Gå til innhold

[Løst] Windows vista til windows 7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om den klarer Vista, så klarer den Win7. Det er bare å dytte inn plata, så starter en automatisk overgang fra Vista til Win7 og du behøver ikke å gjøre noe annet. Det er dog anbefalt å ta back-up, selv om det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Om den klarer Vista, så klarer den Win7. Det er bare å dytte inn plata, så starter en automatisk overgang fra Vista til Win7 og du behøver ikke å gjøre noe annet. Det er dog anbefalt å ta back-up, selv om det ikke er nødvendig.

Ok, takk.

Lenke til kommentar

PC'n klarer å boote om du ber om det. Når du starter/restarter maskinen din, så skal du trykke ett eller annet F knapp. Pleier å komme frem på skjermen i startøyeblikket, eller du finner det i bruksanvisningen. Det vanlige er F1 - F2 (hos meg) og F10 i øvre knapperad etter at maskinen starter. Da kommer du inn i BIOS. Følg anvisningen og bruk hue, så går det greit. Poenget er at du skal få den til å starte via CD/DVD. Er gode intrukser hva du skal gjøre når du kommer så langt, eller finn frem bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

PC'n klarer å boote om du ber om det. Når du starter/restarter maskinen din, så skal du trykke ett eller annet F knapp. Pleier å komme frem på skjermen i startøyeblikket, eller du finner det i bruksanvisningen. Det vanlige er F1 - F2 (hos meg) og F10 i øvre knapperad etter at maskinen starter. Da kommer du inn i BIOS. Følg anvisningen og bruk hue, så går det greit. Poenget er at du skal få den til å starte via CD/DVD. Er gode intrukser hva du skal gjøre når du kommer så langt, eller finn frem bruksanvisningen.

jeg trykket på F2 så kom det opp sånn botting meny.... Jeg trykket på cd room, men den reagerte jo ikke.... selvom jeg trykket på ENTER

Lenke til kommentar

Du må følge med det som står der ... !

Jeg er ikke kjent med hvordan det ser ut hos deg, men vanligvis må du flytte CD/DVD opp, slik at den booter fra det, i stedet for HDD. Så må du lagre dine valg, før du går ut av BIOS.

Lenke til kommentar

Du må følge med det som står der ... !

Jeg er ikke kjent med hvordan det ser ut hos deg, men vanligvis må du flytte CD/DVD opp, slik at den booter fra det, i stedet for HDD. Så må du lagre dine valg, før du går ut av BIOS.

Jeg søkte litt rundt og det er flere som har problemer med denne acer når det gjelder å boot

Lenke til kommentar

Hvilke versjoner av Vista og Win 7 har du?

Kanskje du kan gjøre en in-place oppgradering...(starte installasjon fra Vista skrivebordet)

Jeg klarte det, takk for hjelpen. Gikk inn i BIOS og trykket på ENABLE Boot MEny...

takk!

Han en fin kveld videre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...