Gå til innhold

Duke Nukem Forever

Anbefalte innlegg

Så ikke at dette spillet hadde noen hovedtråd, så da lager jeg en nå i forbindelse med at demoen er tilgjengelig bl.a. på Steam for de som enten har forhåndsbestilt eller har Borderlands GotY Edition. Har lasta ned, men må ut en liten tur før jeg får prøvd. Mer ordentlig åpningspost kommer etterhvert. :)

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var ganske labert, mye dårlig animasjoner, stivt, relativt kjipe dog noen ok våpen.

Blir nok et middelmådig spill med annerledes humor som sikkert slår ann for noen.

Har liksom spilt dette før, bare generelt mye bedre.

Lenke til kommentar

Enig i at det ble litt kort, litt få fiender å slakte osv. Demoen var egentlig litt som jeg trodde, mye av det tekniske føltes litt enkelt og gammeldags. På en annen side, når spilte du sist et spill hvor man kunne plukke opp en lort og slenge den veggimellom, eller tegne på whiteboard? (Enkle mennesker, enkle gleder? :D ) Får håpe spillet er fullt av flere "interaksjoner". Selv om spillet føltes rimelig old-school, var det et par "moderne" grep de hadde gjort også, som nærmest CoD-style health system og det man bare kunne ha to våpen av gangen. Det var tydeligvis bare i gamledager at man kunne fylle ryggsekken med ni forskjellige våpen.. Hadde jeg fått viljen min kunne de godt ha beholdt et enda mer gjennomført old-school gameplay og i stedet hatt litt freshere teknisk utførelse. Men jeg tror det kan bli gøy.

Forresten noen andre som hadde overraskende dårlig ytelse? Har spilt mer visuelt imponerende spill glattere enn dette..

Lenke til kommentar

Nå må jeg først si at jeg ikke har prøvd spillet first hand, men har sett gameplay videoer fra gjennomspilling av demoen.

Og mitt intrykk er at det ikke er old school i det hele tatt, tvert imot har de putta masse moderne elementer som regenerering av helse/ego(pop and shoot i stede for angripe rett på) man bli oneshotta så man spiller mere passivt en i et action fps som vi kjenner det gamle spilla som.

Man har ikke tilgang til masse våpen samtidig(2 max) som gjør at man sansyndligvis kommer til å ha med seg sniperen og hagla fordi det er beste comboen overall.

Hvis man må ha noe annet våpen finner man det rett før man trenger det, og ammo også får du servert når du må ha det, så man trenger aldri å gjøre noen strategiske velg ut over hva som går fortest å drepe med.

Og ikke mulig å sparke? seriøst? i et duke spill?

Executions ble ganske tamme syntes jeg.

Blir nok ikke noe kjøp med det først for meg, men heldigvis kommer det på pc så vi vil nok se en mod etterhvert som gir klassisk helsesystem og mulighet til å bære flere om ikke alle våpen samtidig, og da er det på tide å kjøpe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Spillet er uansett dømt til å ikke møte alles forventninger som har bygget seg opp over 12 år. Selv synes jeg demoen var underholdende nok til at jeg gleder meg til fullversjonen. Største skuffelsen synes jeg faktisk var "aim-mode" som h_var påpeker.

Lenke til kommentar

Så det er QTE i dette spillet også? Hvorfor skal på død og liv alle spill ha det denne spillgenerasjonen? Jeg liker det i spill som Heavy Rain siden hele spillet er ment å spilles slik, men actionspill der du plutselig uten forvarsel får opp X og Y er jeg drit lei av. Jeg vil spille selv, ikke se på en animasjon som tar 30 sekunder fordi jeg trykker X. Lengter tilbake til spill som Max Payne, Mafia og Hitman der vi slapp slike ting.

Lenke til kommentar

En fyr som Duke burde helt klart klare å bære med seg mer enn 2 våpen av gangen ja ;)

Så det er QTE i dette spillet også? Hvorfor skal på død og liv alle spill ha det denne spillgenerasjonen? Jeg liker det i spill som Heavy Rain siden hele spillet er ment å spilles slik, men actionspill der du plutselig uten forvarsel får opp X og Y er jeg drit lei av. Jeg vil spille selv, ikke se på en animasjon som tar 30 sekunder fordi jeg trykker X. Lengter tilbake til spill som Max Payne, Mafia og Hitman der vi slapp slike ting.

Det er 2 korte sekvenser i demoen der du sitter i en gruvevogn. Om det ikke blir mye av det gjennom spillet plager det meg ikke.

Mangelen på støvel var det jeg reagerte mest på, spesielt siden bilen heter Mighty foot. Ble litt skuffa når melee attack var slag med våpenet.

Lenke til kommentar

Jeg har preordered på Steam, men finner ingen demo noen steder

Har du registrert deg på First Access Club osv? Demoen dukker ikke automatisk opp i Steam bare du har preordra, du får demo key på nettet.

http://www.dukenukem.com/access/#?age_gate

Det ser ut til at man kun får access code til first access club fra en bestemt liste forhandlere (http://www.dukenukemforever.com/preorder/fulllist.html)

Jeg fikk ingen av Steam, så da får jeg bare holde meg til neste uke. Det skal jo gå bra etter disse femten årene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...