mcgroven Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Nå kan enda flere hygge seg med Geralt og vennene hans. Les hele saken Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Da blir det sannsynligvis konsollutgave, med mindre den er langt underlegen PC-versjonen (dvs. på mer enn grafikk). Lenke til kommentar
L00nieX Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 YES! Dette har jeg håpet på lenge!! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hvordan skal man kunne forvente samme opplevelse spillmekanisk og visuelt på konsoll? AtW Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Visuelt, no chance. Men om utviklerne har litt vett er det ikke verdens største problem å få et PC spill til å fungere på konsoll. Jeg mener, om FPS kan spilles på konsoll burde det ikke være noe problem med RPG heller. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Visuelt, no chance. Men om utviklerne har litt vett er det ikke verdens største problem å få et PC spill til å fungere på konsoll. Jeg mener, om FPS kan spilles på konsoll burde det ikke være noe problem med RPG heller. Selvfølgelig, det vil helt sikkert fungere fint, det er ikke det jeg mener, men man mister jo endel muligheter, ikke mulighet for modding osv. Jeg sier ikke det blir noen drålig opplevelse, men samme opplevelse? Neppe. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Lista over spill til PC som har gjort at jeg vurderer å bruke mange tusen på ny PC blir bare mindre å mindre....skal bli veldig spennende å se hvordan The Witcher 2 blir på X360. Det får en sikkert se til uka når E3 sparker igang. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Hvordan skal man kunne forvente samme opplevelse spillmekanisk og visuelt på konsoll? AtW Hvorfor ikke? Spillet er nokså godt tilpasset en håndkontroll allerede nå, og ingen av spillmekanikkene bør være særlig vanskelige å oppretteholde i en konsollversjon. Grafisk sett sier det seg selv at spillet ikke vil kjøre i 1080p med ubersampling slik en god PC kan, men jeg ser ingenting i veien for at det kan kjøre med en grafisk standard tilsvarende medium/high på PC. En skal tross alt sette innstillingene ganske høyt på PC før spillet begynner å heve seg over et gjennomsnittlig pent konsollspill. Så jeg tror ikke at konsollspillerne vil føle seg særlig snytt eller nedprioritert, vel og merke så lenge utviklerne gjør en god konvertering. Endret 3. juni 2011 av g.i.r.l. 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Spillet er ganske tilpasset 360 kontroll, så det eneste som må justeres er grafikken. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hvordan skal man kunne forvente samme opplevelse spillmekanisk og visuelt på konsoll? AtW Hvorfor ikke? Spillet er nokså godt tilpasset en håndkontroll allerede nå, og ingen av spillmekanikkene bør være særlig vanskelige å oppretteholde i en konsollversjon. Grafisk sett sier det seg selv at spillet ikke vil kjøre i 1080p med ubersampling slik en god PC kan, men jeg ser ingenting i veien for at det kan kjøre med en grafisk standard tilsvarende medium/high på PC. En skal tross alt sette innstillingene ganske høyt på PC før spillet begynner å heve seg over et gjennomsnittlig pent konsollspill. Så jeg tror ikke at konsollspillerne vil føle seg særlig snytt eller nedprioritert, vel og merke så lenge utviklerne gjør en god konvertering. Spørs jo selvfølgelig litt hva man legger i "spillmekanikk", jeg kan se begge sider av saken der, jeg tar ihvertfall med muligheter til modifikasjoner o.l med i den betegnelsen, men det gjør kanskje ikke andre? Man trenger ikke å setet innstillingene særlig høyt i det hele tatt på PC før det er like bra som konsollutgaven av samme spill på alle titlene jeg har sett, tipper det er det samme her. Selvfølgelig kan man stille ned grafikken masse på PC, og jeg tror heller ikke konsollspillere vil føle seg snytt, men det er ikke det jeg reagerer på, jeg reagerer på påstanden som "samme opplevelse" AtW Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Spørs jo selvfølgelig litt hva man legger i "spillmekanikk", jeg kan se begge sider av saken der, jeg tar ihvertfall med muligheter til modifikasjoner o.l med i den betegnelsen, men det gjør kanskje ikke andre? Ja, jeg tenker ikke over modifikasjoner som en del av spillmekanikken i et spill, selv om en modifikasjon gjerne forandrer på enkelte deler av spillmekanikkene i et spill. Uansett, hvor stor er egentlig viljen til å lage mods til Witcher2, og er det i det hele tatt lagt opp til det fra utviklernes side på dette tidspunktet? Man trenger ikke å setet innstillingene særlig høyt i det hele tatt på PC før det er like bra som konsollutgaven av samme spill på alle titlene jeg har sett, tipper det er det samme her. Selvfølgelig kan man stille ned grafikken masse på PC, og jeg tror heller ikke konsollspillere vil føle seg snytt, men det er ikke det jeg reagerer på, jeg reagerer på påstanden som "samme opplevelse" AtW Men de vil jo sannsyneligvis få så og si den samme opplevelsen. Jeg ser ikke helt hva som liksom skal gjøre konsollversjonen av spillet til en helt annen opplevelse enn PC versjonen? At spillet ikke kjører med ubersampling forandringer ikke på det faktum at spillet med en god konvertering bør kunne se og føles ut som PC-versjonen på noe som tilsvarer ihvertfall medium innstillinger. Noe som isåfall ikke vil forandre opplevelsen i nevneverdig grad. Det står jo uansett ikke noe om hvilke innstillinger konsollversjonen skal tilsvare, det er jo strengt tatt bare tomt pr-preik. Endret 3. juni 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Men de vil jo sannsyneligvis få så og si den samme opplevelsen. Jeg ser ikke helt hva som liksom skal gjøre konsollversjonen av spillet til en helt annen opplevelse enn PC versjonen? At spillet ikke kjører med ubersampling forandringer ikke på det faktum at spillet med en god konvertering bør kunne se og føles ut som PC-versjonen på noe som tilsvarer ihvertfall medium innstillinger. Noe som isåfall ikke vil forandre opplevelsen i nevneverdig grad. Det står jo uansett ikke noe om hvilke innstillinger konsollversjonen skal tilsvare, det er jo strengt tatt bare tomt pr-preik. Påstanden var samme opplevelse visuelt, noe som du selv er inne på neppe er riktig, eller ihvertfall grovt misvisende (samme opplevelse forutsatt du har lave grafikkinnstillinger). AtW Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Fantastisk fin nyhet! Har håpet på det lenge. Synd det første ikke ble noe av til konsoll, men håper fremdeles på at det vill skje! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå