TMB Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Bare å sende meg en melding, er 19 år og fra Moss! Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Husk: 1. Fortell aldri noen du treffer på internett hvor du bor, ditt telefonnummer eller navnet på skolen din, med mindre dine foreldre eller læreren gir deg tillatelse. 2. Ikke send bilde av deg selv, kredittkortnummer eller andre bankopplysninger eller noe som helst annet over internett uten å drøfte med foreldre eller lærer først. 3. Passordet er ditt. Gi det aldri til noen, selv ikke din beste venn. 4. Avtal aldri å møte noen som du har truffet på internett, uten godkjenning fra foreldre eller lærer. Spør en voksen om å være med på det første møtet som bør skje på et offentlig sted. 5. Ikke bli værende i en samtalegruppe (chat rom, IRC) hvis noen sier eller skriver noe som gjør at du føler ubehag eller blir redd. Fortell alltid om det til foreldre eller lærer. 6. Svar aldri på frekk, gov eller uanstendig e-post på "Usenet Groups" 7. Si alltid fra til foreldre eller lærer om du kommer over ekkelt, eller grovt språk eller bilder. 8. Vær deg selv. Ikke gi deg ut for å være noe annet eller noen andre enn deg selv. 9. Husk, om noen gir deg et tilbud som virker for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det. Jeg tror jeg har brutt alle disse untatt nummer 3. 3 Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Men hugs: det er ikkje særleg lurt! Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Husk: 1. Fortell aldri noen du treffer på internett hvor du bor, ditt telefonnummer eller navnet på skolen din, med mindre dine foreldre eller læreren gir deg tillatelse. 2. Ikke send bilde av deg selv, kredittkortnummer eller andre bankopplysninger eller noe som helst annet over internett uten å drøfte med foreldre eller lærer først. 3. Passordet er ditt. Gi det aldri til noen, selv ikke din beste venn. 4. Avtal aldri å møte noen som du har truffet på internett, uten godkjenning fra foreldre eller lærer. Spør en voksen om å være med på det første møtet som bør skje på et offentlig sted. 5. Ikke bli værende i en samtalegruppe (chat rom, IRC) hvis noen sier eller skriver noe som gjør at du føler ubehag eller blir redd. Fortell alltid om det til foreldre eller lærer. 6. Svar aldri på frekk, gov eller uanstendig e-post på "Usenet Groups" 7. Si alltid fra til foreldre eller lærer om du kommer over ekkelt, eller grovt språk eller bilder. 8. Vær deg selv. Ikke gi deg ut for å være noe annet eller noen andre enn deg selv. 9. Husk, om noen gir deg et tilbud som virker for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det. Jeg tror jeg har brutt alle disse untatt nummer 3. Du er klar over at du lever på lånt tid? Det er faktisk den eneste sikre oppskriften på død å brytte de reglene. 2 Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hvis du vil kan du gjerne sende meg en pm og snakke med meg Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Husk: 1. Fortell aldri noen du treffer på internett hvor du bor, ditt telefonnummer eller navnet på skolen din, med mindre dine foreldre eller læreren gir deg tillatelse. 2. Ikke send bilde av deg selv, kredittkortnummer eller andre bankopplysninger eller noe som helst annet over internett uten å drøfte med foreldre eller lærer først. 3. Passordet er ditt. Gi det aldri til noen, selv ikke din beste venn. 4. Avtal aldri å møte noen som du har truffet på internett, uten godkjenning fra foreldre eller lærer. Spør en voksen om å være med på det første møtet som bør skje på et offentlig sted. 5. Ikke bli værende i en samtalegruppe (chat rom, IRC) hvis noen sier eller skriver noe som gjør at du føler ubehag eller blir redd. Fortell alltid om det til foreldre eller lærer. 6. Svar aldri på frekk, gov eller uanstendig e-post på "Usenet Groups" 7. Si alltid fra til foreldre eller lærer om du kommer over ekkelt, eller grovt språk eller bilder. 8. Vær deg selv. Ikke gi deg ut for å være noe annet eller noen andre enn deg selv. 9. Husk, om noen gir deg et tilbud som virker for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det. Ha-ha, jeg har brutt alle som en siden jeg begynte å chatte på nett for 14 år siden. <3 Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Takk for alle tilbakemeldiger! Det jeg mener med at jeg ikke føler at noen forstår meg er at jeg begynner å snakke med noen, og så virker alt hyggelig å fint, men så finner jeg ut at dem ikke kunne brydd seg mindre. Har mange eksempler på det når jeg prøver å "finne" meg venner i klassen. Virker som alle er så useriøse og bare ikke gidder liksom. Det er vanskelig for meg å beskrive situasjonen og følelsene nøykatig, men kanskje noen mer eller mindre kjenner seg igjen i dette? Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg har tidligere kjent meg delvis igjen i det, hender at jeg tenker slikt nå om tiden også. Jeg tror imidlertid det skyldes selvtillit og at mye ligger i sin egen trygghet. Man tenker andre ikke bryr seg, men egentlig gjør dem det. Har du venner, men føler at dem ikke bryr seg? Eller sliter du med å få kontakt med andre og bli venner med dem? Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Jeg har tidligere kjent meg delvis igjen i det, hender at jeg tenker slikt nå om tiden også. Jeg tror imidlertid det skyldes selvtillit og at mye ligger i sin egen trygghet. Man tenker andre ikke bryr seg, men egentlig gjør dem det. Har du venner, men føler at dem ikke bryr seg? Eller sliter du med å få kontakt med andre og bli venner med dem? Det kan hende, men jeg vil ikke si at jeg har dårlig selvtillit.. eller kanskje litt? Jeg har ikke venner, bare folk jeg sier "hei" til og sånt på skolen; bekjente. Jeg er jo ingenting annet en hyggelig mot andre, så skjønner ikke hvorfor det er sånn Endret 10. juni 2011 av koosepus Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Noen ganger så må en som er alene ta intinativet til å bli med i en gruppe. Det er ikke ett ideelt samfunn, men det er nå slik det er. Når jeg mimrer tilbake til ungdomsskolen så får jeg dårlig samvittighet av og til siden jeg tenker på alle dem snille som jeg aldri var riktig snill med tilbake (var ikke slem, jeg var bare ingenting tilbake^^). Du må nesten bare prøve å få kontakt med noen i klassen din og så vedlikeholde den. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Skjønner deg. Men er ikke så lett når stortsett ingen av jentene(spesielt) vil snakke med meg, og guttene har sin egen sportsgruppe, (og jeg er ikke interessert i sport). Begynte i den klassen får 2 år siden (går i 10.) og da fikk jeg heller ikke noe særlig kontakt med noen :/ jeg har jo aldri gjort noe eller vært frekk mot noen.. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Vel, man trenger ikke gjøre noen noe eller være frekk mot noen for å ikke ha kontakt med andre. Det er der det ligger, du kan være så snill som du bare vil, men dersom du ikke åpner dører for kontakt med andre sosialt sett så vil du heller ikke ha det. Nå vet ikke jeg om du har åpnet nettopp disse dørene eller ei, men dersom du ikke tar kontakt med andre og prøver selv så vil du nok ikke få venner automatisk. Hva er det å tape på det? Dog skjønner jeg at du er i en ubehagelig situasjon, men vær så snill, prøv å finn noen som har like interesser som deg, spør om han/hun/dem vil være med på kino/kafè/whatever. Kontakt med andre mennesker og oppretelse av vennskap er mye forsket på, men jeg har dessverre ikke studert dette og kan ikke gi deg noen konkret liste på hva du burde gjøre utover det jeg har sagt. Lykke til, bare stol på deg selv :-) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Nå skal jeg ikke oppfordre til drikking, men jeg har det som ts, og jeg har funnet ut at alkohol hjelper. I starten. Og så plutselig trenger man ikke alkohol lenger og man får nye venner og folk prater til deg når de ikke er berusa etc. Tok sin tid vel og merke. 3 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Du kan gjerne sende en pm til meg også, trådstarter litt jenteprat er kos av og til. ( har jeg hørt) 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hahaha. Dette blir nesten for dumt! Jente på dette forumet, ung, blond, 16 år og tynn? Jaja, gutta her er vel like ensomme, så da er det vel naiviteten som seirer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 For de av dere som tror dette er trolling kan jeg bekrefte at det er det ikke. 3 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Uansett om det er en jente på 16 år, så trenger ikke dette å lyse troll. Ta ting seriøst selv om dere er på et forum. 2 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Gutt på samme alder fra Halden her. Venter allerede på PM Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Uansett om det er en jente på 16 år, så trenger ikke dette å lyse troll. Ta ting seriøst selv om dere er på et forum. Neida, selvfølgelig ikke. Men med tanke på at jeg har vært på forumet her siden 2005, har man sett både det ene og det andre av "single, unge og ensomme jenter" som leter etter desperate unge nerder som søker kontakt. Endret 11. juni 2011 av Zeromac Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Husk: 1. Fortell aldri noen du treffer på internett hvor du bor, ditt telefonnummer eller navnet på skolen din, med mindre dine foreldre eller læreren gir deg tillatelse. 2. Ikke send bilde av deg selv, kredittkortnummer eller andre bankopplysninger eller noe som helst annet over internett uten å drøfte med foreldre eller lærer først. 3. Passordet er ditt. Gi det aldri til noen, selv ikke din beste venn. 4. Avtal aldri å møte noen som du har truffet på internett, uten godkjenning fra foreldre eller lærer. Spør en voksen om å være med på det første møtet som bør skje på et offentlig sted. 5. Ikke bli værende i en samtalegruppe (chat rom, IRC) hvis noen sier eller skriver noe som gjør at du føler ubehag eller blir redd. Fortell alltid om det til foreldre eller lærer. 6. Svar aldri på frekk, gov eller uanstendig e-post på "Usenet Groups" 7. Si alltid fra til foreldre eller lærer om du kommer over ekkelt, eller grovt språk eller bilder. 8. Vær deg selv. Ikke gi deg ut for å være noe annet eller noen andre enn deg selv. 9. Husk, om noen gir deg et tilbud som virker for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det. Får være grenser på hvor paranoid man skal være også da, 90% av det som er på nett er bullshit. Hvis noen er ute etter meg kan de værsegod få lov å finne meg. Uansett om det er en jente på 16 år, så trenger ikke dette å lyse troll. Ta ting seriøst selv om dere er på et forum. Du er uhyre dårlig til å se når man dealer med troll og ikke i tillegg da.. Har sett det personlig. TS ser ut som ett troll, det er bare høyst sannsynlig med introduksjonen + nick, null avatar og ikke noe snakk om real life. Endret 11. juni 2011 av Kaymeerah 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå