Gå til innhold

Corsair A70 + Asus p8p67 Deluxe + Corsair Vengeance DDR3-1600 2x4GB)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bygge meg en ny PC (for første gang på mange år..) og har mesteparten av komponentene klare nå etter nitid lesing av tester, guider osv.

Kjøleren har jeg ikke helt klart å bestemme meg for ennå, men en av alternativene er Corsair A70. Det jeg først og fremst lurer på er om noen har erfaringer med disse komponentene og vet om jeg vil få problemer med å få plass til minnet med denne kombinasjonen?

Kjølerne jeg står mellom nå er Corsair A70 og Cooler Master Hyper 212 Plus. Er det andre kjølere jeg heller burde vurdere (i samme prisklasse). Bør nevnes at jeg kommer til å overklokke systemet noe, men ikke i ekstrem grad. Prosessoren er en Intel i5 2500K.

Alle tips og råd mottas med takk!

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for svar!

Vannkjøling er nok av diverse årsaker uaktuelt for min del.

Uansett er det ikke noe problem å overklokke med en god luftkjøler, særlig ikke Sandy Bridge-prosessorene.

Glemte for øvrig i første innlegg å nevne at dette skal inn i et Fractal Design R3.

Lars

Lenke til kommentar

Hei!

Akasa Venom ser jo bra ut, men jeg er bekymret over størrelsen, vil jeg få problemer med å få plass til begge minnemodulene, som jo har relativt høye kjøleribber? Kanskje jeg heller bør går for noen andre ram-brikker uten kjøeribber.. 16cm i høyden er vel 0.5 cm under smertegrensen til fractal-kabinettet, men det er bredden jeg er mest bekymret over..

Lars

Lenke til kommentar

Hei!

Akasa Venom ser jo bra ut, men jeg er bekymret over størrelsen, vil jeg få problemer med å få plass til begge minnemodulene, som jo har relativt høye kjøleribber? Kanskje jeg heller bør går for noen andre ram-brikker uten kjøeribber.. 16cm i høyden er vel 0.5 cm under smertegrensen til fractal-kabinettet, men det er bredden jeg er mest bekymret over..

Lars

Disse brikkene burde gå under kjølern. Veldig lav kjøleribbe i motsetning til dominator/vengeance

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...