Gå til innhold

Duke Nukem Forever


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Autografskrivingen varer i to sekunder. Det er en artig liten detalj, men det er like fullt kun en detalj. Pinball-spillet er ødelagt. ØDELAGT. Det er *UMULIG* å få steam-achievement'n for 1mill poeng i pinball'en. I det minste om du spiller det som om det var ekte pinball. Fysikken på kula er helt utrolig dårlig. Strippeklubben er dog i seg selv en artig greie, dog mer artig som en idé enn i den faktiske utførelsen. Basketball-spillet er også temmelig ødelagt. Airhockey var det jeg likte mest, men selv det var også omtrent ødelagt. Man kunne ikke spille det slik man kan i virkeligheten. man måtte spille etter DNF's buggy, ødelagte regler. Det føltes som at jeg lekte med en bortskjemt liten drittunge.

 

De fleste av disse variasjonsmomentene du nevner her er helt legitime momenter i teorien. Når man putter disse sammen, virker det som at Duke Forever er et veldig variert spill med god "pacing", rytme. Men det er jo ikke slik. GTA4 er et spill som har mange artige sidemissions og miniaktiviteter du kan begi deg ut på. Noen av disse funker bra, noen funker mindre bra. Men dette er i et svært spill, et åpent spill hvor disse tingene ikke blir satt rett foran deg. I Duke Nukem Forever går du rett forbi disse. Du MÅ jo selvsagt ikke gjøre noe av dette, men hvorfor skulle du IKKE prøve dem når de faktisk er rett opp i ansiktet ditt? Det er tydelig at utvikleren ønsker at du skal gjøre disse miniaktivitetene. Desverre er de fleste av dem helt forferdelige, og da kan de omtrent ikke telles opp mot variasjonsargumentet. Jeg vil heller ha et godt spill som er monotont, enn et dårlig spill som er variert.

Helt enig, men jeg mener DNF er et ganske bra spill i utgangspunktet. Du har rett i at mange av minispillene er ødelagte, men det er ikke det store poenget. Selv om de hadde fungert perfekt hadde jeg ikke brukt masse tid på det som er distraksjoner. Poenget mitt er at moderne spill ikke har den hungeren etter å kaste inn påfunn som DNF har, og som avveksling fra skytinga synes jeg påfunnene fungerer helt OK.

 

Jeg synes dessuten rytmen er noe av det beste med spillet. Kvaliteten på sekvensene er ujevne, men det at man sjelden gjør det samme i lang tid hjelper meg å holde på interessen.

 

En annen ting jeg synes er helt utrolig: Duke gjør narr av "Valve-puzzles" og sier at han hater dem, men så må du faktisk LØSE en slik puzzle selv! Hva faen? Og om "power armor is for pussies" er et faktum, HVORFOR ER DET DA SLIK AT SPILLET BENYTTER SAMME JÆVLA HEALTH REGENERATION?!

Jeg klarer ikke hisse meg opp over det, gitt.

 

Mellomsekvenser får vi ikke presset på oss, men til gjengjeld får vi latterlige lasteskjermer - eller kanskje vi skal kalle dem lastesekvenser, siden de varer så lenge. Usynlige vegger finnes i overflod, og usynlige vegger som stopper deg fra å fortsette videre bare fordi at en annen karakter skal si noe meningsløst tullball, er MINST like irriterende som mellomsekvenser. Mellomsekvensene kan du heldigvis hoppe over i de fleste spill.

Mine lasteskjermer varer stort sett i fem sekunder, DNF var en opplagt PC-tittel for meg. Skjønner at konsollutgavene er mindre nådige.

 

Uansett, det hele koker ned til at jeg stort sett er underholdt og har det artig med DNF. Spesielt bossene og noen av trefningene synes jeg dessuten er god spilldesign; veldig artig og utfordrende på 'come get some', og etter at man har forsøkt noen ganger er det deilig å endelig få has på et eller annet stygt beist for så å rive ut horn, øyer, eller liknende i machorus. Dette snakker folk lite om, noe som får meg til å lure på om de spiller på for lett vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

DNF er definitivt en PC-tittel, og spillet har jo langt færre problemer på PC enn på konsoll. Og joda, jeg ser poenget ditt med at du faktisk har det gøy med spillet. Jeg synes ikke spillet er dritt, men det har noen gigantiske problemer. Postal 2 er et lignende spill for min del. Det er absolutt ikke et særlig bra spill, men jeg klarte også å presse noe moro ut av det. Det endrer dog ikke faktumet at spillet ikke er særlig bra. Jeg hadde ikke forventet mye av DNF, men jeg hadde i det minste forventet en mer konsistent opplevelse, uten slike snodige deisgnvalg som to-våpen grense o.l. Sånn sett er jeg skuffet, ettersom disse er opplagte problemer som utvikleren burde ha sett at ikke ville funke. Menmen.

Lenke til kommentar

Spiller på konsoll, og mens lasteskjermene kan være lange er det egentlig så få av dem at de ikke plager meg (Portal 2 på PC irriterte meg for eksempel mer på dette området), og når jeg fikk skrudd av siktehjelpen var det jaggu meg ålreit å skyte også.

 

Power-armor-sparket til Duke syns jeg var fantastisk moro - ikke bare var det et spark til Halo spesielt, men også til space marines generelt.

 

Noen som oppdaget Inception-hintet? Det syns jeg var ganske snedig bruk av påskeegg.

 

 

Når Duke har drept romvesendronninga og er på strippeklubb i drømme snurrer det en snurrebass lik den DiCaprio bruker for å avgjøre om det er drøm eller virkelighet på bordet hvor du finner popkorn.[/i]

 

Liker også bossfightene veldig godt, de er til en viss grad varierte, og bossene er også veldig forskjellige, noe som bidrar til litt mer variasjon. Jeg syns også det er god variasjon i brettdesignet. Så langt som jeg har kommet nå (forbi strippeklubben) syns jeg det har vært stor variasjon, og selv biten hvor du går tilbake der hvor du kjørte først føltes god, ettersom verden nå var mer på min størrelse.

Lenke til kommentar

Har prøvd spillet litt nå, ikke så veldig imponert foreløpig. Virker ikke akkurat som det veier særlig opp til enkelts påstand om "duke er duke" og at dette er som gamle spill. Foreløpig er det jo nesten bare en samling minigames, likner ikke i det hele tatt Duke nukem 3d.

 

AtW

Lenke til kommentar
En annen ting jeg synes er helt utrolig: Duke gjør narr av "Valve-puzzles" og sier at han hater dem, men så må du faktisk LØSE en slik puzzle selv! Hva faen?

Jeg klarer ikke hisse meg opp over det, gitt.

 

Ikke jeg heller. Det er nok et lite spark til Valve/Half-Life, men kommentaren vil være helt malplassert hvis den IKKE kommer samtidig som et Valve-puzzle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...