vitali Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hei Jeg har idag netverksløsning hjemme bestående av et kabel modem koblet mot Dlink Dir-655 som fungerer som trådløs ruter som deler ut IP adresser. I tillegg har jeg et par AP for å utvide dekning. Jeg har flere pc-er og andre produkter som er koblet til nettet (ipod, DS,Wii osv) både trådløst og med kabel. Det blir fort 10-20 enheter samtidig. Jeg bruker også VPN tilkobling til jobben. Problemet mitt er at ruteren min ´henger´ ganske ofte. Jeg klarer da ikke å koble til den via web og må kutte strømmen for å få den til å fungere igjen. Noen som har gode forslag til endringer jeg kan gjøre? Evt forslag til ny ruter? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Begrense tilkoblinger på torrent vist du bruker det.. Lenke til kommentar
vitali Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Begrense tilkoblinger på torrent vist du bruker det.. Bruker ikke torrent så mye. Det kan skje når som helst. Men jeg tror at ruteren min rett og slett ikke klarer å håndtere mer en kanskje 10 tilkoblete enheter. Andre ideer? Jeg kjenner en til som har lignende problemer, men ikke så ofte. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Har selv netgear WNR3500L 60 Mbit linje og 15 enheter tilkoblet og ingen problemer av noe slag..Skal ha veldig mange torrent tilkoblinger før den streiker Lenke til kommentar
vitali Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Har selv netgear WNR3500L 60 Mbit linje og 15 enheter tilkoblet og ingen problemer av noe slag..Skal ha veldig mange torrent tilkoblinger før den streiker Som sagt så er ikke torrent som er problemet her. Dette skjer av og til når f.eks en av pcene kommer på netverket eller når jeg kobler til VPN. Jeg har faktisk tenkt litt på å kjøpe WNDR3700 eller WNDR3800. Alternativt Cisco WRVS4400N-EU eller Cisco RVS4000 (denne da som ren ruter). Andre rutere som jeg burde ha sett på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Problemet med DIR-655 er at den har lite RAM. Ellers er specs på den ganske gode. Med så mange enheter, så kan det bli mye last for routeren. Prøv gjerne å kjøle den ned med en vifte, for å se om problemet er varme eller noe annet. ASUS kommer med RT-N66U i år. Den har svært gode specs med rask CPU og utrolige 1GB RAM! Ellers er vel WNR3700 et ok kjøp med 64MB RAM og kjapp CPU. Nok minne er viktig, ellers klarer ikke routeren å behandle nok trafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå