Gå til innhold

Propper/Lette hodetelefoner til trening (500 kr)

Anbefalte innlegg

Hei, har dere noen gode forslag til propper eller enkle hodetelefoner som egner seg til løping/sykling/trening og samtidig gir en god lydopplevelse?

Jeg har DT770 og AH-C751, men ønsker ikke utsette de for unødvendige påkjennelser. Å trene med DT770 er jo uansett uaktuelt :p

Pris: Jeg ønsker ikke å måtte bekymre meg unødvendig for proppene, så jeg tror ikke det er noe stort poeng i å gi mer enn 500 kr for dem.

Sjanger: Jeg hører hovedsaklig på rock, metal, rapcore, nu metal, alternative metal, alternative rock, post-grunge, hard rock, progressive metal og punk rock, men bruker av og til litt mer moderne musikk som en avveksling.

Lydbilde: Jeg er åpent for det meste, men ønsker ikke at verken bass, mellomtone eller diskant skal ødelegge eller ta over lydbildet på noen som helst måte. Jeg vil gjerne ha et klart lydbilde med en fyldig, men ikke overdreven, bass, men skjønner jo at jeg ikke kan forvente allverdens i denne prisklassen og bruksområdet.

Kilde: Jeg vil tro de hovedsaklig vil bli brukt med SanDisk Sansa Clip, men det er også mulig HTC Hero blir brukt.

Annet: Det kan godt være mikrofon på ledningen, men det er ikke viktig, og den må ikke føles i veien eller være overdrevent stor. En klype for å feste fast ledningen ville vært veldig kjekt, men er ikke noe dere trenger å fokusere på. Det som derimot er viktig er at proppene eller hodetelefonene sitter godt, og ikke føles i veien eller irriterende.

Jeg er åpen for de fleste seriøse forslag, men vil gjerne ha en begrunnelse for forslaget, i og med at jeg ikke er ute etter scullcandy, koss portapro, eller annet tull.

Jeg er enda ikke 100% sikker på at jeg kommer til å skaffe meg nye propper eller hodetelefoner, men da gir nok i hvert fall denne tråden meg enda litt bedre kunnskaper på området.

Takk for all hjelp! :)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg tror ikke du leste hele innlegget mitt godt nok.

EDIT: Portapros lydbilde er skummelt dårlig etter min mening. Bassen ødelegger alt, i og med at den er dårlig og overdøver det som finnes av diskant.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Det hadde også vært flott, ja, men jeg får vel sitere meg selv:

Jeg er åpen for de fleste seriøse forslag, men vil gjerne ha en begrunnelse for forslaget, i og med at jeg ikke er ute etter scullcandy, koss portapro, eller annet tull.

Beklager om jeg virker krass, men jeg har litt kunnskap på området, og er litt kresen. ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Det hadde også vært flott, ja, men jeg får vel sitere meg selv:

Beklager om jeg virker krass, men jeg har litt kunnskap på området, og er litt kresen. ;)

skjønner, den linjen må jeg ha hoppet over, både første og andre gang jeg leste.. begynner å bli sent. hehe:p

Men jeg anbefaler deg å sjekke opp Bose hodetelefonene, da de er meget gode.

Lenke til kommentar

Ville nesten unngått in-ear propper. Funker veldig fint helt til du begynner å svette. Var ute og jogget med proppene mine her om dagen, og etter 30 minutter så måtte jeg bare dra dem ut. Men dette er jo selvfølgelig en subjektiv mening og det kan hende du ikke merker det i det hele tatt

Lenke til kommentar

Ja, en annen ting er jo at de isolerer mye mer enn vanlige propper eller lettere hodetelefoner, noe som kanskje ikke er ideelt om man jogger eller sykler der det er litt trafikk.

Jeg har sett litt på Sennheiser MX 85 Sport II, men skulle likt å sett en dyrere versjon av disse, med litt bedre og mer detaljert lyd.

Formen viker veldig snodig, men de skal visstnok sitte godt i øret, så det burde jo gå greit.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...