Gå til innhold

Warning: Session side-effect...

Anbefalte innlegg

Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Raight. Dette var en hyggelig melding å få da jeg lastet opp siden min til serveren hvor det skal stå.

Er det noen som vet hvordan jeg fikser dette? Og hva er det som er galt? Det er en fyr jeg kjenner som hoster serveren, og han kan ikke så alt for mye om PHP allikevel. Men han satte opp PHP og MySQL for meg, og nå får vi denne feilmeldingen. Er det noen som vet hva feilen er og hvordan vi fikser den?

Serveren er Windows NT og IIS 4.0. Usikker på PHP.

Jeg har brukt sessions på sidene mine, og der lagrer jeg bla. passord og brukernavn. På denne serveren "fungerer" ikke sessions visstnok, for jeg får bare errors når jeg prøver å bruke dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behandler du session-variablene via $_SESSION[variabel]?

Bruker du start_session() øverst på siden?

Cruker du session_register("variabel") for å registrere session-variabler?

Ser ut til at du har laget scriptet med tanke på en gammel PHP-versjon.

Det hadde vært lettere å hjelpe hvis du hadde postet koden til den siden som gir feilmeldingen.

For å finne php-versjon skriv følgende i en php-fil:

<?php

phpinfo();

?>

Lenke til kommentar

Jeg bruker session_start ja. Jeg bruker også session_register. Jeg bruker IKKE $_SESSION for å hente variabler.

Skal sjeke PHP verisjon nuh

Her, hjemme, bruker jeg PHP Version 4.1.1

Serveren jeg skal sende til har verisjon PHP Version 4.3.2

Deim, kanskje jeg burde slutte å bruke såpass gammel PHP. Uff sann.

Problemet mitt er bare det at FoxServ og Apache +PHP *fungerer* ikke her. Jeg får ingenting opp! PHPTriad er det eneste som funker, men det er sikekrt over et år gammelt... :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...