Gå til innhold

[Løst] Ensom jente!

koosepus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk:

1. Fortell aldri noen du treffer på internett hvor du bor, ditt telefonnummer eller navnet på skolen din, med mindre dine foreldre eller læreren gir deg tillatelse.

2. Ikke send bilde av deg selv, kredittkortnummer eller andre bankopplysninger eller noe som helst annet over internett uten å drøfte med foreldre eller lærer først.

3. Passordet er ditt. Gi det aldri til noen, selv ikke din beste venn.

4. Avtal aldri å møte noen som du har truffet på internett, uten godkjenning fra foreldre eller lærer. Spør en voksen om å være med på det første møtet som bør skje på et offentlig sted.

5. Ikke bli værende i en samtalegruppe (chat rom, IRC) hvis noen sier eller skriver noe som gjør at du føler ubehag eller blir redd. Fortell alltid om det til foreldre eller lærer.

6. Svar aldri på frekk, gov eller uanstendig e-post på "Usenet Groups"

7. Si alltid fra til foreldre eller lærer om du kommer over ekkelt, eller grovt språk eller bilder.

8. Vær deg selv. Ikke gi deg ut for å være noe annet eller noen andre enn deg selv.

9. Husk, om noen gir deg et tilbud som virker for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det.

Nemmen Halvor da...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Husk:

1. Fortell aldri noen du treffer på internett hvor du bor, ditt telefonnummer eller navnet på skolen din, med mindre dine foreldre eller læreren gir deg tillatelse.

2. Ikke send bilde av deg selv, kredittkortnummer eller andre bankopplysninger eller noe som helst annet over internett uten å drøfte med foreldre eller lærer først.

3. Passordet er ditt. Gi det aldri til noen, selv ikke din beste venn.

4. Avtal aldri å møte noen som du har truffet på internett, uten godkjenning fra foreldre eller lærer. Spør en voksen om å være med på det første møtet som bør skje på et offentlig sted.

5. Ikke bli værende i en samtalegruppe (chat rom, IRC) hvis noen sier eller skriver noe som gjør at du føler ubehag eller blir redd. Fortell alltid om det til foreldre eller lærer.

6. Svar aldri på frekk, gov eller uanstendig e-post på "Usenet Groups"

7. Si alltid fra til foreldre eller lærer om du kommer over ekkelt, eller grovt språk eller bilder.

8. Vær deg selv. Ikke gi deg ut for å være noe annet eller noen andre enn deg selv.

9. Husk, om noen gir deg et tilbud som virker for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det.

Så lenge man ikke er en komplett godtroende idiot, skal det en del til får å møte på en eller annen som bare vil utnytte deg og skjuler seg bak en annen identitet over nettet. Ganske lett for begge parter å bevise hvem man er også.

Jeg har møtt to i virkeligheten som jeg møtte på nettet først, jeg var aldri i tvil om de var den de var, og jeg hadde fort merket om det var ugler i mosen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter meldinger fra to søte forumbrukere har jeg besluttet å åpne tråden, men fjerne, nye og gamle, useriøse innlegg. Nå som dere har fått roet dere ned, håper jeg samtalen kan fortsette på litt mer normale former.

:)

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Føler at jeg ikke blir forstått liksom :/

Kan du forklare litt mer om hva det ikke er folk forstår? Sikker litt ironisk at jeg ikke forstår hva du sikter til her, men... :)

Er det tanker du har som du føler du ikke kan dele med andre?

Er det interesser du tror er for sære?

Lenke til kommentar

21 år gammel gutt, liker å prate løst om alt og ingenting. Nordlening, men flytter trolig sørover til sommeren.

Forøvrig synes jeg også det luktet litt troll, men dersom det ikke er trolling så kan du PM'e meg dersom du ikke har nok folk å prate med nå ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...