Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Flash problemer

Anbefalte innlegg

En god stund nå har jeg opplevd problemer med flash når jeg har spilt musikk i spotify (eller andre programmer), eller filmer. Så langt har jeg ikke hatt problemer med å spille av filmer på youtube i chrome alene, men når problemene oppstår slutter filmene i youtube å laste, og det går ikke an lenger.

Det som skjer er at når spotify skal laste en ny sang, eller i forbindelse med at jeg lukker media playeren eller vlc etter å ha sett film eller hørt på musikk, så får jeg problemer med flash eller lyd eller hva det er. Noen ganger får jeg bare en pipelyd, som ikke går av om jeg lukker programmet. Andre ganger hører jeg bare en svak susing i hodetelefonene, mens andre ganger hører jeg ingenting. Når dette oppstår kan jeg ikke lenger se film på youtube, chrome crasher ofte, spotify crasher hver gang jeg prøver å spille av en sang - funker fint så lenge jeg ikke gjør det. Problemene oppstår ikke hver gang, noen ganger kan jeg spille av musikk og se filmer i timesvis og kanskje dagesvis før problemene igjen oppstår. Mens til tider kan det skje nesten hver gang jeg spiller av en sang eller ser en film. Løsningen har vært å restarte pc'n, men når man må gjøre det hele tiden er det jo helt håpløst å ha det slik...

Pc'n min er en laptop 17' hp notebook envy. Jeg kjøpt den sist sommer, så kjedelig å ha problemer med den allerede. Jeg har søkt rundt på nettet og har funnet lignende problemer, men ikke helt de samme som jeg har... Har prøvd å reinnstallere flash playeren 1000 ganger uten at det hjelper. Har også reinstallert lydenhetene fra enhetsbehandlingen osv.. Det var alt av hjelp jeg fant på nettet, men det har ikke fungert.. Skal også nevnes at jeg har ødelagt lydkortet, og bruker nå en usb-enhet...

Forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse dette, helst uten å formatere pc'n?

Endret av jensapro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at lydkortet er ødelagt, så har dette lett (uansett hvor ulogisk det er..) mulighet til å påvirke annen elektronikk på PC-en.

Om USB-lydkort løsningen din er en "billig en" (kjøpt på eBay/dealextreme til $5 ...) så er ikke dette den beste løsningen for å sikre seg god lyd på PC. Det kan godt være at det er feil med denne (eller lyddriverne til denne). Har du forsøkt å installere originale drivere til det integrerte lydkortet ditt fra HP sin webside for din Envy-modell? Med mindre du har ødelagt lydkortet fysisk(!) eller inngangen til denne så skal det være mulig å reklamere på lydkortet innenfor garanti da laptopen din virker relativt ny.

Trolig er ikke problemet ditt noe med Flash-player, men hardware/driver relatert. Tror heller ikke Spotify styres av Adobe Flash.

Lenke til kommentar

Lydkortet ble ødelagt da jeg greide å snuble i ledningen til hodetelefonene, etter det var lyden ødelagt. Både lyden fra pc'n, og selve hodetelefonene ble ødelagt. Jeg prøvde andre mindre headset for å høre, men fikk bare lyd i ett øre osv.. Etterhvert da jeg brukte disse, ble de også ødelagt bare av å brukes. Derfor kjøpte jeg dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614574

Lyden er bra så lenge den funker, men som regel crasher media-programmene jeg bruker innen en time om jeg bytter sanger ofte for eks. Som regel forsvinner også lyden da jeg lukker media-programmet etter å ha sett en film...

"Har du forsøkt å installere originale drivere til det integrerte lydkortet ditt fra HP sin webside for din Envy-modell?"

Nei, vet ikke hvordan jeg gjør det...

Jeg er ikke noen ekspert på pc, men siden lydkortet vel da er fysisk skadet, må jeg da få noen andre til å se på det for å fikse det?

Endret av jensapro
Lenke til kommentar

Ingen vits å installere drivere hvis inngangen er fysisk ødelagt ja.

Å reparere lydkortet (innebygd i PC) vil i de fleste tilfeller si å skifte hele hovedkortet (dvs prisklasse mot å kjøpe ny laptop..). Enkelte lydkort er separat, men det er heller sjelden fra min erfaring som tekniker. Du kan selvsagt dra til forhandleren din og spørre, om de har en teknisk avd som er kjent med HP.

Det neste du kan forsøke er å benytte deg av Creative USB-lydbrikken i en annen PC og se om du opplever samme problemet, og kan bekrefte om det er et problem med denne. Ellers bør du også deaktivere det innebygde lydkortet på PC så det permanent deaktivert når du benytter deg av Creative USB-brikken. Dette kan du gjøre via Enhetsbehandling eller "Device Manager" om du har engelsk Windows, høyre-klikke på lydenheten din og "Deaktivere".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...