Gå til innhold

Sony ble hacket igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt råd til alle er vel å komme seg bort fra Sonys tjenester så fort som mulig. Dessverre er det nok ikke like lett å komme seg ut av tjenesten som det er å komme seg inn, noe som generelt er et problem for alle tjenester. Har man først regget seg i et system så er man der nærmest for godt. :(

Lenke til kommentar

Hvis dette tiltaket var ment som kritikk mot Sony, var det lite konstruktivt. Ser ikke helt hva Sony har gjort som fortjener at de blir lagt ned (Og jeg sliter med å se for meg at noen klarer å ta ned en gigant som Sony).

Og hvor seriøst ville du tatt trusler ifra noen som kaller seg Lulz Security? Det lukter rebelsk tenåring av det hele.

Lenke til kommentar

Et godt råd til alle er vel å komme seg bort fra Sonys tjenester så fort som mulig.

Spørsmålet er om det er Sony sin skyld at de har blitt angrepet ("hacket") så mange ganger.

For disse opprørske grupperingene som ikke vil ha annet enn oppmerksomhet, så er Sony et yndet mål fordi de allerede har blitt angrepet flere ganger, og da vet grupperingen at de vil få maks mediaomtale om de angriper Sony, fremfor et firma som blir angrepet for første gang. For hadde de villet angripe et annet, lignende firma med lignende funksjoner, så hadde de klart det.

Det har også blitt slik at de som klarer å angripe et firma som har blitt angrepet før, og derfor har installert bedre sikkerhetssystemet, får mer "kred" fordi de har klart å komme gjennom det forbedrede sikkerhetssystemet.

Så er løsningen å komme seg bort fra Sony sine tjenester? Neppe. Dette kan skje hvor som helst, med hvem som helst, når som helst, så da sier man i praksis at løsningen er å komme seg bort fra alt, og aldri registrere seg noen steder på nettet overhodet. I morgen kan en eller annen større bank bli angrepet og bli tappet for informasjon. Det har skjedd før også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg synes det er litt artig at Sony blir rista litt. Selskapet har vist en noe maktsyk oppførsel (reklamere for og siden trekke tilbake tjenester) og har samtidig dårlige sikkerhetsmessige løsninger. Dette tyder på at inntjening har vært viktigere enn en god teknisk gjennomføring av produktene. Det er ikke alltid det lønner seg å løse ting på billigst mulig måte.

Dette bør være en vekker for flere enn Sony.

Lenke til kommentar

Så er løsningen å komme seg bort fra Sony sine tjenester? Neppe. Dette kan skje hvor som helst, med hvem som helst, når som helst, så da sier man i praksis at løsningen er å komme seg bort fra alt, og aldri registrere seg noen steder på nettet overhodet. I morgen kan en eller annen større bank bli angrepet og bli tappet for informasjon. Det har skjedd før også.

Om du ønsker å "redde deg selv" så er jo selvsagt løsningen å komme seg vekk fra Sony, og i det minste hvertfall unngå å registrere deg med noen Sony tjenester på en god tid. Kunne det ha skjedd med andre? Det kan sikkert være mulig, men det blir bare ren spekulering. Det vi vet er at det skjer med Sony nå og det vi vet er at Sony har utvist en oppførsel som ikke så mange andre firmaer (heldigvis)kan vise til.

Det er sikkert mange andre firmaer som ikke har 100% gode sikkerhetsrutiner men så lenge de ikke viser samme oppførsel som Sony så er de mye mindre attraktive mål. Sony har mistet såpass mye sympati hos publikum at det er svært få som bryr seg om at Sony blir rævkjørt gang på gang av en gjeng ungdommer. Det sier litt om Sony som selskap.

Lenke til kommentar

Hvis dette tiltaket var ment som kritikk mot Sony, var det lite konstruktivt. Ser ikke helt hva Sony har gjort som fortjener at de blir lagt ned (Og jeg sliter med å se for meg at noen klarer å ta ned en gigant som Sony).

Og hvor seriøst ville du tatt trusler ifra noen som kaller seg Lulz Security? Det lukter rebelsk tenåring av det hele.

Det er jo konstruktivt i den forstand at man tydlig demonstrerer at Sony ikke tenker sikkerhet.

AtW

Jeg synes du her fremstiller det som om å tenke sikkerhet ikke har noen effekt, og at det ikke er noen forskjell i sikkerhet fra system til system. Kunne det skjedd med hvem som helst at en enkel SQL injection hadde komprimitert sårbare data? Det tror ikke jeg. Det er mange svært attraktive hacker-mål, hvorfor blir ikke disse hele tiden hacket?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt artig at Sony blir rista litt. Selskapet har vist en noe maktsyk oppførsel (reklamere for og siden trekke tilbake tjenester) og har samtidig dårlige sikkerhetsmessige løsninger. Dette tyder på at inntjening har vært viktigere enn en god teknisk gjennomføring av produktene. Det er ikke alltid det lønner seg å løse ting på billigst mulig måte.

Dette bør være en vekker for flere enn Sony.

Hadde det bare vært Sony det hadde gått utover hadde det kunne vært artig, men når de går etter brukerne og i tilegg sprer deres personlige informasjon på nett er det ikke mye artig lenger.

Da mister det helt sin hensikt, om hensikten er å ta igjen for idiotisk oppførsel fra Sony, og det hele blir bare ren idioti som går utover en uskyldig tredjepart.

Man kan finne andre måter å gå etter Sony og vise deres manglende sikkerhet på enn å la brukerne få straffen for det..

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært Sony det hadde gått utover hadde det kunne vært artig, men når de går etter brukerne og i tilegg sprer deres personlige informasjon på nett er det ikke mye artig lenger.

Da mister det helt sin hensikt, om hensikten er å ta igjen for idiotisk oppførsel fra Sony, og det hele blir bare ren idioti som går utover en uskyldig tredjepart.

Man kan finne andre måter å gå etter Sony og vise deres manglende sikkerhet på enn å la brukerne få straffen for det..

Word. En slik måte å gjøre det på gjør at de fremstår som folk som benytter anledningen kun for å lage faen. Rett og slett hærverk som skjuler seg bak "hederlige hensikter".

Det er jo konstruktivt i den forstand at man tydlig demonstrerer at Sony ikke tenker sikkerhet.

AtW

Er det sikkerheten de kritiserer? Trodde det var pga behandlingen av han der Geroge Hotz jeg, leste muligens litt fort.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Nå er jo brukerne først og fremst Sony sitt ansvar, og når de ikke har tatt sitt ansvar seriøst så vil brukerne dessverre bli utsatt for slikt. Det er en direkte følge av Sony sin fremferd. Og om dette kan få brukere til å tenke seg om flere ganger før de bestemmer seg for å gi fra seg informasjon til Sony, så har det jo fungert bra.

(Ellers har jeg ikke hørt om noen brukere som har blitt direkte berørt av de "stjålne" dataene. Har noen her eksempler?)

Lenke til kommentar

Nå er jo brukerne først og fremst Sony sitt ansvar, og når de ikke har tatt sitt ansvar seriøst så vil brukerne dessverre bli utsatt for slikt. Det er en direkte følge av Sony sin fremferd. Og om dette kan få brukere til å tenke seg om flere ganger før de bestemmer seg for å gi fra seg informasjon til Sony, så har det jo fungert bra.

(Ellers har jeg ikke hørt om noen brukere som har blitt direkte berørt av de "stjålne" dataene. Har noen her eksempler?)

Når de velger å legge ut informasjonen selv på torrentsider til alles fornøyelse er det ikke lenger snakk om å kritisere Sony for noe som helst.

Klart burde sikkerheten vært bedre, men denne saken har da vel aldri handlet om å bevise at Sony har dårlig sikkerhet.

De gjemmer seg bak at Sony fjernet Linux muligheten og dems svar på det Geohotz gjorde, og jeg ser virkelig ikke hvordan å spre Sony sine brukere sin personlig informasjon videre på nett tjener disse to sakene på noen som helst måte.

Dette er og blir hærverk og faenskap gjort av noen som gjemmer seg bak syltynne argumenter om at de gjør det for en hederlig sak..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Når de velger å legge ut informasjonen selv på torrentsider til alles fornøyelse er det ikke lenger snakk om å kritisere Sony for noe som helst.

Klart burde sikkerheten vært bedre, men denne saken har da vel aldri handlet om å bevise at Sony har dårlig sikkerhet.

De gjemmer seg bak at Sony fjernet Linux muligheten og dems svar på det Geohotz gjorde, og jeg ser virkelig ikke hvordan å spre Sony sine brukere sin personlig informasjon videre på nett tjener disse to sakene på noen som helst måte.

Dette er og blir hærverk og faenskap gjort av noen som gjemmer seg bak syltynne argumenter om at de gjør det for en hederlig sak..

Så neste gang tenker du deg kanskje om flere ganger før du velger å gi sensitiv informasjon til Sony? Om Sony hadde tatt sikkerheten til sine kunder seriøst hadde det ikke vært bare bare for en gjeng med ungdommer å hente ut dataene.

Lenke til kommentar

Så neste gang tenker du deg kanskje om flere ganger før du velger å gi sensitiv informasjon til Sony? Om Sony hadde tatt sikkerheten til sine kunder seriøst hadde det ikke vært bare bare for en gjeng med ungdommer å hente ut dataene.

Selvsagt, men det gjør ikke handlingene til disse ungdommene noe mer artig eller enklere å forstå.

Aktivisme på nett kan ha sin hensikt, men i denne saken har denne gjengen gått for langt og gått over noen grenser jeg synes de burde ha hatt vett nok til å la vær.

I hvertfall om sympati for sitt syn var meningen, men det er jeg som sagt tvilsom til at er hva de søker og tror de mest av alt vil lage faen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...