Gå til innhold

Dukarol, verdt å ta?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Egypt snart, det er ett høy-risiko land mtp. mageproblemer.

Jeg er allerede vaksinert for Kolera, som dukarol også fungerer mot, men sliter med å finne ut om det er verdt å ta det pga såkalt turistdiarè.

Noen som vet noe?

Begynner å haste litt mtp. at jeg ikke har så god tid på meg før jeg drar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er relativt delte meninger om dette.

En kompis sin familie tok alltid dukarol før de reiste til Egypt hadde aldri noen problem, en kollega tar aldri og har aldri opplevd noe problem å mener det ikke er nødvendig vist en spiser på "fine" plasser og tilslutt var det ei venninne av fruen som hadde mage/do-problemmer i nesten måned etter at hun kom hjem fra Egypt, siden hun ikke tok Dukarol.

Min oppfatning: Det kan gå greit å la være, men det er litt risikosport.

Lenke til kommentar

Det er relativt delte meninger om dette.

En kompis sin familie tok alltid dukarol før de reiste til Egypt hadde aldri noen problem, en kollega tar aldri og har aldri opplevd noe problem å mener det ikke er nødvendig vist en spiser på "fine" plasser og tilslutt var det ei venninne av fruen som hadde mage/do-problemmer i nesten måned etter at hun kom hjem fra Egypt, siden hun ikke tok Dukarol.

Min oppfatning: Det kan gå greit å la være, men det er litt risikosport.

Den gyldne regelen her er å gå der hvor lokalbefolkningen går. De som unngår gatemat helt går faktisk glipp av mye god mat. Heller god gatemat som tilbredes direkte på grillen enn en sjømatsbuffet på en finere restaurant som har ligget der i lengre tid enn du har vært i landet. Vestlige fastfoodkjeder er også i noen tilfeller greie å ha. Ofte så finner man de reneste dassene der. Har spist mye god gatemat i Tyrkia og i Palestina. Men igjen om du ikke ser lokalbefolkning der du går så er det bedre å bare forlate stedet.

Lenke til kommentar

Har aldri tatt Dukoral når jeg har reist tidligere og aldri hatt problemer som jeg kan huske. Vært steder som Egypt, Sør-Afrika, Karibien og Mexico som jeg vil tro er blant de mer utsatte stedene av de jeg har vært.

Har nå nettopp svelget en dose Dukoral i forbindelse med Tanzania-tur om en to uker, da dette er i forbindelse med skolen så vil de at vi skal beskytte oss mot det meste, så da ble den inntatt, just in case.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

@William_s forfrikset minne mitt litt, de tipsene han sa for å unngå plager var akkurat det kollega min sa også.

Lenke til kommentar

Skal ta Dukoral snart tenker jeg, drar til Vietnam og Kambodsja om 3 uker. Better safe than sorry som du sier. Gidder virkelig ikke bruke opp feirien inne på et toalett.

Kjenner en som fikk salmonella i Kambodsja. Det var nok ikke noe hyggelig. Var en omelett som gjorde susen der. Selv drar jeg nå til Kina uten å ha tatt noe drikkevaksine. Men jeg skal jo bare til Beijing og ikke noe rare steder uti Shing shong provinsen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...