Gå til innhold

[Løst] 4 eller 6 gb minne?

Majere

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har 3 brikker på 2gb hver. har hørt noe snakk om at det lønner seg å ta ut en av de sånn at bare 1og 3 eller 2 og 4 er i bruk. Har dette noe for seg?blir den raskere eller mister jeg bare 2gb minne da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaha? er det mye å hente på det? eller er det nesten så det er bedre å ha i 6gb? holder det med 4gb til nyere spill?

Det kommer helt an på hvilken prosessor, skjermkort og spill du kjører.

Kjører du en Phenom II X4 955 BE eller bedre med et HD 6870 / GTX 560 vil du se mer enn om du kjører med veldig svak maskinvare. I spill som Black Ops vil du kanskje se noe forbedring.

4GB er fortsatt mer enn nok til spill ja.

Lenke til kommentar

GIGABYTE GA-870A-UD3, AMD870 AM3, ATX

Amd AtholonII X3 450 processor 3.20 GHz (burde jeg ta sjansen på å åpne opp den siste kjernen?)

NVIDIA GeForce GTX 460

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10600 1333MHZ

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

jeg driver ikke med animering,har ikke masse programmer oppe sammtidig, hovedsaklig lett nettsøk og spill.

Hvordan er oppgraderings mulighetene? eller er det ikke noe særlig mere ytelse å hente fra hovedkortet

på forhånd takk

mvh Thomas A

Lenke til kommentar

haha. nå prøvde jeg witcher 2 på absolutt høyeste grafikk og målte bilder i sekkundet. Med 4GB så fikk jeg fra 12-14 bilder i sekundet. Med 6GB fikk jeg 11-18.. spillte riktig nok ikke veldig lenge, kan det være tilfeldighet? hva slags innstillinger på grafikk er det som rammen har noe å si på.. alt eller bare noen? textures, number of shadows etc.

Lenke til kommentar

Prøv å sette ned Texture Memory size til Medium og kanskje skru på Texture Downscaling og Dangling Objects limit. 1GB VRAM er lite for The Witcher 2, og GTX 460 er ikke verdens sterkeste kort.

Det som kan ha skjedd er at med mer RAM i Windows kan windows "utvide" videominnet over til en andel av system-minnet. Jeg tror dette er det som har skjedd i ditt tilfelle.

Uansett er det mer interessant å teste med bilderater som er spillbare enn bilderater som er uspillelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...