Gå til innhold

ZyXel ruter/modem. ER alt riktig tilkoblet? Får ikke portforwardet.

Anbefalte innlegg

Hey! Vil først takke Vidarkri her på forumet som satt i en god stund i går kveld og var med å hjalp meg.

Det har seg sånn at jeg ikke får portforwardet 3074 til min xbox' statiske ip. Dermed er nat typen på min xbox: MODERATE. Det er tre statuser. Strict, moderate, og Open.

Alle vil helst ha open. eller.. ihvertfall jeg. SÅ jeg må portforwarde med det går jo ikke.

Så jeg har tatt bilde av mitt oppsett og farget kabler for at dere lettere kan se hvor de sitter. Har IP-Telefon fra Phonzo. Og før dere spør; Jeg har prøvd å resette osv.

Pcen min har ett D-Link nettverksadapter. Jeg kan tilføye at dette har vi satt opp selv etter at vi flyttet, så muligens, er noe feil her. Det må det være ettersom jeg har prøvd alt mellom himmel og jord. Legger i tillegg til bildene med noen screenshots for å vise hvordan konfigurasjonen er i ruterens konfigurasjonsside.

Alle bilder i spoiler:

BOKSEN:

MAIN.jpg

VEGGKONTAKTEN:

TYUYUU.jpg

VoIP-Adapteret:

DSC_0959.jpg

HELE SETUPET:

RTERTERT.jpg

SPLITTER:

JOIJOJJO.jpg

Endret av want2havebody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har vi fjernet splitteren som var helt overflødig og attpåtil hadde noen skikkelig snodige koblinger.

Så får vi se om ting ikke løser seg når man setter opp reglene for port forward og åpner for riktige porter i brannmuren.

Jeg fant denne informative guiden for Port Forwarding og legger ut en lenke hvis det er andre som er interesserte.

http://moya.zyxel.no/multimodem/NAT_v01.pdf

Det ser da ut til at problemet er løst på den stasjonære.

Lenke til kommentar

@vidarkri: så det nederste bildet kan vi ignorere?

Ikke det at jeg ble så veldig mye klokere av bildene, men ser jo ut som det går i en uendlig loop

Er det slik at portforward funker uten Phonzo boksen?

Dersom det er tilfelle, kan du jo bare kjøre Phonzo-konf opp i Zyxel modemet, og bruke de grønne utgangene til IP-tlf.

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

Vi har støtt på problemer her som vi ikke klarer og komme rundt. Vi får satt opp forwarding og lagt unntak i brannmuren, men det fungerer ikke selv om alle nødvendige porter er verifisert åpne. Routeren er enormt kranglete og får internal error hele tiden så vi har forløpig konkludert med at den er råtten. Det er en god dose med tråder på nettet om denne routermodellen og forwarding hvor de har vært nødt til å bytte ut hele boksen.

Jeg har anbefalt TS om å kontakte isp for bytte av router/modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...