Iron_maiden Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har en Dell inspiron 9400 som jeg ikke helt vet hva jeg kan bruke til... Intel Core 2 Duo T7200 @ 2,0 GHz 17" skjerm i bredformat (1440 x 900 piksler) 2 GB DDR2-minne (2 x 1024 MB) 160 GB harddisk (5400 rpm) ATI Mobility Radeon X1400 (256 MB minne) 54 Mbps WLAN (a/b/g) 10/100 LAN + modem Den kosta jo tross alt ca 14000,- når jeg kjøpte den så jeg har jo ikke lyst å pælme den. Så mitt spørsmål er hva kan jeg bruke den til? Kan jeg bruke den til f.eks mediapc? Eller blir den for dårlig? Noen gode forlsag? Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du kan vel fint spille av dvd og musikk? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Selge den på nettauksjon eller gi den til en yngre slektning som er student. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du kan fint bruke den som en media-PC. Kan jo installere Ubuntu, koble den til TVen og kjøpe et billig trådløst mus/tastatur-sett for noen hundrelapper så har du en grei media-løsning. Bruke den til film, musikk og lett internettbruk i stua f.eks. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du kan fint bruke den som en media-PC. Kan jo installere Ubuntu, koble den til TVen og kjøpe et billig trådløst mus/tastatur-sett for noen hundrelapper så har du en grei media-løsning. Bruke den til film, musikk og lett internettbruk i stua f.eks. Nettopp, men du kan også bruke den som back-up maskine, eller en server for hjemmenettverket ditt. Mulighetene er mange ;-) Lenke til kommentar
Iron_maiden Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Hva kan jeg evt. få for den viss jeg velger å selge den? Ser kanskje heller for meg en media-pc. med ubuntu, kan man da bruke XBMC? Er ikke helt oppdatert på dette området (enda).... Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du kan fint bruke den som en media-PC. Kan jo installere Ubuntu, koble den til TVen og kjøpe et billig trådløst mus/tastatur-sett for noen hundrelapper så har du en grei media-løsning. Bruke den til film, musikk og lett internettbruk i stua f.eks. Nettopp, men du kan også bruke den som back-up maskine, eller en server for hjemmenettverket ditt. Mulighetene er mange ;-) Strømsnill server med innebygd UPS - Win Win! :!: Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hva kan jeg evt. få for den viss jeg velger å selge den? Man får bedre PCer idag til 4-5000 pluss at din er brukt. Så, ikke mye. Par lapper om du er heldig. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Har selv en gammel bærbar som jeg bruker til å lagre gammle ting på Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Har samme PC med svakere prosessor (T2050 1,6 Ghz). Kjører Windows 7 uten problemer, og PCen fungerer greit til de fleste bruksområder med unntak av nyere spill. Kommer personlig til å bytte ut min rimelig snart, men det er pga vekt og vifter som har begynt å støye en del. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Du kan sikkert gi den til meg... Lenke til kommentar
aaad Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Den kosta jo tross alt ca 14000,- når jeg kjøpte den så jeg har jo ikke lyst å pælme den. Så mitt spørsmål er hva kan jeg bruke den til? Kan jeg bruke den til f.eks mediapc? Eller blir den for dårlig? Noen gode forlsag? Hvis du ikke skal drive med svært tunge operasjoner, kan du sikkert bruke den til det meste, utenom hard core gaming. Jeg oppgraderte nettopp min egen laptop. Toppet med 4GB RAM og satte inn en 500GB SSD-hybrid til 750 kr + Win7/64. Vips, ny PC...går så det griner. Spesifikasjonene er ikke så ulike som for den gamle din, men med litt dårligere grafikkbrikke (ATI Mobility Radeon X1250/128) Jeg greier f.eks fint redigere en times HDD-video i Premiere Elements, noe som er en nokså tung operasjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå