pavllion Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hei jeg har en acer aspire 5738z. Jeg lurer på om denne pcen klarer egentlig windows 7 32bit. har denne drivere som klarer windows 7? Håper ikke denne vil få bluescreen.... Takk pavllion- Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Bruk Windows 7 Upgrade Advisor: http://microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=en Du vil helt sikkert ikke få problemer... Lenke til kommentar
Protest Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Om den klarer Vista, så klarer den Win7. Det er bare å dytte inn plata, så starter en automatisk overgang fra Vista til Win7 og du behøver ikke å gjøre noe annet. Det er dog anbefalt å ta back-up, selv om det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Bruk Windows 7 Upgrade Advisor: http://microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=en Du vil helt sikkert ikke få problemer... Kunne du eller noen andre funnet driverne som denne trenger? hadde vært sykt snilt av dere Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Om den klarer Vista, så klarer den Win7. Det er bare å dytte inn plata, så starter en automatisk overgang fra Vista til Win7 og du behøver ikke å gjøre noe annet. Det er dog anbefalt å ta back-up, selv om det ikke er nødvendig. Ok, takk. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Men om du bare dytter inn CD/DVD plata, så skal du ikke trenge noen ekstra drivere, men du finner de eventuelt her Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Men om du bare dytter inn CD/DVD plata, så skal du ikke trenge noen ekstra drivere, men du finner de eventuelt her Det er synd at pcen ikke klarer å bote..... men jeg bare setter inn disken og installerer.... Lenke til kommentar
Protest Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 PC'n klarer å boote om du ber om det. Når du starter/restarter maskinen din, så skal du trykke ett eller annet F knapp. Pleier å komme frem på skjermen i startøyeblikket, eller du finner det i bruksanvisningen. Det vanlige er F1 - F2 (hos meg) og F10 i øvre knapperad etter at maskinen starter. Da kommer du inn i BIOS. Følg anvisningen og bruk hue, så går det greit. Poenget er at du skal få den til å starte via CD/DVD. Er gode intrukser hva du skal gjøre når du kommer så langt, eller finn frem bruksanvisningen. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 PC'n klarer å boote om du ber om det. Når du starter/restarter maskinen din, så skal du trykke ett eller annet F knapp. Pleier å komme frem på skjermen i startøyeblikket, eller du finner det i bruksanvisningen. Det vanlige er F1 - F2 (hos meg) og F10 i øvre knapperad etter at maskinen starter. Da kommer du inn i BIOS. Følg anvisningen og bruk hue, så går det greit. Poenget er at du skal få den til å starte via CD/DVD. Er gode intrukser hva du skal gjøre når du kommer så langt, eller finn frem bruksanvisningen. jeg trykket på F2 så kom det opp sånn botting meny.... Jeg trykket på cd room, men den reagerte jo ikke.... selvom jeg trykket på ENTER Lenke til kommentar
Protest Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du må følge med det som står der ... ! Jeg er ikke kjent med hvordan det ser ut hos deg, men vanligvis må du flytte CD/DVD opp, slik at den booter fra det, i stedet for HDD. Så må du lagre dine valg, før du går ut av BIOS. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Du må følge med det som står der ... ! Jeg er ikke kjent med hvordan det ser ut hos deg, men vanligvis må du flytte CD/DVD opp, slik at den booter fra det, i stedet for HDD. Så må du lagre dine valg, før du går ut av BIOS. Jeg søkte litt rundt og det er flere som har problemer med denne acer når det gjelder å boot Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Hvilke versjoner av Vista og Win 7 har du? Kanskje du kan gjøre en in-place oppgradering...(starte installasjon fra Vista skrivebordet) Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Hvilke versjoner av Vista og Win 7 har du? Kanskje du kan gjøre en in-place oppgradering...(starte installasjon fra Vista skrivebordet) Jeg klarte det, takk for hjelpen. Gikk inn i BIOS og trykket på ENABLE Boot MEny... takk! Han en fin kveld videre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå