DaWoOen Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hei! Har fått ein førebuingsdel som eg skjønner lite av.. Her er oppgåva: Verkstadet har hatt en vifte på tidligare bygg, men etter utvidinga av verkstadet skal det nå tilkobles en vifte til. Viftene blir drevet av kvar sine 3 fasa motorar. Vifte 2 skal ha en forsinket oppstart. Bedriften er tilkobla eitt TT 3 x 230V nettsystem, det blir brukt kontaktorer til styresystemet i anlegget. Noen av dine praktiske arbeidsoppgåver på eksamensdagen kan bli: 2 Planlegge, Motere og sette i drift motorstyring av 2 av(motorar) vifter. 2 Sluttkontroll med nødvendige målinger. Noken som kan hjelpe me feks eit koblingsskjema?? =) elr andre ting ? Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Lagde et skjema til deg. Vær obs på at du f.eks kan få beskjed om å gjøre dette med PLS eller andre justeringer som holdekrets, nødbryter, fler bryterpanel osv. Stort bilde S1 aktiverer Q1 som igjen setter i gang vifte nr.1, samtidig som den starter nedtelling på tidsrelèet K1. Når K1 har telt ned en bestemt tid, vil Q2 bli aktivert og vifte nr. 2 vil starte. Prosessen stoppes når S1 vris i stopp-posisjon. Endret 4. juni 2011 av Tepose. Lenke til kommentar
DaWoOen Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Lagde et skjema til deg. Vær obs på at du f.eks kan få beskjed om å gjøre dette med PLS eller andre justeringer som holdekrets, nødbryter, fler bryterpanel osv. Stort bilde S1 aktiverer Q1 som igjen setter i gang vifte nr.1, samtidig som den starter nedtelling på tidsrelèet K1. Når K1 har telt ned en bestemt tid, vil Q2 bli aktivert og vifte nr. 2 vil starte. Prosessen stoppes når S1 vris i stopp-posisjon. Takk takk =) Hjalp mykje =) Lenke til kommentar
Håvard. Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Ser denne tråden er gammel, men hvilket program er det som er brukt til å tegne? Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Ser denne tråden er gammel, men hvilket program er det som er brukt til å tegne? Etter noe tenking kom jeg fram til at jeg brukte Habit ElCad da jeg tegnet dette 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå