo skje med duke, delay delay og mer delay! Men endelig!!!

Endret av Deosl
Lenke til kommentar
...og når vi topper dette med mouse smooth som ikke helt kan deaktiveres på PC så blir dette megaskuff for min del hvertfall.

Dette var det verste for min del. Testet multiplayer (som også krever at du MÅ aktivere in-game skiten til Steam) og jeg ga opp etter en time.

De må komme med en patch om dette skal bli spillbart på PC, i alle fall for folk som har spilt på PC siden de tidligere Duke-spillene.

Lenke til kommentar

FY flaten, mer faila spill enn dette skal man lete lenge etter. Fatter ikke hva utviklerne tenkte da de lagde dette. Hoppe rundt på stoler og kjøre radiostyrt bil gjennom kjedelige korridorer? Mange blir skuffa i dag ja

Lenke til kommentar

Jeg har spilt FPS på PC siden Wolfenstein 3D og Spear of destiny, og jeg digger Duke Nukem Forever. Jeg har ingen problemer med kontrollene, og Duke er og blir Duke. Men haters will hate, antar jeg. Prøv heller å ta det for hva det er, og ikke regn med en seriøs historie eller noe sånt tull.

FY flaten, mer faila spill enn dette skal man lete lenge etter. Fatter ikke hva utviklerne tenkte da de lagde dette. Hoppe rundt på stoler og kjøre radiostyrt bil gjennom kjedelige korridorer? Mange blir skuffa i dag ja

Det kalles "variasjon". Men gå tilbake til Call of duty, du.

Endret av vikingkylling
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Duke har blitt handikappet, spillet er alt for "modrene" og ALT for consolifisert, Checkpoints i stede for ekte saving, regenirerende liv som er blitt så populært i disse dager, duke kan ikke hoppe som en man lengre, nå hopper han som en 3 år gammel jente i rullestol. Han kan ikke bære med seg våpene kan skal ha, han orker ikke en gang bære nok ammo.

Nei dette var femi og jentete saker, Duke har fått gjennomgå av homsepatrulien tydligvis og blitt en myk og femi mann.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har spilt FPS på PC siden Wolfenstein 3D og Spear of destiny, og jeg digger Duke Nukem Forever. Jeg har ingen problemer med kontrollene, og Duke er og blir Duke. Men haters will hate, antar jeg. Prøv heller å ta det for hva det er, og ikke regn med en seriøs historie eller noe sånt tull.

Det kalles "variasjon". Men gå tilbake til Call of duty, du.

Jeg liker de fleste spill jeg, men grattis det må jo være en gave fra himmelen å se på dette spillet og syntes det er bra XD Neida bare tuller, men jeg maa si at dette var lite imponerende.

Lenke til kommentar

Det er klart et spill som har vært i utvikling så lenge som DNF har skyhøye forventninger det er umulig å innfri. Men det gjør det desto viktigere å ta spillet for det det er. Jeg synes humoren er stilen er perfekt og som i gode, gamle Duke 3D, og Duke er og blir Duke. Han er en kjendis nå med eget talkshow, damer som svermer rundt ham og hele greia, men han har likevel tid til fansen (som f.eks han ungen som ville ha en autograf, og han på tronen.) Men når det er tid til å sparke litt rumpe viser Duke hvofor han ble kjendis i første omgang.

"Keycard? I don't need a fucking keycard!" :p

Lenke til kommentar

Jeg ville gitt det 8/10 så langt, men jeg har bare spilt en liten stund.

Btw angående den anmeldelsen sier det jo sitt at han sier Duke Forever er et comeback, men strengt tatt har Duke aldri dratt noe sted. Det er for eksempel ikke så lenge siden vi fikk et Duke-spill til DS. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

7/10 så langt.

Synes faktisk det har vært overraskende bra så langt, men hadde heller labre forventninger. Har hatt det rimelig moro de første tre timene. Bare ikke forvent noe nytt. Teknisk føles det som et spill fra ca. 2004 eller deromkring. Og dessverre veldig konsollifisert med bl.a. begrensninger i våpen, regenererende liv etc. som ikke helt passer stilen til Duke.

Duke-referansene og humoren redder det fra å være helt middelmådig.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...